- Hirdetés -

Hatalmas befektetést kap a Kifli.hu

|

A Rohlik Csoport („Rohlik”), a hazai Kifli.hu márka tulajdonosa, az élelmiszer-kiskereskedelem technológiai és online élelmiszerkereskedelem európai vezetője 170 millió dollár (160 millió euró) friss növekedési tőkét kap. A beruházást az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) vezette a meglévő befektetők, a Sofina, az Index Ventures, a Quadrille és a TCF Capital mellett, kiegészítve a növekedési tőke finanszírozással, amelyet az Európai Beruházási Bank (EIB) nyújtott a Scale-Up Initiative keretében.

A befektetést a Rohlik ambiciózus terjeszkedési terveinek finanszírozására használják fel a Németországot, Ausztriát és Svájcot magában foglaló DACH régióban és a közép- és kelet-európai régióban, ahol a cég célja, hogy több mint 10 további városban jelenjen meg 2030-ig.

A gyors növekedés és a profitabilitás kombinációja

A Rohlikot az online élelmiszer-szolgáltatások iránti növekvő igény kielégítésére alapították, amely kiemelkedő minőséget és jobb vásárlói élményt nyújt, és a DACH és a közép- és kelet-európai régiókban gyors és fenntartható növekedést ért el. A cég jelenleg havi több mint egymillió rendelést szállít ki, és 2023-ban több mint 800 000 ügyfele volt. A cég már elérte a nyereségességet Münchenben, miután ezt már korábban megvalósította Csehországban és Magyarországon is, ezzel validálva gazdasági modelljét Németországban is és bizonyítva képességét a hatékony és fenntartható skálázásra. 2023 októberében a Rohlik felvásárolta a Bringmeistert, tovább erősítve jelenlétét Németországban.

A kihívásokkal teli makrogazdasági környezet és a zűrzavaros iparági időszak ellenére, a Rohlik 40 százalékkal nőtt a COVID után. A Rohlik szilárd teljesítményét és meggyőző értékállóságát bizonyítja a tartós növekedésre és nyereségességre való képessége a kulcsfontosságú piacokon. A cég sikerét a kiváló minőségű helyi termékkínálat hajtja, amely friss élelmiszereket tartalmaz helyi gazdáktól és kézművesektől. De megtalálhatóak náluk a szupermarketből ismerős termékek, gyógyszertári és sajátmárkás termékek. A választék mellett a versenyképes árak, magas szintű ügyfélszolgálat és gyors, megbízható szállítás jellemzi, amely egy innovatív, saját technológiai infrastruktúrára épül.

Hatékonyságnövelés automatizálással

A Rohlik teljesen automatizált központokkal üzemel, kihasználva a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás és a robottechnológia előnyeit a hatékonyság és a magas termelékenység növelésére, anélkül, hogy ez a minőség rovására menne. Ezeket a technológiákat az üzlet minden területén alkalmazzák, hogy a vásárlóknak minden lépésben kiváló minőségű szolgáltatást nyújthassanak. A Rohlik rendkívül megbízható 15 perces kiszállítási időablakokat és akár aznapi, sőt, egyes országokban akár egy órán belüli házhoz szállítást kínál. A Rohlik kiszállításainak 97 százaléka a vállalt időben történik meg.

Növekedési potenciál

A Rohlik teljes célpiaca és növekedési potenciálja jelentős: a McKinsey becslése szerint 2030-ra a vezető országokban az élelmiszer-értékesítés akár 30 százaléka is online történhet. A tervezett terjeszkedés több mint 10 további városba jelentősen növelni fogja a Rohlik ügyfélkörét, összhangban a cég hosszú távú víziójával, hogy nemcsak a közép- és kelet-európai régióban, hanem Európa-szerte az online élelmiszer-szállítás vezető szolgáltatója legyen. A különböző típusú és fejlettségű városok egészséges kombinációjával, amelyben megtalálhatóak a fejlett, nyereséges városok és a fejlődés korai szakaszában levő, gyorsan növekvő városok egyaránt, a Rohlik egyértelműen az első nyilvános tőzsdei bevezetés (IPO) felé halad a közeljövőben.

A fejlett technológia és a vásárlóközpontú megközelítés kombinálásával a Rohlik egy hatékony és reprodukálható üzleti modellt hozott létre. Ez segítette a vállalatot abban, hogy minden meglévő piacán közel kerüljön a nullszaldós működéshez – ami azt jelenti, hogy az új forrásokat kizárólag növekedésre és piaci penetrációra lehet felhasználni, nem pedig a működési szükségletekre. A Rohlik jelenleg több mint 1 milliárd eurós bevételt céloz meg pozitív cash flow-val a 2024-es pénzügyi évben.

Tomáš Čupr, a Rohlik Csoport alapítója és vezérigazgatója így nyilatkozott: “Óriási kereslet van Európa-szerte az online élelmiszerek gyors és megbízható szállítására, minőségi kompromisszumok nélkül. Ezt nem rövid távú, hanem hosszú távú lehetőségnek tekintjük, amely köré piacvezető ajánlatot építhetünk.

A Rohliknál olyan technológiát fejlesztettünk ki, amely lehetővé teszi, hogy fenntartható és nyereséges módon teljesítsük az ajánlatunk. Az AI, a gépi tanulás és a robotika technológiáját felhasználva, valamint a minőségi ügyfélszolgálat iránti elkötelezettségünkkel a maximális hatékonyság és a magas termelékenység elérésére törekszünk. Ez a finanszírozás lehetővé teszi számunkra, hogy felgyorsítsuk növekedésünket, új létesítményeket nyissunk több mint 10 új városban, és meghatározzuk az online élelmiszer-szállítás normáját Európa-szerte.”

Nagy Tamás, az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) Igazgatója, az Equity Investments társvezetője így nyilatkozott: „Három éve lettünk partnerek a Rohlikkal, és folyamatosan lenyűgözött minket a menedzsment csapat teljesítménye, valamint a saját fejlesztésű technológiába, automatizálásba és a mesterséges intelligencia növekvő alkalmazásába irányuló befektetéseik. Nagyon büszkék vagyunk, hogy támogathatjuk a Rohlik növekedési és terjeszkedési terveit a következő években.”

Kyriacos Kakouris, az Európai Beruházási Bank (EIB) alelnöke hozzátette: „Ez a finanszírozás az EIB Scale-up Initiative keretében az első művelet, amely olyan érettebb növekedési vállalatokat támogat, mint a Rohlik. Ez megerősíti elkötelezettségünket az innováció és a digitalizáció elősegítése mellett Európában, különösen azon ágazatokban, amelyek létfontosságúak gazdaságunk versenyképessége szempontjából.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...