Médiavezérek eredményekről, piacról és a jövőről – 1. rész

Bőven akad feladata a nagy médiacégek vezetőinek. A digitalizációval és az MI-gyorsvonattal is lépést kell tartani, miközben olyan médiatartalmakkal kell előrukkolni, amelyek hasznosak és relevánsak.

 

Biztosan fogunk meglepetéseket okozni

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

Hosszú távú befektetések

A tavalyi eredményeink az építkezésről szóltak. Nemcsak szó szerint, az új, városligeti bázisunk miatt, de üzleti értelemben is, hiszen 2023 a bevételeink jelentős növekedése mellett a hosszú távú befektetésekről szólt, és ezek folytatódnak 2024-ben is. Tavaly a fejlesztésekbe történő jelentős beruházások és a megnövekedett gyártási költségek mellett tudtunk kiemelkedő eredményeket elérni.

Magasabb sebességre kapcsolunk

Az RTL Group hosszú távú üzleti stratégiája mentén 2023-ban jelentős befektetéseket eszközöltünk mind lineáris, mind digitális területeken: tavaly nyáron megszereztük a Bajnokok Ligája közvetítési jogait a következő három szezonra, emellett év végén elindítottunk négy második generációs csatornát, heteken belül pedig új irodaépületbe költözik a vállalat nagy része. Miközben egyre hosszabb távban gondolkodunk, képessé váltunk arra, hogy a tervezésben és a döntéshozatalban magasabb sebességre kapcsoljunk, és rövid idő alatt újratervezzünk, úgyhogy biztosan fogunk meglepetéseket okozni a piacnak ebben az évben is.

 

Rekordot döntöttünk

Jamniczky Tímea, JCDecaux Hungary, vezérigazgató

Nőtt a kereslet

Még év elején úgy gondoltuk, hogy nehéz esztendő lesz az infláció, a gazdasági recesszió, a háború vagy az energiaárak növekedése miatt. Az éves eredményünk az ellenkezőjét bizonyította: a kereskedelmi árbevételünk rekordot döntött, az áremelés ellenére nőtt a kereslet mind az óriásplakát, mind a citilyght esetén, emellett a digitális felületek is jól teljesítettek. Örömmel tapasztaltuk, hogy új ügyfelek is megjelentek az outdoor piacon, akik korábban más médiumokban voltak aktívabbak.

Célok felett

Az eddigi eredmények alapján azt látjuk, hogy a célok felett teljesítünk, éves szinten bizakodók vagyunk, és két számjegyű növekedést várunk. Ugyanakkor azt is tapasztaljuk, hogy bizonyos szegmens, ügyfélkör üzleti teljesítménye elmarad az előző évhez képest. Ők azok, akik korábban jóval aktívabbak voltak az outdoorpiacon, de az idén kevésbé azok.

Új szegmensek

Kihívás és lehetőség is a digitális részesedés arányának növelése, amely egyszerre jelent bevételnövekedési lehetőséget, miközben a folyamatos telepítés komoly beruházást igényel a JCDecaux részéről. Szintén fontos feladat az idei évre új szegmensek, ügyfelek bevonása az outdoor hirdetői piacra.

 

Gyorsítunk évről évre

Kovács Tibor, Ringier, ügyvezető igazgató

Új utakat építünk

Minden médiavállalkozás egy folyamatos üzleti transzformációt él át, sőt, gyorsít fel évről évre, és ez egész biztos sokáig így lesz. A Ringier-nél sincs ez másként. Folyamatosan optimalizáljuk az eddig struktúráinkat, portfóliónkat, igyekszünk maximalizálni a hatékonyságunkat, miközben új utakat építünk ki.

Lépést tartunk

A tavalyi és az idei évből is az új, értékes partnerségek megalapozását és a közös üzletfejlesztési projekteket hangsúlyoznám, míg természetesen tovább haladunk a fizetős online tartalmak útján, lépést tartunk az MI-gyorsvonattal, igyekszünk új márkakommunikációs lehetőségeket nyújtani a hirdetőinknek, figyeljük a választási év hatásait, tovább foglalkozunk a digitális szellemi tulajdonjogok kérdésével és még sorolhatnám. De ebben a felfokozott piaci légkörben sem téveszthetjük szem elől a legfontosabb feladatunkat: napról napra olyan médiatartalmat kell létrehoznunk, amely hasznos és releváns a kiadványaink olvasóinak, nézőinek, követőinek. Akkor lesz fenntartható az üzletünk, ha a sok-sok egyéb tervünk mellett ezt – az alapküldetésünket –gondozzuk leginkább és megőrizzük a lojális fogyasztóinkat.