Így hat Párizs gazdaságára az olimpia

Pozitívan hatnak az olimpiai játékok a párizsi kereskedelemre a Visa, adatai alapján. A párizsi kisvállalkozások 26%-os árbevétel növekedést tapasztalhattak az elmúlt év hasonló időszakához képest, a Visa kártyabirtokosok vásárlásai alapján, az olimpiai játékok első hétvégéjén.

A költésekben a legjelentősebb növekedés a színházakban és múzeumokban érzékelhető Párizsban, ez a kategória 159%-kal emelkedett. Az élelmiszerboltokban 42%-os, az éttermekben 36%-os, a kiskereskedelmi áruk esetén 21%-os, szórakozásban 18%-os növekedés volt tapasztalható.

A legnagyobb arányú Európán kívüli költés az Egyesült Államokból érkező Visa kártyabirtokosoktól származik (29%), a költésekben a legjelentősebb éves növekedést a japán (+129%) és a brazíl (+33%) Visa kártyabirtokosok könyvelhették el

Az érintéses fizetések aránya a párizsi nemzetközi költések esetén 78% volt, 9% -kal több tavalyhoz képest. A párizsi repülőjegy-foglalások 39% -kal nőttek az olimpiai játékok előtti időszakban, 2023 azonos időszakához képest.

Az Egyesült Államokból Párizsba érkező utazók száma nőtt legjelentősebben az előző évhez képest (+64%), majd Németország (+61%) és Spanyolország (+27%) következik. A fogyasztás jelentősen növekedett a Párizson kívüli olimpiai eseményeket rendező városokban is, mint például Saint-Etienne-ben (+214%), Lille-ben (+100%) és Marseille-ben (+38%).