- Hirdetés -

Ez jelenti most a luxust az ingatlanpiacon

|

Ha nyár van és kánikula, akkor minden évben felmerül a kérdés, hogy mekkora a kereslet az épített medencével ellátott otthonokra az aktuális ingatlanpiacon. Korábban luxusnak számított, a pandémia alatt elvárás lett, az energiaválság óta pedig inkább csak rezsinövelő tényezőként tekintenek rá a vevők. A medence sem a normál, sem a prémium ingatlanokat keresők körében nem merül fel elsődleges igényként, ezért a Duna House szakértői utánajártak, hogy mi jelenti ma az igazi luxust a hazai ingatlanpiacon.

A pandémia ideje alatt jelentősen megugrott az igény a saját kerttel és medencével ellátott családi házakra, ezzel együtt egyre gyakoribbá vált, hogy a tulajdonosok ingatlanjaikban a drágább, de tartósabb, épített medence telepítése mellett tették le voksukat. Ennek köszönhetően megemelkedett a medencés otthonok száma, azonban ez a jelenlegi ingatlankínálaton kevésbé érezhető. A Duna House országos lakóingatlan-kínálatának 71%-a családi ház, az aktuálisan hirdetett házak között pedig még a fél százalékot sem éri el az épített, beltéri vagy kültéri medencével rendelkező házak aránya.

Amennyire csekély számú a választék, annyira széles skálán mozognak vételár szempontjából a medencés ingatlanok: az érdeklődők egészen a főváros déli agglomerációjában található, 87,9 millió forintért hirdetett, műszaki és esztétikai korszerűsítésen átesett, 100 négyzetméteres élettérrel rendelkező családi háztól, a part közeli, 10 szobás, 420 millió forintos balatoni luxusházon át, egészen a milliárdos összeg felett kínált, budai, minimál stílusú, panorámás prémiumvilláig terjedő kínálatból szemezgethetnek. A felsorolt ingatlanokban közös, hogy medencével rendelkeznek, azonban ettől függetlenül még nem feltétlenül sorolhatóak egytől egyig a prémium kategóriába. „Az elmúlt években a pandémia és az energiaválság is merőben befolyásolta az ingatlanvásárlók preferenciáit. A medencék a járványidőszak alatt a biztonságos fürdőzés lehetőségét, míg az energiaválság óta inkább a tetemes energiaigényt testesítik meg. Szakértőink tapasztalata alapján a megújult lendülettel teljesítő, 2024-es ingatlanpiacon a nyári hőség ellenére sem a normál, sem a prémium ingatlanok piacán nem elvárás a vevők részéről a meglévő, épített medence.” – kezdte Benedikt Károly, a Duna House PR és elemzési vezetője.

A DH Prime, a Duna House cégcsoport prémium ingatlanokkal foglalkozó üzletágának dedikált ingatlanszakértői szerint inkább a minőség az, ami az érdeklődők szemében igazán prémiumkategóriássá tesz egy ingatlant. „Új trend köszöntött be a prémium ingatlanok piacán. Az ideális lokáció, a panorámás környezet természetesen továbbra is elsődleges vevői preferencia, de a valóban magas minőségű alapanyagok, szaniterek, burkolatok felhasználása, a modern műszaki megoldások alkalmazása és az energiahatékonyság mellett az új alapelvárás a korszerűség lett.” – tette hozzá a szakértő. Nem csak a luxusotthonoknál, már a középkategóriás ingatlanok esetén is a valódi minőségre irányul a vevői kereslet. Klíma helyett a mennyezethűtés, a hőszivattyús fűtés-, valamint a beépített szellőzőrendszerek megléte már alapelvárás ahhoz, hogy egy ingatlant újszerűnek, korszerűnek, esetleg luxusnak tartsanak a vevők. Ennek köszönhetően, ami az árazást illeti, a kicsit régebbi, jó minőségű, de elavultabb gépészettel rendelkező, korábban kérdés nélkül luxuskategóriába sorolandó ingatlanok és a mai kor elvárásainak megfelelően megépített, prime ingatlanok között határozottan nyílik az olló.

Nem csak a keresleten, a megvalósult tranzakciókon is érezhető a luxus iránti igény. A Duna House első féléves értékesítési adatai szerint idén duplaannyi ingatlan talált tulajdonosra 150 millió forintos ingatlanérték felett, mint 2023 első felében. A valóban korszerű luxusingatlanokat keresők körében kedvelt II., XII., valamint a XI. kerület népszerű, sasadi területein egyre általánosabb a 2-3 millió forint körüli négyzetméterár, valamint egyre több olyan kiemelt, magas minőséget képviselő újépítésű projekt épül az említett lokáción belül, amelyért akár a 3-4 millió forintos négyzetméterenkénti összeget sem sajnálják a vevők. A vásárlók döntése során fontos az első benyomás, a megfelelő paraméterekkel rendelkező, magas minőségű, aktuális piaci körülményeknek megfelelően árazott prémium otthonok a slágerkörnyékeken pedig akár hat hónap alatt is új tulajdonosra találhatnak.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...