- Hirdetés -

Médiavezérek eredményekről, piacról és a jövőről – 1. rész

|

Bőven akad feladata a nagy médiacégek vezetőinek. A digitalizációval és az MI-gyorsvonattal is lépést kell tartani, miközben olyan médiatartalmakkal kell előrukkolni, amelyek hasznosak és relevánsak.

 

Biztosan fogunk meglepetéseket okozni

Vidus Gabriella, RTL Magyarország, vezérigazgató

Hosszú távú befektetések

A tavalyi eredményeink az építkezésről szóltak. Nemcsak szó szerint, az új, városligeti bázisunk miatt, de üzleti értelemben is, hiszen 2023 a bevételeink jelentős növekedése mellett a hosszú távú befektetésekről szólt, és ezek folytatódnak 2024-ben is. Tavaly a fejlesztésekbe történő jelentős beruházások és a megnövekedett gyártási költségek mellett tudtunk kiemelkedő eredményeket elérni.

Magasabb sebességre kapcsolunk

Az RTL Group hosszú távú üzleti stratégiája mentén 2023-ban jelentős befektetéseket eszközöltünk mind lineáris, mind digitális területeken: tavaly nyáron megszereztük a Bajnokok Ligája közvetítési jogait a következő három szezonra, emellett év végén elindítottunk négy második generációs csatornát, heteken belül pedig új irodaépületbe költözik a vállalat nagy része. Miközben egyre hosszabb távban gondolkodunk, képessé váltunk arra, hogy a tervezésben és a döntéshozatalban magasabb sebességre kapcsoljunk, és rövid idő alatt újratervezzünk, úgyhogy biztosan fogunk meglepetéseket okozni a piacnak ebben az évben is.

 

Rekordot döntöttünk

Jamniczky Tímea, JCDecaux Hungary, vezérigazgató

Nőtt a kereslet

Még év elején úgy gondoltuk, hogy nehéz esztendő lesz az infláció, a gazdasági recesszió, a háború vagy az energiaárak növekedése miatt. Az éves eredményünk az ellenkezőjét bizonyította: a kereskedelmi árbevételünk rekordot döntött, az áremelés ellenére nőtt a kereslet mind az óriásplakát, mind a citilyght esetén, emellett a digitális felületek is jól teljesítettek. Örömmel tapasztaltuk, hogy új ügyfelek is megjelentek az outdoor piacon, akik korábban más médiumokban voltak aktívabbak.

Célok felett

Az eddigi eredmények alapján azt látjuk, hogy a célok felett teljesítünk, éves szinten bizakodók vagyunk, és két számjegyű növekedést várunk. Ugyanakkor azt is tapasztaljuk, hogy bizonyos szegmens, ügyfélkör üzleti teljesítménye elmarad az előző évhez képest. Ők azok, akik korábban jóval aktívabbak voltak az outdoorpiacon, de az idén kevésbé azok.

Új szegmensek

Kihívás és lehetőség is a digitális részesedés arányának növelése, amely egyszerre jelent bevételnövekedési lehetőséget, miközben a folyamatos telepítés komoly beruházást igényel a JCDecaux részéről. Szintén fontos feladat az idei évre új szegmensek, ügyfelek bevonása az outdoor hirdetői piacra.

 

Gyorsítunk évről évre

Kovács Tibor, Ringier, ügyvezető igazgató

Új utakat építünk

Minden médiavállalkozás egy folyamatos üzleti transzformációt él át, sőt, gyorsít fel évről évre, és ez egész biztos sokáig így lesz. A Ringier-nél sincs ez másként. Folyamatosan optimalizáljuk az eddig struktúráinkat, portfóliónkat, igyekszünk maximalizálni a hatékonyságunkat, miközben új utakat építünk ki.

Lépést tartunk

A tavalyi és az idei évből is az új, értékes partnerségek megalapozását és a közös üzletfejlesztési projekteket hangsúlyoznám, míg természetesen tovább haladunk a fizetős online tartalmak útján, lépést tartunk az MI-gyorsvonattal, igyekszünk új márkakommunikációs lehetőségeket nyújtani a hirdetőinknek, figyeljük a választási év hatásait, tovább foglalkozunk a digitális szellemi tulajdonjogok kérdésével és még sorolhatnám. De ebben a felfokozott piaci légkörben sem téveszthetjük szem elől a legfontosabb feladatunkat: napról napra olyan médiatartalmat kell létrehoznunk, amely hasznos és releváns a kiadványaink olvasóinak, nézőinek, követőinek. Akkor lesz fenntartható az üzletünk, ha a sok-sok egyéb tervünk mellett ezt – az alapküldetésünket –gondozzuk leginkább és megőrizzük a lojális fogyasztóinkat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...