Médiavezérek eredményekről, piacról és a jövőről – 2. rész

Bőven akad feladata a nagy médiacégek vezetőinek. A digitalizációval és az MI-gyorsvonattal is lépést kell tartani, miközben olyan médiatartalmakkal kell előrukkolni, amelyek hasznosak és relevánsak.

 

Optimista terv készül

Bihari Zsuzsanna, Village Media, ügyvezető

Integrált médiakampányok

A hiperlokális médiaportfóliónk által 2257 településre juttattuk el hirdetőink üzeneteit. Ötszáznyolcvan médiafelületen valamennyi médiatípust tartalmazó integrált médiakampányokat valósítottunk meg több mint háromszáz kiadóval, médiacentrummal szoros együttműködésben. A helyi híreket közlő sajtótermékek népszerűsége töretlen, havonta 2,33 millió példányban jutottak el olvasóikhoz e kiadványok. Szakmai konferenciák, sportesemények együttműködő partnerei voltunk, a podcastcsatornáink száma pedig 75-re bővült. A tavalyi nem csupán a számok tükrében, de érzetre is mozgalmas év volt.

Szerény növekedés

Üzleti eredményeink kiadói partnereink legnagyobb megelégedésére szolgáltak, csapatunk a kitűzött célokat maradék nélkül teljesítette, így szerény növekedéssel zárhattuk az évet.

További kiadókkal szerződünk

A felhasználók pontos definiálása elé újabb akadályokat gördít a nemzetközi jogalkotó, így még inkább felértékelődhet a Village médiaportfóliójának legfőbb haszonértéke: az országos lefedettség, a lakhely, valamint az olvasói szokások pontos meghatározásának képessége, és ezek a jövőben is jelentős üzleti eredményeket hozhatnak számunkra. Emellett fontos, hogy a médiapartnereink folyamatosan fejlesztik és bővítik a felületeiket, így a szinergiák és az erőforrásaik kiaknázásával értékesíthető hirdetési felületeink köre tovább bővül. A jövőben is további kiadókkal szerződünk, törekedve a teljes országos lefedettségünk tökéletesítésére, az elérhető legjobb tartalmakat és olvasótábort maga mögött tudható kiadók értékesítési képviseletére. Mindezek okán optimista üzleti terv készült 2024-re.

 

Nagyon grand cru év volt a tavalyi

Pavel Stanchev, TV2 Csoport, vezérigazgató

Erős javulás

Ha a borászok szóhasználatával szeretnék élni, akkor a TV2 Csoport számára 2023 egy „nagyon grand cru” év volt: a TV2 abszolút nézettségi fölénye jellemezte Magyarországon egész nap és főműsoridőben, minden fontos demográfiai csoportban. Ugyanez a helyzet csoportszinten is, továbbá bevétel- és profitnövekedés, erős javulás a szlovéniai működésünkben. A TV2 Play Zérót és a TV2 Play Prémiumot pedig sikeresen bevezettük a digitális piacon. Mindezeket az eredményeket egy gazdasági bizonytalansággal teli évben sikerült elérni.

Tovább növeljük

Arra számítok, hogy a csatornáink az idén is megerősítik kiváló teljesítményüket, csakúgy, mint a TV2-n futó kiemelt műsoraink. Továbbá, hogy megőrizzük a nyereségességi szintünket, emellett tovább növeljük és diverzifikáljuk a bevételeinket.

Ismét divatos

A legnagyobb kihívást az jelenti, hogy miként lehet kielégíteni a megnövekedett reklámigényeket. A televíziózás ismét divatos, és rengeteg a megrendelésünk, még nyáron is, ami atipikus. De a hirdetési díjak emelkedése és az általunk kínált nonspot jellegű megoldások segíthetnek.

 

Átlag fölött teljesítettünk

Guttengéber Csaba, Atmedia, ügyvezető igazgató

2023

A tavalyi izgalmakkal teli, kimagasló év volt az Atmedia számára. Mindhárom üzletágunk – tévé, online, rádió és a podcast is – a terveink és a piaci átlag fölött teljesített. Éves szinten sikerült szállítanunk a televíziós kampányokat, emellett bővült is a portfóliónk.

A labdarúgó-Eb és az olimpia is óriási siker

Az idei esztendő jól indult, minden területen növekedést várok. Annak a mértéket még korai megmondani, de talán egy két számjegyű várakozás ebben a pillanatban nem túlzás. A tévé árszínvonalát növelni tudtuk. Emellett az Eb és az olimpia is óriási siker. Tovább építjük az online portfóliónkat és a Podpadet, a rádiópiacon pedig most is tart a tavalyi növekedés dinamikája.

Van bőven feladat

Továbbra is kihívás az idősebb célcsoportok racionális, üzleti alapokon való elfogadtatása – lásd korfa, a televízió árszínvonalának további növelése a kereslet kielégítése, a tartalomgyártás megnövekedett költségei és a hatalmas reklámzaj csökkentése miatt. A költések szezonalitásának idei megborulása és a pontos költés-előrejelzések hiánya is nehézséget jelent. Feladatunk tehát az idén is akad bőven.