- Hirdetés -

Izgalmas együttműködések az Olimpián

|

Minden vállalkozásnál eljön a pillanat, amikor szeretné felpörgetni a forgalmát, több vevőt, nagyobb bevételt elérni, de úgy tűnik, hogy már minden lehetőséget kipróbált. Legalábbis egyedül. Ilyenkor érdemes körbenézni, hogy melyek azok a cégek, akiknek hasonló termékük, ügyfélkörük vagy filozófiájuk van. Hiszen időről időre még a világ legnagyobb vállalatai is összeállnak, hogy valami szenzációs újdonságot valósítsanak meg. Érdemes hát ellesni a trükkjeiket, különösen az olimpia közeledtével, ami jó alkalom arra, hogy az országimázs erősítése érdekében a helyi márkák összefogjanak. Inspirálódni pedig már csak azért is érdemes, mert a legjobb hazai együttműködési ötletek 5 millió forint értékű támogatást kaphatnak a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázaton.

A cégvezetők jellemzően büszkék arra, hogy saját vállalkozásukat önállóan viszik sikerre, a konkurenciát pedig inkább legyőzni szeretnék, semmint segíteni vagy együttműködni velük. Ezt a szemléletet azonban időnként érdemes felülbírálni. „A hazai vállalkozói szférában is szeretnénk népszerűvé tenni azt a – nyugaton sokkal inkább elterjedt – üzletfejlesztési lehetőséget, amikor a cégek nem legyőzni akarják egymást, hanem közösen hoznak létre valami új dolgot. Az erőforrások, a tudás, a tapasztalat vagy akár az ügyfélkör megosztása ugyanis mindkét cég számára gyümölcsöző lehet: stabilabb piaci pozíció, a bevételek növelése, illetve az ügyfélélmény és -elköteleződés erősítése is elérhető ezáltal. Érdemes hát ellesni néhány trükköt a világ legnépszerűbb márkáinak kollabjaiból” – hangsúlyozta Oraveczné Németh Ildikó, a K&H lakossági és kkv szegmens marketing vezetője.

Közösségi média inspirálta közös termék

A Heinz ketchup és az Absolut vodka együttműködése jó példa arra, hogy sokszor még új ötletet sem kell kitalálni, elég, ha figyelünk a célközönségünk által követett trendekre. A két cég ugyanis a közösségi médiában felkapott paradicsomos és vodkás tészta receptek népszerűségét kiaknázva egy közös terméket hozott létre, az Egyesült Királyság első paradicsomos vodkás tészta szószát. A kollaboráció sikere pedig a már meglévő termékek keresletét is megnövelte, a Heinz tésztaszószok eladása több mint 50 százalékot ugrott a következő hónapokban.

Egyedülálló promóció

Egy egyszeri, de mégis egyedülálló marketingakció volt a LEGO és az Airbnb közös családi versenye, aminek nyertesei a dán Billundban található LEGO Házban tölthettek egy éjszakát. A kampány egyaránt megragadta a LEGO rajongók és az Airbnb felhasználók képzeletét is, és hatalmas közösségi média aktivitást eredményezett.

Egy kis technológiai plusz

Két igazi love brand állt össze akkor, amikor 2006-ban az Apple iPod technológiáját Nike futócipőkbe integrálták, és ezzel lehetővé tették a futási adatok követését és elemzését. Egy kis technológiai fejlesztés tehát még a legnagyobb világmárkának is jól jön.

Teljessé tenni az ügyfélélményt

A közös marketingtevékenység egyik legismertebb példája, hogy a McDonald's éttermekben világszerte a Coca-Cola termékeit kínálják. Így gyakorlatilag mára a két termék olyannyira összefort, hogy elég az egyiket emlegetni, és a másik is eszünkbe jut.

Az olimpia is megihleti az együttműködéseket

Az olimpia jó alkalom arra, hogy az országimázs erősítése érdekében a helyi márkák összefogjanak. Így nem csupán sporteseményként, hanem például a világ legnézettebb divatbemutatójaként is tekinthetünk rá, különösen az idei helyszínen, a divat egyik fővárosában. A sportolók ruházata ugyanis nem pusztán a kényelmet szolgálja, hanem kiemelkedő szerepet játszik egy-egy ország imázsának – amibe az öltözködési stílus, a divat is beletartozik – bemutatásában is. Nem véletlen tehát, hogy a francia csapat formaruháját a párizsi Berluti divatház álmodta meg, a sportruházatokat a francia Le Coq Sportif szállítja a versenyzőknek, az olimpiai fáklya pedig idén egy egyedi Louis Vuitton ládában érkezett meg Párizsba.

„A vevőszerzéshez és együttműködéshez nyújtunk inspirációt az uzletetide.hu/kollab oldalon is. Akiknek pedig már van ötletük, azok a „K&H: üzletet ide! az év kollaborációs ötlete” pályázat keretében kaphatnak 5 millió forint összértékű marketing-kommunikációs támogatást és egyéb nyereményeket a kreatív együttműködési elképzelésük népszerűsítéséhez” – hívta fel a figyelmet a kkv vezető.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Felpörgött a forgalom a Liszt Ferenc Repülőtéren

A budapesti repülőtér utasforgalmában is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje.Budapest és Magyarország továbbra is egyre növekvő népszerűségnek örvend a turisták körében, amely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatosan emelkedő utasforgalmában is tetten érhető. 2024 első...

Megkopasztották Palik Lászlót a sztárok

Több mint 23 millió forintot vittek haza a sztárok a Legyen Ön is milliomos! első hetében. A legendás kvízműsor már az első héten elsöprő sikert aratott a nézők körében, hiszen mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59,...

Különleges film tér vissza a mozivászonra

November 30-án újra látható lesz a moziban a Cirkusztestvérek. Aznap rendhagyó, közönségtalálkozóval összekötött vetítésen lesz megtekinthető a világ számos fesztiválján sikerrel bemutatkozó egész estés dokumentumfilm a Cirko-Gejzír moziban. A különleges magyar artistaosztály tagjainak történetét...

Mesterséges intelligenciával felturbózott okoseszközökkel erősít a Samsung

A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció...

Felpörgött a belföldi használtautó-piac

Újabb havi rekordot döntött a hazai használtautó-piac: októberben az előzetes adatok szerint 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát. Ez a szám csaknem 12 százalékkal magasabb az egy évvel ezelőtti szintnél. Már novemberben megdőlhet az éves...

Ennyivel drágultak a gyerekek kedvencei

Egy év alatt 7 százalékkal drágultak a gyermekek által gyakran fogyasztott termékek. A K&H által összeállított minikosárba beválogatott fogyasztási cikkek összesen több mint 42 ezer forintba kerültek idén októberben. 2021 októberére jellemző 30 ezer...

Kézműves vagy Temu – mi legyen a fa alatt?

Az emberek közel 80 százaléka vesz idén karácsonykor személyreszabott ajándékot, melyek egy jelentős része kézműves meglepetés – derül ki a Meska online kézműves piactér felméréséből. A válaszadók nagyjából 49 százaléka veszi meg a karácsonyt...

Különleges kvízműsor érkezik decemberben a TV2-re

Az egész országot játékra hívja a TV2 december 15-én vasárnap este. Az 1% Klub – Mennyire okos Magyarország? című új vetélkedő az elmúlt évek egyik legsikeresebb nemzetközi szuperformátuma, ahol azoknak van a legnagyobb esélyük,...

Budapestre jön a Szex és New York

Candace Bushnell, a világhírű bestseller szerző és a “Sex and the City” megalkotója 2025. március 19-én az Erkel Színház színpadán mutatja be új, egyszemélyes előadását Budapesten.Az előadás során „az igazi Carrie Bradshaw” magával ragadó...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Rosszul állnak a fenntarthatósággal a kisebb vállalatok

A K&H fenntarthatósági index legutóbbi eredményei alapján a fenntarthatóság iránti vállalati elköteleződés stagnálást mutatott 2024 második félévében. Az index, amely a 300 millió forint éves árbevétel feletti magyar vállalkozások fenntarthatósági teljesítményét méri, ezúttal 39...

Felpörgött a forgalom a Liszt Ferenc Repülőtéren

A budapesti repülőtér utasforgalmában is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje.Budapest és Magyarország továbbra is egyre növekvő népszerűségnek örvend a turisták körében, amely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér folyamatosan emelkedő utasforgalmában is tetten érhető. 2024 első...

Megkopasztották Palik Lászlót a sztárok

Több mint 23 millió forintot vittek haza a sztárok a Legyen Ön is milliomos! első hetében. A legendás kvízműsor már az első héten elsöprő sikert aratott a nézők körében, hiszen mindhárom kiemelt korcsoportban (A18-59,...

Különleges film tér vissza a mozivászonra

November 30-án újra látható lesz a moziban a Cirkusztestvérek. Aznap rendhagyó, közönségtalálkozóval összekötött vetítésen lesz megtekinthető a világ számos fesztiválján sikerrel bemutatkozó egész estés dokumentumfilm a Cirko-Gejzír moziban. A különleges magyar artistaosztály tagjainak történetét...

Mesterséges intelligenciával felturbózott okoseszközökkel erősít a Samsung

A Samsung legújabb okoseszközeiben kulcsfontosságú szerepet tulajdonít a mesterséges intelligenciának (AI). A Galaxy AI egy olyan, a mindennapokat támogató intelligens technológia, amely a felhasználói igényekhez alkalmazkodik, egyaránt a fitnesz, az egészségmegőrzés és a kommunikáció...

Don't Miss

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...