Kreatívügynökségek vezetői eredményekről és kihívásokról – 2. rész

A legnagyobb full service és kreatívügynökségek vezetőit is megkérdeztük arról, hogyan értékelik a számokat és mit várnak a jelen kihívásaitól. Ami látszik, hogy senki nem unatkozik, és ahogy eddig, úgy most is van bőven változás.

 

Felpezsdítette a cég életét

Biró László, Mediator, ügyvezető-tulajdonos

Sikeres év

Mind üzleti, mind szakmai értelemben sikeres volt a Mediator számára. Az új ügynökségi márka és a vadiúj iroda felpezsdítette a cég életét, a fesztiváldíjak és az M-listás helyezésünk szakmai sikerekről árulkodnak, az üzleti eredményünkkel pedig az elhúzódó globális krízis tükrében elégedettek lehetünk.

Egyetlen dolgot tehetünk

Mindezek ellenére még több küzdelmet várok, igaz, a Mediator már számtalan helyzetben bizonyította, hogy ha kell, akkor felvesszük a kesztyűt. A globális gazdaság idei előrejelzései nem sok jót ígérnek, több olyan szektorban, amelyekben az ügyfeleink révén érdekeltek vagyunk, szintén kedvezőtlenek a várakozások, a hirdetők sok esetben kivárnak. Ilyenkor egyetlen dolgot tehetünk: még magasabb minőségben dolgozunk és még hatékonyabb megoldásokat nyújtunk az ügyfeleink számára.

Egyre több MI

Az idei év azért is meghatározó, mert több mint százfős ügynökségként elértük azt a szintet, ahol szabad szemmel is jól látható vállalatként ugyanazt a frissességet és kreativitást nyújtanunk, amely eljuttatott minket idáig. A hatékonyságunk növelése érdekében a munkafolyamatokban egyre több ponton alkalmazzuk az MI-t és az automatizációt, hogy a lényegre, a minőségi alkotómunkára még nagyobb fókusz jusson. Az idén ez a munka tovább folytatódik, és bízom benne, hogy az eddigi befektetéseink meghozzák a gyümölcsüket.

 

Jobb évet várok

Rókusfalvy Gábor, Roxer, ügyvezető igazgató

Múlt

Összességében egy nagyon nehéz, hullámzó éven vagyunk túl. Egy nagyon gyenge első fél év után egy borzasztóan erős második következett, amit nehéz volt kapacitással lekövetni.

Jelen

Az idén már egy kiegyensúlyozottabb, a tavalyinál kiszámíthatóbb és jobb évet várok.

Jövő

A szakképzett, tapasztalt munkaerő továbbra is problémát jelent, nagyon sokan a freelance oldalt választották az alkalmazotti lét helyett. Még mindig nem sikerült minden megnövekedett terhet továbbhárítani az ügyfelek felé, így a jövedelmezőségi szint is rosszabb, mint korábban.

 

Tovább tudtunk erősödni

Hinora Bálint, Positive Adamsky, group managing director

Szervezeti bővülés

Egy nagyon jó és sikeres éven vagyunk túl, amelyet a nemzetközi terjeszkedésünk és a minőségbiztosítási garanciák kidolgozása dominált, több szervezeti és folyamatbeli pontosítással, bővüléssel. Ez a pénzügyi számainkon is látszódik, mert amellett, hogy árbevételben is tudtunk növekedni, az eredményességünk emelkedett a leginkább, ami az értékteremtési fókusz mellett a hatékonyságra is visszavezethető. Az ügynökségi csoportunk erősségében, a stratégiaalkotásban is tovább tudtunk erősödni, 2023-ban rekordmennyiségű anyagot, brandaktivációt adtunk át.

Nagy hajrá

Most, hogy 2024 első fél évét látjuk, már látható az idei esztendő körvonala. Erőteljesen fejlődik a digitális és PR-ügynökségünk, valamint a szektor specifikus egészségiparra szakosodott tagügynökségünk is, és az integrált, kreatív lábunk is szépen tartja magát, de a nagy hajrá még előttünk van.

Nemzetközi terjeszkedés

Mindig kihívás a nagyon beállt és kompetitív magyar piacon ügyfélportfóliót bővíteni, legalábbis azon a szinten, ahol mi vagyunk, mert hozzánk hasonló nagy ügynökségektől lehet elvenni ügyfeleket tendereken. Ezért is dolgozunk gőzerővel a nemzetközi terjeszkedésen, valamint invesztálunk a szakmai fejlődésünkbe. Az idén lesz egy nagy székházmegújulásunk is arculati facelifttel és szervezeti erősítéssel, működésimodell-váltással, de ezekről hírt adunk majd akkor, amikor már túl vagyunk az előkészületeken.