- Hirdetés -

Így fizetnek a magyarok külföldön

|

A magyarok 40 százaléka tervez idén külföldi nyaralást, a legnépszerűbb úticélok pedig fej-fej mellett Olaszország és Horvátország. Az OTP Bank ügyfeleinek kártyahasználati tapasztalati is azt mutatják, hogy nyáron ez a két ország a legnépszerűbb hely a nyaralók körében. A leghosszabb külföldi utazására a válaszadók közel fele 80 és 320 ezer forint közötti összeget szán személyenként, és a magyar utazók 84%-a kártyával, okostelefonnal vagy okosórával fizet majd a nyaralóhelyen. Közülük 27 százalék a mobilfizetést preferálja, amellyel a megkérdezett országok élmezőnyébe tartozunk – jelzi előre a Visa 2024. évi közép-kelet európai utazási és fizetési szokásokat vizsgáló felmérése, amely hét régiós ország, köztük Magyarország lakosainak megkérdezésével készült.

Ahogy a Visa legújabb felmérése is mutatja, a digitális fizetések jelentősége egyre nő a közép- és kelet-európai kártyabirtokosok körében. A régióból külföldre utazó válaszadók mind nagyobb valószínűséggel használják ezt a fizetési módot a helyszínen: a legnépszerűbb választás a kártya, az okostelefon és az okosóra, amelyet a turisták 80%-a választ (szemben a 2023. évi 77%-kal). A Magyarországról útnak indulók is követik a növekvő tendenciát, sőt a digitális fizetések nagy népszerűségének köszönhetően a régiós átlagnál magasabb arányban (84%) terveznek ilyen módon fizetni, amikor külföldre utaznak.

A megkérdezett közép- és kelet-európai országok utazói, akik külföldön fizetésre használják a kártyájukat, érzékelik annak előnyeit, különösen a kártyás vásárlás által nyújtott kényelmet (61%), a gyorsaságot (55%) és azt, hogy elkerülhetik a készpénz elvesztésének kockázatát (54%). Ezeket az előnyöket a magyar válaszadók még nagyobb hányada emelte ki: a kényelmet 73%, a gyorsaságot 70% és a készpénzmentesség biztonságát 53% jelölte meg.

A Visa tanulmánya szerint a magyar fiatalok is szívesen fizetnek mobillal, különösen a 18-25 év közötti válaszadók, akiknek 39%-a tervezi, hogy okostelefonnal vagy okosórával fizet utazása során.

„Ahogy a technológia átalakítja a világunkat, úgy változnak a fogyasztók igényei és viselkedése is. A fizetési módoknak pedig lépést kell tartaniuk ezekkel igényekkel. A Visa tanulmányából kiderül, hogy okoseszközeinket nap mint nap arra is használjuk, hogy könnyedén fizessünk, akár külföldön is. A mobil pénztárcák, amelyek különösen népszerűek a közép-kelet-európai fiatal - 18-25 éves - utazók körében, a Visa rendszereinek és hálózatának biztonságát élvezik. A Visa a kártyaadatokat a tokenizációnak nevezett technológia révén egyedi számsorral helyettesíti, ami további biztonsági szintet jelent. Így a fizetéseik védettek, bárhol is nyaralnak” - mondta Sármay Bence, a Visa Magyarországért felelős vezetője.

Az idei évben külföldi nyaralást tervező közép- és kelet-európaiak többsége (75%) az indulás előtt dönt arról, hogyan fizet majd az út során. Ha olyan országba utaznak, ahol más pénznemben fizetnek, 53%-uk ugyanazt a kártyát tervezi használni, amelyet otthon is használ. A magyarok és a románok döntenek leginkább másik kártya használata mellett. A kártyahasználó hazai utazók 59%-a, olyan kártyát választ az utazásához, amely többdevizás számlához kapcsolódik.  

„Az OTP Bank tapasztalatai is azt mutatják, hogy nyári hónapokban az utazással, szállással kapcsolatos költés emelkedik meg a kártyás tranzakcióknál. Az OTP Bank szolgáltatásainak fejlesztésénél az ügyfelek utazási szokásait is figyelembe veszi. Az Árfolyam+ kedvezménycsomag bevezetése óta nagyon népszerű az ügyfelek körében, mert ezzel a megoldással bankkártyás vásárlás esetén az OTP Bank által kínált középárfolyamon vásárolhatnak külföldi utazásaik során az üzletekben. Emiatt a hitelintézet a csomag díjmentességét meghosszabbította az ügyfelek számára és kedvező változás az is, hogy a szolgáltatás felső limitjét duplájára, 600 000 forintra emelte. A szolgáltatás elektronikus devizaátutalások esetében valamennyi az OTP Bank által jegyzett devizanemre érvényes” - mondta el Máriás Endre, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője.

Nőtt a magyarok utazási kedve

Idén a magyarok 40%-a külföldi nyaralást tervez, szemben a 2023-as 32%-kal. Idén is az európai úticélok a legnépszerűbbek: a megkérdezettek többsége Olaszországba, Horvátországba vagy Ausztriába szeretne ellátogatni. Idén átlagosan 7 napot nyaralunk majd, a külföldön töltött időt pihenésre (56%) és városnézésre (57%) fordítjuk, de az utazók 18%-a barátokat, családtagokat látogat meg. 2023-hoz képest némileg csökkent azoknak a száma, akik elé az infláció és a megélhetési költségek emelkedése utazási akadályt gördít, idén ez 23%-ot jelent, míg tavaly 26% nyilatkozott így. Emellett a magyarok fele akár két-három külföldi utazást is tervez, és a legtöbb utazásra a főszezonban kerül sor, aminek fő okaként a barátokkal, családtagokkal való szabadságok összeegyeztetését nevezték meg.

Az idénre tervezett utazások 65%-át önállóan szervezzük meg, ez Magyarországon a legjellemzőbb a vizsgált országok között. Az utazás tervezésekor szívesen használjuk az internetet - a Visa kutatása szerint az önállóan szervezett utazások esetén a szállást (64%) és az utazást (32%) is ilyen módon vásároljuk meg. Mindkét szolgáltatás esetében a legnépszerűbb fizetési módnak a bankkártya bizonyult. Az önálló nyaralásszervezés az összes közép-kelet-európai ország körében a legnépszerűbb módja az utazás megtervezésének.

Az utazásaink 29%-a szervezett utazások formájában valósul meg, az ilyen utak 61%-át online, az utazási iroda weboldalán keresztül, 16%-át aggregátor platformokon keresztül, 23%-át pedig fizikai irodában vásároljuk meg. A független utazásokhoz hasonlóan a szervezett utazások esetében is a kártya a leggyakrabban megjelölt fizetési mód az online vásárláskor.

A Visa tanulmánya azt is mutatja, hogy különösen a fiatal generációba tartozó magyarok, akik beágyazottabbak az online világba, még nagyobb arányban foglalnak online nyaralást (85%) és szívesen fizetnek digitálisan (83%).

Mire és mennyit költünk nyaraláskor?

Ebben az évben átlagosan 328 ezer forintot szánunk személyenként a leghosszabbra tervezett külföldi utazásunkra. A nyaralók közel fele (47%) azonban 80-320 ezer forint közötti kiadással tervez, 9%-uk pedig nem tudja pontosan, hogy mennyit költ majd. A pihenés helyszínén elsősorban ételre és italra, szórakozásra és ajándéktárgyak vásárlására költenének a legtöbben. A Visa kártyával az utazók világszerte több mint 130 millió kereskedőnél, több mint 180 pénznemben fizethetnek az utazás során.

„A Visa felmérése szerint a magyarok legtöbbször az éttermekben, élelmiszerboltokban és az ajándéküzletekben fizetnek kártyával vagy okostelefonnal. Visa kártyával a helyszíntől függetlenül védettek a csalás, a kártya elvesztése és ellopása ellen az utazók, hiszen visszakaphatják a pénzüket, ha valami baj történne” - tette hozzá Sármay Bence.

A kutatás további kedvező megállapítása, hogy a magyar utazók 24%-a fizetne szívesen többet a "zöld", fenntartható megoldásokért utazás közben, és további 21% hajlandó lenne környezetbarát módon utazni, ha ezzel megtakarítást érhet el. Ezzel az aránnyal a régiós országok élmezőnyében vagyunk, csak a román válaszadók előztek meg bennünket a maguk 28%-ával.

A VISA és az OTP Bank tippjei külföldi utazáshoz

Fizetések külföldön

Külföldön Visa kártyával fizetve vagy készpénzfelvételkor az utazók választhatnak, hogy a helyi vagy a hazai pénznemben fizetnek-e. A helyi valuta választása kedvezőbb árfolyamot jelenthet.

Kedvező árfolyamok

A külföldön Visa kártyával történő fizetés költséghatékonyabb lehet, mint a valutavásárlás egy pénzváltóban.

Az OTP Bank Árfolyam + szolgáltatásával a hitelintézet által kínált középárfolyamon vásárolhatnak kártyás fizetésnél az ügyfelek az üzletekben 600 000 forintos limitig. A szolgáltatás elektronikus devizaátutalások esetében valamennyi, az OTP Bank által jegyzett devizanemre érvényes szintén 600 000 forintos limitig.

A megfizethetetlen nyugalom

A külföldön Visa-val történő fizetés nyugalmat biztosít, mivel a belföldi és nemzetközi fizetések többféle módon védettek.

Az OTP Bank mobilbankjában elérhető kiadásfigyelő segítségével, a költéseink nyaraláskor is egyszerűen követhetőek.

Biztonság

A külföldön Visa-val történő fizetéseket ugyanazok a csúcstechnológiás rendszerek védik a csalásoktól, amelyek az itthoni fizetéseket is védik. Ezért a kártyabirtokosok biztonságban vannak, bárhol is fizessenek.

Egyszerűség

Visa kártyával fizetni egyszerű és kényelmes.

Széles körű elfogadóhálózat

A Visa segítségével világszerte egyszerűen és kényelmesen fizethetünk több mint 130 millió kereskedőnél, több mint 200 országban és területen - bárhol, ahol a Visa logó látható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...