- Hirdetés -

Kreatívügynökségek vezetői eredményekről és kihívásokról – 1. rész

|

A legnagyobb full service és kreatívügynökségek vezetőit is megkérdeztük arról, hogyan értékelik a számokat és mit várnak a jelen kihívásaitól. Ami látszik, hogy senki nem unatkozik, és ahogy eddig, úgy most is van bőven változás.

 

Minden lehetőséget kiaknáztunk

Duca Andrea, HD Group, managing partner

 

Meghatározó volt az MI

A tavalyi újra egy igazán szabad év volt a rendezvények szempontjából, elmúlt a félelem, amit az azt megelőző években a sok lemondási kényszer okozott. Mivel a home office részlegesen vagy teljes egészében jelen van a nagyvállalatoknál, óriási belső kommunikációs jelentősége van az események csapatépítő és lojalitásnövelő erejének. Ami a tartalmakat illeti, meghatározó volt az

MI-eszközök iránti optimizmus. Minden lehetőséget kiaknáztunk, ami elérhető, nemcsak Magyarországon, hanem a világban. Felkutattuk a rendezvényeken használható MI-szoftvereket, felvettük a kapcsolatot az összes ismert humanoid robotot tulajdonló céggel. Az MI fejletlensége és működés közbeni bukdácsolása nem tette állandóvá a jelenlétét, az év végére a mi ügyfeleinknél kifulladt a lelkesedés.

Erősödő fenntarthatósági törekvések

Az előre tervezés szempontjából 2024 egy jó év, több ügyfél év elején készített rendezvénynaptárt, ez sokat segít a munkaerő allokálásában. Újra felerősödnek a fenntarthatósági törekvések, bár Magyarország sok tekintetben elmarad a helyszínek vagy a közlekedés során a megújuló energia felhasználásában, de sokat fejlődött a rendezvényes iparág az ételmaradékok tudatos hasznosításában, a közösségnek való visszaadásban.

Ideális lenne a 6 órás munkaidő

A szakképzett, tapasztalt munkaerő a legnagyobb kihívás. A pályakezdő generáció nehezen fogadja el work-life ciklus állandó felborulását, ami a rendezvényekkel jár, a nagyvállalati megrendelők viszont még nem veszik figyelembe a költségtervezésnél, hogy az új munkavállalóknak ideális lenne a 6 órás munkaidő.

 

Új szintre emelt szolgáltatások

Horváth Rita, Publicis Groupe Hungary, chief media officer

 

Kiemelkedő évet zártunk

A tavalyi szakmailag és pénzügyileg is sikeres volt számunkra: mind a média-, mind a kreatívüzletágunk kiemelkedő évet zárt, az in-house stúdióval megerősített produkciós csapat pedig új szintre emelte a szolgáltatási portfóliónkat. Kifejezetten a média területére fókuszálva olyan, a teljes iparág számára iránymutató kezdeményezéseket indítottunk el, mint a világ egyik vezető kutatócégével, a GWI-vel közös regionális és lokális fogyasztói kutatássorozat, a Consumer Barometer vagy a GKID-vel közös partnerség.

Optimista vagyok

Az elmúlt időszakban ügyfelünk lett a Foodora, a Perrigo, a Miele, az AmRest, az Answear és a Fast Hungary. A sikersorozat folytatását várom. Optimista vagyok, a piac felívelésében bízom, amit a foci-Eb és az olimpia is fel fog gyorsítani.

Tehetségek bevonzása

Az idei év egyik legnagyobb kihívása a tehetségek bevonzása és képzése, erre több programot is elindítottunk. Emellett célunk, hogy minél több, a partnereinkkel közös eseményt tartsunk az új irodánkban.

 

Büszkék lehetünk magunkra

Simon Zoltán, Café Communications, CEO

 

Magasabb szintre emeltük

Kihívásokkal teli év volt. Átalakult a felső vezetésünk, új média- és kreatívvezetőnk lett, miközben az új PR-részlegünk kiépítésén is elkezdtünk dolgozni. A Café csoport integrált működését még magasabbra szintre emeltük. Többek között ennek is köszönhető, hogy egy kifejezetten sikeres évet zártunk, és büszkék lehetünk magunkra.

Sokat várok

Az idén is bizakodó vagyok. Olyan csapat és olyan vezetők vesznek körül, akikre tudom, hogy biztosan számíthatok, és az ügyfélkörünk is stabilnak mondható. Sokat várok az új PR-divíziótól, eddig nagyon jó visszajelzéseket és több önálló PR-tendermeghívást is kaptunk.

Korlátozott az MI

A legnagyobb kihívás és lehetőség a mesterséges intelligencia használata. Kihívás, mert a promptok világában egyes ügyfelek elhiszik, hogy szakmai szempontok ismerete nélkül is kiváló hirdetéseket készíthetnek a segítségével. Szerencsére előbb-utóbb ők is belátják, hogy ez tévedés. A mesterséges intelligencia egyelőre korlátozott lehetőség, amelynek ha felismerjük a határait, egyszerűbb feladatok kiváltására vagy a munkák előkészítési fázisában nagyszerű segítség.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...