- Hirdetés -

Különleges filmsorozattal jelentkezik a Nat Geo

|

A varsói felkelés kitörésének 80. évfordulója alkalmából a National Geographic csatorna a Varsói Felkelés Múzeumával együttműködve három rövidfilmet készített, amelyeket 2024. augusztus 1-jén láthatnak először a nézők. Az archív források és a történészek tudása lehetővé tette, hogy a 80 évvel ezelőtti események innovatív módon jelenjenek meg a képernyőn. Számos érdekesség most először lát napvilágot.

1939 szeptemberében a hitleri német csapatok a szovjetekkel szövetségben lerohanták Lengyelországot és felosztották azt egymás között. A németek oldalán Magyarország 1941-ben lépett be a háborúba. Idő közben a lengyelek létrehozták a Honi Hadsereget, valamint egy emigráns kormányt a németek és az oroszok ellen. 1944 júliusában döntöttek a varsói felkelés kirobbantásáról, hogy visszafoglalják fővárosukat még azelőtt, hogy az teljesen a Vörös Hadsereg uralma alá kerülne.

A magyarok bár a németek oldalán vettek részt a háborúban, a két ország közti barátság miatt nem váltak a lengyelek ellenségévé, sőt, kifejezetten tartózkodtak attól, hogy a varsói felkelés leverésében részt vegyenek és visszautasították az erre vonatkozó német parancsokat. A nyugati szövetségesek hatékony segítsége nélkül azonban a lengyelek nem tudták legyőzni az őket megszálló csapatokat, így a Honi Hadsereg katonái több mint két hónapig küzdöttek hősiesen, mielőtt 1944 októberében megadták magukat.

Filmsorozat a 80. évforduló alkalmából

„A varsói felkelés” (Warsaw Uprising) sorozat három rövidfilmje más-más szempontból dolgozza fel a témát, hogy a történelmi eseményt kellően hitelesen ábrázolja, ugyanakkor innovatív módon adja át a történelmet az új generációknak. Az alkotók célja az volt, hogy a felkelést tanulságos, magával ragadó és érzelmekkel teli módon mutassák be. Minden animációt valósághű hangeffektekkel gazdagítottak. Az első epizód a varsói felkelés kitörésének pillanatát örökíti meg, a második az ebben részt vevő nőkről szól, a harmadik pedig a harcokhoz csatlakozó külföldiek történetét meséli el. Számunkra azért is különösen érdekes a sorozat, mert a két ország között lévő évszázados barátság a varsói felkelés alatt erősödött meg különösen annak köszönhetően, hogy a felkelés során a magyarok inkább segítették a lengyeleket.

Az akciódús animációkkal ötvözött archív fotók és a ma is élő résztvevők emlékeiből összeállított filmek teljesen lekötik a nézőt, és egyedülálló módon repítik el őket az 1944-es felkelés idején Varsóba. „Az innovatív videokollázs technikának, a témához illő zenének és a magával ragadó narrációnak köszönhetően sikerült olyan egyedi rövidfilmeket alkotnunk, amelyek méltóképp tisztelegnek a varsói felkelés résztvevőinek bátorsága és áldozatkészsége előtt” – mondta Marta Szafrańska, a The Walt Disney Company CEE vállalati kommunikációs, társadalmi szerepvállalási igazgatója. „A három filmet nemcsak Lengyelországban, hanem a kelet-közép-európai régió többi részén, így Romániában, Magyarországon, a Csehországban, Szlovákiában, Bulgáriában, Albániában, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban, Montenegróban, Koszovóban, Észak-Macedóniában, Szerbiában és Szlovéniában is bemutatják. Így a National Geographic, küldetésének megfelelően, széles közönséggel ismerteti meg a történetet” – teszi hozzá.

A rövidfilmek 2024. augusztus 1-jétől lesznek megtekinthetők a National Geographic csatornán. A rövidfilmek a Varsói Felkelés Múzeumával közösen készültek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...