Tíz nappal a 42. Lidl Balaton-átúszás előtt meghaladta a 10 ezret a nevezők száma. A résztvevők biztonsága érdekében idén is létszámlimitet húztak a szervezők, a SUP-os induló helyek már mind elkeltek, és igyekeznie kell annak is, aki úszóként még szeretne jelentkezni a nyár legnépesebb szabadidős sportrendezvényére. A tervek szerint jövő szombaton, július 20-án lesz a verseny, ám az utolsó szót – mint minden alkalommal – ezúttal is az időjárás mondja majd ki!
Mintegy 1000 településről, 10 ezernél is többen jelentkeztek eddig a Balaton-átúszásra. Ahogy az elmúlt években már megszokhattuk, ezúttal is három lehetőség közül lehet választani: a legtöbben a klasszikus, 5,2 kilométeres távon próbálják ki magukat, vagyis Révfülöpről indulva átúsznak Balatonboglárra, akik ezt még soknak gondolják, indulhatnak a 2,6 kilométeres féltávon. Az úszás mellett évről-évre egyre többen jelentkeznek a Balaton-áthúzásra, vagyis SUP segítségével teljesítik az északi és déli part közötti 5200 métert. Akkora népszerűségnek örvend a SUP-ozás, hogy mostanra minden hely elfogyott, a továbbiakban már nincs lehetőség SUP-os nevezésre.
A kezdetek, vagyis 1979 óta összesen több mint 220 ezren úszták már át a Balatont. A résztvevők döntő többsége nem versenyként tekint erre az alkalomra, nem a többieket szeretné legyőzni, hanem az élmény miatt vág neki a távnak.
Az eddigi 10 ezer nevező között egyelőre többségben vannak a férfiak (60-40%), csaknem ezren 18 évnél is fiatalabbak, miközben kilencen 80 évnél idősebbek. Az egész Európában egyedülállónak számító nyíltvízi úszófesztivál természetesen vonzza a külföldieket is, az előnevezések alapján 43 országból érkeznek szabadidős sportolók.
„Bő egy héttel a 42. Lidl Balaton-átúszás rajtja előtt úgy látom, hogy elérjük majd a 12 ezres létszámlimitet, és ebben az esetben helyszíni nevezést már nem tudunk elfogadni. Bízunk benne, hogy a mostani jó idő kitart a jövő héten is, és akkor nagyon kellemes, már-már langyos vízben lehet úszni. Természetesen idén is a biztonság a legfontosabb, a végső döntést 18-án, csütörtökön, a meteorológusok iránymutatása alapján hozzuk meg” – mondta Kocsis Árpád, a szervező Budapest Sportiroda ügyvezetője.
„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy immár nyolcadik éve mi vagyunk ennek az ikonikus rendezvénynek a névadó szponzora. Az egészséges életmód támogatása nemzetközi és hazai fronton is kiemelten fontos vállalatunk számára. A tápanyagokban gazdag, egészségtudatos táplálkozás és a rendszeres testmozgás kéz a kézben járva támogatja testünk és lelkünk egészségét a mindennapokban. Ennek fontosságára szeretnénk felhívni mind vásárlóink, mind pedig kollégáink figyelmét a 42. Lidl Balaton-átúszáson is, ahol számos edukatív programmal várjuk az érdeklődőket. Nagy öröm számomra, hogy a vállalat dolgozói körében egyre népszerűbb ez a sportesemény, így idén már közel 100 fő áll rajthoz és vág neki a Balaton-átúszás, illetve Balaton-áthúzás valamelyik távjának” – nyilatkozta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
A piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc az esemény névadó szponzoraként rengeteg aktivitással és nyereményjátékokkal is készül a résztvevők és családjaik, illetve a rendezvényt a partról végigszurkoló érdeklődők számára. Az áruházlánc által a partra szervezett szabadidős programokon matricagyűjtési akció lesz, méghozzá 500 forintos ajándékutalványokért és extra meglepetésekért. A matricagyűjtő állomásokon a résztvevők számos aktivitáson tesztelhetik reflexeiket, fejthetnek kódot 20 ezer forintos ajándékutalványokért, kóstolhatnak smoothie-kat, összemérhetik erejüket lufifújásban, de a Lidl szülinapi kvízében próbára is tehetik tudásukat. A HR fotóponton pedig készíthetnek magukról a social mediára feltölthető képeket és GIF-eket, amelyeket e-mailben is elküldhetnek maguknak. A sportolás után megfáradt résztvevőket és kísérőiket a Várakozónában, árnyékos helyszínen DJ-vel, puffokkal, páraventillátorral és kivetítőkkel várják, ahol kipihenhetik fáradalmaikat.
Az idei Balaton-átúszás kiemelt társszponzora a Yettel. A mobilszolgáltató egész évben fejleszti a tó környéki hálózatát, a verseny idején pedig kiemelt mobilhálózati minőséget biztosít, hogy mindenki azonnal elérhesse szeretteit, amint teljesítette a versenytávot.