- Hirdetés -

Vidus, Vaszily, Guttengéber – ők vezetik idén a TOP50-et

|

Megőrizte első helyét a legbefolyásosabb médiavezetők 2024-es toplistáján Vidus Gabriella RTL-vezér – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap által összeállított rangsorból. Az idén 17. alkalommal elkészült lista második helyezettje Vaszily Miklós, a TV2 igazgatóságának elnöke, a dobogó harmadik fokára pedig Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezetőjét választotta a 27 tagú zsűri.

A kereskedelmi televíziók évtizedek óta töretlen befolyásáról tanúskodik, hogy idén is a két meghatározó csatorna vezetője került a legbefolyásosabb médiavezetők listájának élére. A 17. alkalommal elkészített „TOP 50 – A legbefolyásosabb médiavezetők” rangsorát Vidus Gabriella (RTL) és Vaszily Miklós (TV2, Indamedia) vezetik 2024-ben. A harmadik helyre egy médiaügynökségi szereplő, Guttengéber Csaba került az Atmedia-tól. A médiaelitről készült toplista idén is a Marketing&Média szerkesztőbizottságából, valamint meghatározó újságírókból álló 27 tagú zsűri szavazatai alapján készült el.

Miközben a média- és a kommunikációs torta reálértéken csökkent 2023-ban, ráadásul a médiaköltésekben folyamatosan növekszik a nemzetközi szereplők aránya, a hazai befolyásos médiaszereplők listáján idén csak kisebb változások láthatóak. Simon Krisztián, a Marketing&Média főszerkesztője elmondta, hogy a legbefolyásosabb médiavezetők toplistáján nagy mozgások voltak az elmúlt évtizedben, azonban a lista élén szereplők viszonylag stabilan őrzik pozíciójukat.

Az idei lista újdonsága, hogy az ügyféloldal marketingesei egy módszertani változtatás miatt immár nem szerepelnek a top 50-ben, amelynek hatására jelentősen emelkedett a médiavállalatok súlya, 2024-ben a lista 64 százalékát tették ki. A média- és reklámügynökségek a 28 százalékát, míg a telekommunikációs vállalatok képviselői a 6 százalékát alkották a rangsornak.

A szűk elit

Kiélezett piaci versenyben őrizte meg a zsűri döntése alapján első helyét Vidus Gabriella, az RTL vezetője. A hazai médiapiacon több mint két évtizede vezető szerepet betöltő Vaszily Miklós második helyezett, akinek befolyását nemcsak a TV2 Csoport, hanem az Indamedia Csoportban betöltött érdekeltsége is adja.

A korábbi évekhez hasonlóan Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport vezérigazgatója foglalja el a harmadik helyet. Vállalata a 2010-ben induló kábeltévés sales house-ból mostanra piacvezető multimédiás kereskedőházzá vált. A lista negyedik helyére Pavel Stanchevet, a TV2 Csoport vezérigazgatóját választotta a zsűri. A tavalyi hetedik helyről ugrott előre, amelynek oka többek között, hogy irányítása alatt vált piacvezető társasággá a TV2 Csoport.

Évek óta bérelt helye van a legbefolyásosabb 10 között Gulyás Jánosnak, a Wavemaker Hungary ügyvezetőjének. Szintén állandó szereplője az élbolynak Varga Zoltán, a Central Médiacsoport tulajdonos-vezérigazgatója. Médiavállalatának egyszerre vannak erős pozíciói a hazai digitális és nyomtatott piacon, és újabban sokat lehet hallani külföldi befektetéseiről is. A korábbi évhez hasonlóan az első tízben szerepel Rékasi Tibor, a Magyar Telekom első embere, illetve visszatért a top 10-be Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője.

Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója tavaly és idén is a lista kilencedik helyét foglalja el és évek óta láthatjuk már a lista élbolyában Somlói Zsoltot, a Mindshare médiaügynökség ügyvezetőjét is.

 

 

A „TOP 50 – A legbefolyásosabb médiavezetők” teljes lista a 2024. június 4-én megjelent Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható. Az mmonline.hu-n a következő napokban részletes elemzéseket és interjúkat is közlünk majd a TOP50 rangsor kapcsán.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...