- Hirdetés -

Médiavezérek eredményekről, piacról és a jövőről – 1. rész

|

Bőven akad feladata a nagy médiacégek vezetőinek. A digitalizációval és az MI-gyorsvonattal is lépést kell tartani, miközben olyan médiatartalmakkal kell előrukkolni, amelyek hasznosak és relevánsak.

 

Biztosan fogunk meglepetéseket okozni

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

Hosszú távú befektetések

A tavalyi eredményeink az építkezésről szóltak. Nemcsak szó szerint, az új, városligeti bázisunk miatt, de üzleti értelemben is, hiszen 2023 a bevételeink jelentős növekedése mellett a hosszú távú befektetésekről szólt, és ezek folytatódnak 2024-ben is. Tavaly a fejlesztésekbe történő jelentős beruházások és a megnövekedett gyártási költségek mellett tudtunk kiemelkedő eredményeket elérni.

Magasabb sebességre kapcsolunk

Az RTL Group hosszú távú üzleti stratégiája mentén 2023-ban jelentős befektetéseket eszközöltünk mind lineáris, mind digitális területeken: tavaly nyáron megszereztük a Bajnokok Ligája közvetítési jogait a következő három szezonra, emellett év végén elindítottunk négy második generációs csatornát, heteken belül pedig új irodaépületbe költözik a vállalat nagy része. Miközben egyre hosszabb távban gondolkodunk, képessé váltunk arra, hogy a tervezésben és a döntéshozatalban magasabb sebességre kapcsoljunk, és rövid idő alatt újratervezzünk, úgyhogy biztosan fogunk meglepetéseket okozni a piacnak ebben az évben is.

 

Rekordot döntöttünk

Jamniczky Tímea, JCDecaux Hungary, vezérigazgató

Nőtt a kereslet

Még év elején úgy gondoltuk, hogy nehéz esztendő lesz az infláció, a gazdasági recesszió, a háború vagy az energiaárak növekedése miatt. Az éves eredményünk az ellenkezőjét bizonyította: a kereskedelmi árbevételünk rekordot döntött, az áremelés ellenére nőtt a kereslet mind az óriásplakát, mind a citilyght esetén, emellett a digitális felületek is jól teljesítettek. Örömmel tapasztaltuk, hogy új ügyfelek is megjelentek az outdoor piacon, akik korábban más médiumokban voltak aktívabbak.

Célok felett

Az eddigi eredmények alapján azt látjuk, hogy a célok felett teljesítünk, éves szinten bizakodók vagyunk, és két számjegyű növekedést várunk. Ugyanakkor azt is tapasztaljuk, hogy bizonyos szegmens, ügyfélkör üzleti teljesítménye elmarad az előző évhez képest. Ők azok, akik korábban jóval aktívabbak voltak az outdoorpiacon, de az idén kevésbé azok.

Új szegmensek

Kihívás és lehetőség is a digitális részesedés arányának növelése, amely egyszerre jelent bevételnövekedési lehetőséget, miközben a folyamatos telepítés komoly beruházást igényel a JCDecaux részéről. Szintén fontos feladat az idei évre új szegmensek, ügyfelek bevonása az outdoor hirdetői piacra.

 

Gyorsítunk évről évre

Kovács Tibor, Ringier, ügyvezető igazgató

Új utakat építünk

Minden médiavállalkozás egy folyamatos üzleti transzformációt él át, sőt, gyorsít fel évről évre, és ez egész biztos sokáig így lesz. A Ringier-nél sincs ez másként. Folyamatosan optimalizáljuk az eddig struktúráinkat, portfóliónkat, igyekszünk maximalizálni a hatékonyságunkat, miközben új utakat építünk ki.

Lépést tartunk

A tavalyi és az idei évből is az új, értékes partnerségek megalapozását és a közös üzletfejlesztési projekteket hangsúlyoznám, míg természetesen tovább haladunk a fizetős online tartalmak útján, lépést tartunk az MI-gyorsvonattal, igyekszünk új márkakommunikációs lehetőségeket nyújtani a hirdetőinknek, figyeljük a választási év hatásait, tovább foglalkozunk a digitális szellemi tulajdonjogok kérdésével és még sorolhatnám. De ebben a felfokozott piaci légkörben sem téveszthetjük szem elől a legfontosabb feladatunkat: napról napra olyan médiatartalmat kell létrehoznunk, amely hasznos és releváns a kiadványaink olvasóinak, nézőinek, követőinek. Akkor lesz fenntartható az üzletünk, ha a sok-sok egyéb tervünk mellett ezt – az alapküldetésünket –gondozzuk leginkább és megőrizzük a lojális fogyasztóinkat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...