- Hirdetés -

Ezért szeretnek moziba járni a magyarok

|

A kényelmes székek, a minőségi hangrendszer, a tágas lábtér és a nagyvászon teszi élménnyé a mozizást a magyar vásárlók szerint – mutat rá az Etele Plaza és az ETELE Cinema közös online kutatása. A filmkínálat, a kényelem és a vetítési időpont alapján választanak mozit elsősorban a megkérdezettek, ahová leginkább párban járnak.

Közel 1200 válaszadó osztotta meg mozizási szokásait a bevásárlóközpont felmérésében. A kitöltők többsége (70%) havonta legalább egyszer elmegy moziba, míg közel harmaduk (29%) csak félévente vagy még ritkábban jut el egy filmszínházba. Kétharmaduk hétvégén (62%) nézi meg a kiválasztott filmet, a válaszadók leggyakrabban este (51%), illetve délután (45%) ülnek be a vetítésre.

Csupán a megkérdezettek töredéke (3%) néz filmet egyedül, a legtöbben (70%) kettesben, sokan pedig kisebb vagy nagyobb társaságban (26%) érkeznek a moziba. A többség a párjával kapcsolódik ki (53%) ily módon, de számos megkérdezett számára ez családi (29%) vagy baráti (17%) program.

Mozizás közben leggyakrabban popcornt (77%), szénsavas üdítőt (70%) és nachost (66%) fogyasztanak a magyar vendégek, és ritkábban választják a jegesteát (13%), a vizet (13%) vagy az édességeket (13%).

Elsősorban a filmkínálat (64%), a kényelem (56%) és a vetítési időpont (42%) dönti el, hogy melyik mozi lesz a befutó, csak ezt követi a távolság (33%), a jegyár (30%) és a termek tisztasága (28%). A válaszadók szerint leginkább a kényelmes székek (86%), a minőségi hangrendszer (61%), az elegendő lábtér (54%) és a vászon mérete (45%) teszi igazi élménnyé a mozizást.

„A Covid-járványt követően átalakultak a mozizási szokások, és a nézők kizárólag a különleges élményt nyújtó filmekért, illetve a kompromisszum nélküli kényelmet, valamint egyedi vizuális- és hanghatást biztosító mozikért hajlandóak pénzt áldozni” – hangsúlyozta Borsos-Vámosi Dóra, az Etele Plaza asset managere. A szakember kiemelte, hogy az ETELE Cinema-t például már a megváltozott elvárásoknak megfelelően tervezték, így minden terembe 7.1-es hangrendszer került, számos esetben Dolby Atmos hangzással, amit tovább fokoznak a fényjátékok, a hatalmas vásznak, a hátradönthető székek és a nagy lábtér. A trendváltásra jó példa az egyre népszerűbb Premium szolgáltatás, amibe nem csak az exkluzív Premium terem használat, de a korlátlan étel- és italfogyasztás is beletartozik. Ugyancsak a fogyasztói igényekre válaszul fejlesztették az Etele Kids termet, ahol a barátságos fények, a visszafogott hangzás és a változatos kialakítású ülőhelyek célja, hogy ideális mozizást biztosítsanak a gyermekes családoknak.

A felmérés arra is rámutatott, hogy a vígjáték (73%) és az akciófilm (68%) csábítja a leggyakrabban a nézőket manapság a moziba, és jóval ritkábban választanak sci-fit (38%), thrillert (28%), animációs filmet (28%), drámát (24%) illetve horrort (18%).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...