Kihirdette az MPRSZ a legkiválóbb hazai PR-teljesítmények versenye, a PREXA nyerteseit. Az Év Ügynösége díjat a Noguchi kapta, a fődíjat az SOS Gyermekfalvaknak ítélték oda az “Árvácskák” kampányért. Idén az elismert szakemberekből álló zsűri idén 13 kategóriában értékelte a kiemelkedő kommunikációs megoldásokat.
Arany díjakkal büszkélkedhet az SOS Gyermekfalvak, a Noguchi, illetve az Avantgarde is. A legtöbb pályázat a PR-vezérelt integrált kampányok, illetve a társadalmi kommunikáció kategóriában került a főzsűri elé, a legértékesebb díjakat is ezekben ítélték oda. A zsűri különösen szigorú volt, rendkívül magas szakmai kiválósági mércét állított fel, így már a bronz díjjal kitüntetett pályázatok is kiemelkedő eséllyel indulhatnak bármelyik meghatározó nemzetközi PR-versenyen.
„A PREXA zsűrije az egyik legszigorúbb volt, amelyikben valaha alkalmam volt részt venni. Tudatosan úgy értékeltük a pályázatokat, hogy a Szövetség díját a nagy nemzetközi szakmai versenyek elődöntőjének tekintettük, magasra tettük a lécet. A belépőszint az volt, hogy egy kampány átgondolt és jól kivitelezett – díjat csakis a legkiválóbb munkák kaphattak. Az, hogy épp ebben a két kategóriában került a legtöbb pályázat a shortlistre, aláhúzza a PR évről-évre meghatározóbb szerepét a kommunikációs világban: a kreatívkoncepció kidolgozása, a hatásos üzenetek kialakítása és a szerzett médián túli csatornák használata egyre inkább a PR-szakemberek feladata. A társadalmi ügyek kezelésében is kulcsszerepet játszunk, hiszen ez egyre fontosabb terület a vállalati reputáció hosszú távú építésében és védelmében” – mondta el Szántó Balázs, a zsűri elnöke, a Noguchi ügyvezető partnere.
„Idén is csak résztvevőként voltam ott az élő zsűrizésen és jó volt látni, hogy a szakmai érvek mennyire fontosak voltak az értékelés során. Egy szakmai szövetség lehetősége és felelőssége is, hogy a mennyiség mellett a minőségre figyeljen oda elsősorban és a kreativitás mellett a hitelesség, az üzleti tevékenység támogatása legyen a fő értékelési szempont. Bízom benne, hogy az MPRSZ ebben is magasra teszi a szakmai mércét” – foglalta össze Sztaniszláv András, az MPRSZ elnöke.
A Nemzetközi kategória arany díjasa az Avantgarde, de a többi helyezett is nagyobb eséllyel indulhat az APEX PR-toplistáján: az ezüst 20, az arany minősítés pedig 32 pontot ér, 4-szeres súlyozással.
A példaértékű kommunikációs gyakorlatokat értékelő versenyre a hagyományoknak megfelelően ebben az évben is 13 kategóriában lehetett nevezni, az iparágak száma viszont bővült a vallásos szervezetek, egyházak, egyházi fenntartású intézmények csoportjával. Az Év Ügynöksége címet a zsűri pontszámai alapján ítélték oda, a PREXA fődíját pedig a legkiemelkedőbb kampány kapta. Az átadó a Telekom Székházában zajlott.
A díjazottak listája itt böngészhető.