- Hirdetés -

A kánikula fűti az online kereskedelmet

|

A tartósan szélsőséges forróság nem csak a hőmérő higanyszálát tornázta fel, hanem az online vásárlási lázat is. A júliusi kánikulában a ventilátorok, mobil klímák és légkondicionálók értékesítése rekordokat döntött a Pepita.hu adatai szerint. A medencék és kiegészítőik, valamint az árnyékolás termékek, öntöző és párásító eszközök nagy része is most talált gazdára. A Pepita.hu raktára és a logisztikai részlege jelenleg a karácsonyi szezon szintjén teljesít.

A mobil klímák, ventilátorok, légkondicionálók és a léghűtők voltak július első két forró hetének sztárjai a Pepita.hu értékesítési adatai szerint. A “hűtés” termékkategóriában 12-szeresnél is nagyobbat nőtt az értékesítés 2023. július első feléhez képest, igaz, maga a kínálat is jelentősen bővült az elmúlt évben. „Ezek közül is kiemelkedik a magasabb kosárértéket jelentő mobil klímák értékesítése, amiből nagyjából az idei június mennyiségének ötszörösére nőtt július első két hetében a kereslet, és ez a hónap végére várhatóan felmegy tízszeres növekedésre” – mondta Dorcsinecz József, a Pepita Group Zrt. vezérigazgatója. Értékesítési darabszám alapján pedig a valamivel alacsonyabb kosárértéket jelentő ventilátor uralta a mezőnyt, július első két hetében tavalyi év ugyanezen időszakához képest duplázott a Pepita.hu, ami az idei teljes június tízszerese.

Az eredményekből az is kiderült, hogy a vevők átlagosan többet költöttek idén a hűtés kategóriában. „Idén július 1-je és 15-e között átlagosan 31.800 forintért adtunk el terméket hűtés kategóriákban, ez több mint a duplája a 2023. július 1-15. időszak átlagos termékeladás árának, azaz ennyivel költöttek átlagosan többet a vevők – magyarázta az adatokat Papp Máté, Pepita Group Zrt. marketplace igazgatója. – Ez részben annak köszönhető, hogy kiépítettük kínálatunkban a légkondicionálók kategóriát, ami erősen tolja felfelé az átlagot. Másrészt a korábban is futó kategóriák esetében is átlagosan többet költöttek a vevők idén, hiszen sokat változott és bővült a termékportfólió is az elmúlt évben. Bekerült több, drágább termék is, amire volt kereslet is.” A Pepita.hu adatai szerint a mobil klímák átlagos eladott ára 60.800 forint (ez átlagosan 32% emelkedést jelent a vevők költésében), a ventilátoroké 15.340 forint (átlagosan 38% emelkedés a vevők költésében). Papp Máté azt is hozzátette, hogy a léghűtők és ventilátorok esetében megfigyelhető az a trend, hogy a vevők nem egy konkrét márkát keresnek, nyitottak akár a piacon kevésbé ismert márkák termékeire is.

Mindezekkel együtt a júliusi forróság felfűtötte a Pepita.hu raktár- és logisztika részlegeit is. „A július karácsonyt hozott, olyan szinten gondoskodunk a rendelések teljesítéséről, mint az év végi hajrában – magyarázta Haraszti Tamás, a Pepita Group Zrt. raktárvezetője. – Ez nem könnyű a nyári szabadságokkal megtűzdelt időszakban”. Haraszti Tamás azt is elmondta, hogy céges szinten túlóra és a szabadságok újratervezése mellett mindent megtesznek annak érdekében, hogy a vevők számára tartani tudják az elvárt szolgáltatási színvonalat.

Amikor már csak a csobbanás segíthet: a medencék is felértékelődtek az idei forróságban

A Pepita.hu adatai azt mutatják, hogy július első két hetében már közel duplájára nőtt előző év ugyanezen időszakához képest a medence kategóriák értékesítési darabszáma. „A legfontosabb kategóriáink ezek között a fémvázas medence, itt már több mint 107 százalékos éves növekedést látunk július első felében” – részletezte a vezérigazgató. A tartozékok közül a klórtabletták és a medencetakarók a legkeresettebbek, előbbiből közel a tavalyi év ugyanezen időszakának háromszorosát értékesítette a Pepita.hu, utóbbiból pedig közel 80 százalékos éves növekedést látnak jelenleg. „Átlagosan 19.500 forintért adtunk el terméket a medencék kategóriákban, ez nagyjából megegyezik a tavalyi számokkal, csupán néhány százalékos a növekedés – fejtette ki Dorcsinecz József. – A kategóriánkénti bontásban a tartozékok, kiegészítők esetén 5-20 százalékkal csökkent a vevők átlagos költése, viszont a legfontosabb kategóriánál, a fémvázas medencéknél már most 11 százalékkal nőtt”.

Az árnyékolás, az öntözés és a párásítás is a túlélés zálogai a hőségben

Az árnyékolás kategória értékesítése is felpörgött az idei forró júliusban: több mint 107 százalékos éves növekedést mért a Pepita.hu. A napernyők és napvitorlák emelkedtek ki a kategóriában, ezeknek a termékeknek az értékesített darabszáma több mint a háromszorosa a tavalyi július első feléhez képest. „Átlagosan 13.100 forintért adtunk el terméket ezekben a kategóriákban, ami azt jelenti, hogy átlagosan 22,3 százalékkal többet költöttek a vevők, mint 1 évvel korábban” – mondta a vezérigazgató.

Öntözés kategóriákban 13 százalékos éves növekedést mutat a termékek eladott darabszáma július első felében. Jelentősebb növekedés az öntözésvezérlők kategóriában látszik, ott közel dupla annyit adtak el, mint egy évvel korábban. Párakapu és párafüggöny kategóriában július első felében a tavalyi év ugyanezen időszakának több mint négyszeresét mérték, ami már most a duplája a teljes 2024. júniusi hónapnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...