- Hirdetés -

Kiderült, hogyan használják az autójukat a magyarok

|

Főleg munkába és iskolába járásra használják az autójukat a magyarok, a többség pozitívan viszonyul a vezetéstámogató rendszerekhez, és rádiót, vagy saját lejátszási listáját hallgatja vezetés közben – többek között ez derült ki a Chery Group megbízásából készült felmérésből. A válaszadók között többségben voltak azok, akik évente legalább egyszer elviszik szervizbe a járművüket.

A magyar autósok 43 százaléka munkába vagy iskolába járásra használja járművét, valamivel több mint ötöde pedig főként a bevásárlásoknál veszi hasznát. A két nemet vizsgálva azonban jókora eltéréseket láthatunk. Míg a férfiak 46 százaléka jelölte meg a munkába és iskolába járást elsődleges felhasználási célként, addig a nőknek csak 39 százaléka nyilatkozott így. A hölgyek 26 százaléka jelezte ugyanakkor, hogy elsősorban vásárláskor használja az autót, míg a férfiak esetében csak 18 százalék volt azok aránya, akik ezt válaszolták. További érdekesség, hogy az autót kiugróan magas arányban használják munkába és iskolába járásra a községekben élők, az ebbe a csoportba tartozók 51 százalékánál ez a jármű elsődleges funkciója.

A Chery Group megbízásából készült felmérés alapján a teljes, 16-59 éves népesség negyede vezet minden nap autót, további 15 százalék pedig hetente több alkalommal ül volán mögé. A mindennapos autóvezetés különösen a férfiak (32%) és a diplomások (31%) körében magasabb az átlagnál. A válaszadók több mint harmada jelezte ugyanakkor, hogy soha nem vezet.

A leggyakoribb időtöltés autózás közben a rádiózás (39%) és a saját lejátszási lista hallgatása (33%). Ez utóbbi tevékenység a fiatalabb autósokra a legjellemzőbb, az ő körükben a válaszadók fele jelölte meg ezt az opciót. Az autósok tizede hallgat podcastet, ez a lehetőség egyébként a férfiak körében jóval népszerűbb (14%), mint a hölgyeknél (4%). A megkérdezettek 11 százaléka viszont azt jelezte, hogy autózás közben csak a vezetésre összpontosít, semmi mással nem foglalkozik.

Ettől lesz komfortos egy autó a magyaroknak

Ha már autóba ülnek, természetesen szeretnek komfortosan utazni a magyarok. A két legfontosabb kényelmi szempont a kutatás során megkérdezettek számára a belső kialakítás (37%) és a kezelőszerverek könnyen elérhető, logikus elhelyezése (34%). A kényelmes belső kialakítás különösen a 40-49 éves korosztály számára döntő, 42 százalékuk emelte ki ezt a szempontot. Az intelligens vezetőtámogató rendszerek a válaszadók valamivel több mint egytizedének számítanak fontos kényelmi tényezőnek. Ugyanakkor az 50-59 évesek 16 százaléka, míg a legfeljebb 8 általánost végzettek több mint egy ötöde számára ezek kiemelten fontosak a komfortos vezetési élményhez.

A vezetéstámogató rendszereknek alapvetően pozitív a megítélése a magyarok körében, a válaszadók abszolút többsége (52%) minden olyan eszközt támogat, ami biztonságosabbá teszi a vezetést. Egyedül a megyei jogú városokban mérsékeltebb a lelkesedés, az ott élő autósok közel harmada szerint az autó dolga a figyelmeztetés, de a vezetőé kell, hogy legyen a végső döntés. A teljes népességet vizsgálva 21 százalék gondolkodik így. Mindössze 4 százalék azok aránya, akik nem szeretik ezeket a rendszereket, további 6 százalék pedig úgy nyilatkozott, hogy nem ismeri ezt a technológiát.

A Chery Group kutatása alapján az autóvezetők többsége évente egyszer (33%), vagy félévente (22%) szervizeli az autóját, vagyis összességében 55 százalék azok aránya, akik évente legalább egyszer felkeresnek járművükkel egy szervizt. A férfiak és a diplomások körében jellemzően gyakoribb a szervizelés: 63, illetve 68 százalékuk viszi legalább évente szervizbe járművét. Viszonylag sokan vannak azok, akik csak akkor mennek szervizbe, ha már nagyon fontos, a válaszadók 14 százaléka jelezte ezt.

A Chery Group Omoda 5 modellje idén szeptembertől lesz kapható Magyarországon, és a kényelmet, biztonságot, valaminta látványos megjelenést kereső autósok egyaránt megtalálhatják majd számításukat az új piaci szereplővel. A modell 5 csillagos minősítést szerzett az EURO NCAP teszten, ADAS 4.0 vezetéstámogató rendszerekkel látták el, gyémánt formákkal berakott egyedi hűtőrács, sportos hátsó, designos LED lámpák fémjelzik a megjelenését. Az Omoda 5 1,6-os benzines crossover ára, alapfelszereltséggel 10 millió forint lesz, ezért többek között 12,3 hüvelykes dupla LCD kijelző, tolatókamera, fűtéssel és szellőztető rendszerrel ellátott sport első ülések, kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás jár.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...