- Hirdetés -

A magyaroknál a horvát tengerpart a sláger

|

A tavaszt ugyan Olaszország nyerte a magyar utazóknál, de a nyár beköszöntével Horvátország már két alatt átvette a vezetést - derül ki a Bank360-nál kötött utasbiztosítások adataiból. A külföldi utak hosszabb lettek júniustól, és több az autós utazó.

A nyár első két hetében Horvátország volt a legnépszerűbb úticél a külföldre utazók között - derül ki a Bank360.hu oldalán megkötött online utasbiztosítások adataiból. A szerződők 16 százaléka választotta Horvátországot, és ezzel már megelőzte Olaszországot, amely a tavaszi hónapok egyértelmű győztese volt. A két nyári favoritot Görögország követi, Spanyolország feljött a negyedik helyre, a téli kedvenc Ausztria pedig az ötödik. Az utasbiztosítást kötők között a legnépszerűbb nem európai ország, akárcsak tavasszal, most is Egyiptom lett.

Az első negyedévben még Ausztria volt a befutó, emellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adataiból az is kiderült, hogy az előző évhez képest az egy- és többnapos utazások száma is emelkedett, illetve jelentősen nagyobb összegeket is hagytunk külföldön az utazásaink során.

A biztosítások többségét már tengerparti nyaralásra kötötték meg

Míg tavasszal az utazás célja a legtöbb esetben a városnézés volt (59 százalék választotta ezt a lehetőséget), addig június első felében a szerződők már 57 százaléka már tengerparti nyaraláshoz keresett magának biztosítást, ami a tavaszi 20 százalékhoz képest nagy ugrás. A városnézők aránya ezzel arányosan visszaesett, június első felében már csak 37 százalék választott ehhez megfelelő biztosítást. Üzleti útra átlagosan 10 százalék kötött szerződést, 2 százalék pedig kifejezetten azért szerződött tavasszal és nyáron is, mert valamilyen extrém sportot tervezett külföldön.

A nyár első heteiben utasbiztosítással utazók 57 százaléka repülővel indult útnak, 30 százalék pedig autóval vágott neki a nyaralásnak. Tavasszal még többen repültek, de a horvát utak gyarapodásával automatikusan nő az autósok aránya. 13 százalék egyéb módot választott az utazásra, például busszal vagy vonattal indult el, és voltak szép számmal motorosok is.

A legtöbb utasbiztosítást egy főre kötötték meg tavasszal és a nyár elején is, arányuk közel 40 százalék. A szerződések 38 százaléka két személyre szólt, 11 százalék pedig háromra, a többi esetben pedig legalább négy személyt biztosítottak.

Tavasszal rövidebb időre utazunk, mint nyaranta

Tavasszal egy utazás hossza átlagosan 6,2 nap volt a nyáron megszokott 7-8 nappal szemben, és ez már a júniusi eredményeknél is megmutatkozott: a nyár első két hetének szerződéseiben ugyanis átlagosan 7,2 napos volt a nyaralás egy nyaralás. A tavaly tavaszi időszakhoz képest abban nem volt változás, hogy a legtöbben, összesen 39 százalék négy vagy öt napra kötött biztosítást, június elején viszont a legtöbben 8 napos úttal számoltak a szerződéskötésnél.

A biztosítását a külföldre készülők többsége közvetlenül az elutazás előtt köti meg. 35 százalék az utazást megelőző napon véglegesítette a szerződést, 19 százalék pedig az utazás napján, a többiek ennél valamivel hamarabb. Összességében 64 százalék legfeljebb két nappal az indulás előtt választotta ki és kötötte meg a szerződését a Bank360.hu utasbiztosítás kalkulátorával, ami azt mutatja, hogy mára ez az egyszerű és gyors művelet legtöbbünknek az elutazás előtti utolsó teendők egyikévé vált.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...