Kreatívügynökségek vezetői eredményekről és kihívásokról – 1. rész

A legnagyobb full service és kreatívügynökségek vezetőit is megkérdeztük arról, hogyan értékelik a számokat és mit várnak a jelen kihívásaitól. Ami látszik, hogy senki nem unatkozik, és ahogy eddig, úgy most is van bőven változás.

 

Minden lehetőséget kiaknáztunk

Duca Andrea, HD Group, managing partner

 

Meghatározó volt az MI

A tavalyi újra egy igazán szabad év volt a rendezvények szempontjából, elmúlt a félelem, amit az azt megelőző években a sok lemondási kényszer okozott. Mivel a home office részlegesen vagy teljes egészében jelen van a nagyvállalatoknál, óriási belső kommunikációs jelentősége van az események csapatépítő és lojalitásnövelő erejének. Ami a tartalmakat illeti, meghatározó volt az

MI-eszközök iránti optimizmus. Minden lehetőséget kiaknáztunk, ami elérhető, nemcsak Magyarországon, hanem a világban. Felkutattuk a rendezvényeken használható MI-szoftvereket, felvettük a kapcsolatot az összes ismert humanoid robotot tulajdonló céggel. Az MI fejletlensége és működés közbeni bukdácsolása nem tette állandóvá a jelenlétét, az év végére a mi ügyfeleinknél kifulladt a lelkesedés.

Erősödő fenntarthatósági törekvések

Az előre tervezés szempontjából 2024 egy jó év, több ügyfél év elején készített rendezvénynaptárt, ez sokat segít a munkaerő allokálásában. Újra felerősödnek a fenntarthatósági törekvések, bár Magyarország sok tekintetben elmarad a helyszínek vagy a közlekedés során a megújuló energia felhasználásában, de sokat fejlődött a rendezvényes iparág az ételmaradékok tudatos hasznosításában, a közösségnek való visszaadásban.

Ideális lenne a 6 órás munkaidő

A szakképzett, tapasztalt munkaerő a legnagyobb kihívás. A pályakezdő generáció nehezen fogadja el work-life ciklus állandó felborulását, ami a rendezvényekkel jár, a nagyvállalati megrendelők viszont még nem veszik figyelembe a költségtervezésnél, hogy az új munkavállalóknak ideális lenne a 6 órás munkaidő.

 

Új szintre emelt szolgáltatások

Horváth Rita, Publicis Groupe Hungary, chief media officer

 

Kiemelkedő évet zártunk

A tavalyi szakmailag és pénzügyileg is sikeres volt számunkra: mind a média-, mind a kreatívüzletágunk kiemelkedő évet zárt, az in-house stúdióval megerősített produkciós csapat pedig új szintre emelte a szolgáltatási portfóliónkat. Kifejezetten a média területére fókuszálva olyan, a teljes iparág számára iránymutató kezdeményezéseket indítottunk el, mint a világ egyik vezető kutatócégével, a GWI-vel közös regionális és lokális fogyasztói kutatássorozat, a Consumer Barometer vagy a GKID-vel közös partnerség.

Optimista vagyok

Az elmúlt időszakban ügyfelünk lett a Foodora, a Perrigo, a Miele, az AmRest, az Answear és a Fast Hungary. A sikersorozat folytatását várom. Optimista vagyok, a piac felívelésében bízom, amit a foci-Eb és az olimpia is fel fog gyorsítani.

Tehetségek bevonzása

Az idei év egyik legnagyobb kihívása a tehetségek bevonzása és képzése, erre több programot is elindítottunk. Emellett célunk, hogy minél több, a partnereinkkel közös eseményt tartsunk az új irodánkban.

 

Büszkék lehetünk magunkra

Simon Zoltán, Café Communications, CEO

 

Magasabb szintre emeltük

Kihívásokkal teli év volt. Átalakult a felső vezetésünk, új média- és kreatívvezetőnk lett, miközben az új PR-részlegünk kiépítésén is elkezdtünk dolgozni. A Café csoport integrált működését még magasabbra szintre emeltük. Többek között ennek is köszönhető, hogy egy kifejezetten sikeres évet zártunk, és büszkék lehetünk magunkra.

Sokat várok

Az idén is bizakodó vagyok. Olyan csapat és olyan vezetők vesznek körül, akikre tudom, hogy biztosan számíthatok, és az ügyfélkörünk is stabilnak mondható. Sokat várok az új PR-divíziótól, eddig nagyon jó visszajelzéseket és több önálló PR-tendermeghívást is kaptunk.

Korlátozott az MI

A legnagyobb kihívás és lehetőség a mesterséges intelligencia használata. Kihívás, mert a promptok világában egyes ügyfelek elhiszik, hogy szakmai szempontok ismerete nélkül is kiváló hirdetéseket készíthetnek a segítségével. Szerencsére előbb-utóbb ők is belátják, hogy ez tévedés. A mesterséges intelligencia egyelőre korlátozott lehetőség, amelynek ha felismerjük a határait, egyszerűbb feladatok kiváltására vagy a munkák előkészítési fázisában nagyszerű segítség.