Hemberger András és Gauder Milán a külpiaci bővülésben támogatja majd a fintech céget.
1,3 millió eurós nyereséggel és közel 60 százalékos árbevétel növekedéssel zárta a tavalyi évet az adatvezérelt fizetési megoldásokra specializálódott Barion. A közel egy évtizede alapított magyar fintech cég már jelenleg is több mint 15 országban szolgálja ki e-kereskedelmi partnereit, 2024-ben azonban a további közép-kelet-európai terjeszkedésen, ezen belül is a lokális fizetési módokon és a helyi partnerek bevonásán lesz a hangsúly. A stratégiai célok megvalósításában két új igazolás is támogatja majd a Bariont Hemberger András és Gauder Milán személyében, akik korábban a MasterCard csúcsmenedzsmentjében foglaltak helyet. A csatlakozó szakemberek elsősorban a stratégiai tanácsadás és az üzleti networking területén segítik majd a céget a külpiaci bővülésben.
A 2015-ben alapított fintech cég küldetése egyszerű: kényelmes és elérhető fizetési megoldásokkal készpénzmentes társadalmat építeni. Ennek érdekében az okos online- és mobilfizetési fejlesztések mellett adatvezérelt eszközöket is kínálnak partnereik számára, hogy azok a lehető legjobb üzleti döntéseket hozhassák meg, sőt, 2019-ben egy reklámtechnológiai termékkel is előálltak, ami Barion Target nevet viseli. A piac meghálálta a folyamatos innovációra alapuló szemléletet és a sokoldalú szolgáltatási portfoliót – a Barion ma már több mint 17 000 e-kereskedőt és 500 000 felhasználót szolgál ki többek között Ausztriában, Németországban, Szlovákiában vagy éppen Magyarországon, miközben már újabb piacok felé tekint.
Felbecsülhetetlen tudás és kapcsolati tőke érkezik a Barionhoz
A közelgő közép-kelet-európai – elsősorban a román és lengyel piacra fókuszáló – bővülésben két új szakember is segíti majd a Bariont, akik mind a stratégiai tanácsadás, mind az üzleti networking területén értékes támogatást nyújtanak majd a cégnek. Nemzetközi sales igazgatóként csatlakozott Hemberger András, aki ezt megelőzően 16 éven át töltött be meghatározó szerepet a MasterCard értékesítési és termékfejlesztési folyamataiban – többek között a New Yorkban, Bécsben vagy Isztanbulban működő irodákban. András a kártyatársasági és fintech piac igazi nagyágyúja, akinek elsősorban a lokális partnerekkel való kapcsolattartásban- és építésben, illetve a helyi fizetési eszközök fejlesztésében jut majd kulcsszerep.
Felügyelőbizottsági tagként - tavaly - érkezett Gauder Milán, aki 17 év után hagyta el a MasterCard csapatát, felbecsülhetetlen tapasztalatait felhasználva pedig a Barion üzleti céljait, szervezeti felépítését, kockázati stratégiáját – ideértve a kockázati étvágyat és a kockázatkezelési rendszert – támogatja majd tanácsadói szerepkörben. „Mindkét szakember tudása óriási hozzáadott értéket jelent számunkra, egyben újabb lökést a következő időszakra kitűzött célok elérése felé. Szemléletük és víziójuk ráadásul egyezik a miénkkel: elérhető és kényelmes megoldásokat nyújtani mind az e-kereskedők, mind a felhasználók számára egy készpénzmentes jövő megteremtése érdekében” – mondja Kiss Sándor, a Barion Payment Zrt. ügyvezetője.
Szintet lépett a fejlesztői csapat és az ügyfélkezelés is
A Barion az elmúlt időszakban sem tétlenkedett, nemrégiben új erős ügyfélhitelesítési technológiát vezetett be, amely mögött a Barion applikáción keresztül elérhető, passkey-alapú megoldás áll, emellett továbbfejlesztette a Barion Smart Gateway adatalapú fizetési rendszert, melynek frissített verziója júliustól lesz elérhető a felhasználók számára. A nagyratörő célok természetesen az operatív folyamatokra is hatással voltak: megkezdődött a fejlesztői csapat skálázása, hogy még több ügyfelet még gyorsabban, magas színvonalon szolgálhassanak ki. Egy dedikált ügyfélszolgálati rendszer is indult új vezetővel az élén Héja-Poszler Kata személyében, aki korábban a Prezi-nél és a Drops-nál töltött be menedzseri pozíciókat. A most alakult csapat erős technikai hátterű szakemberekkel kezeli a beérkező kérdéseket, immár teljes mértékben házon belül.