Az olimpiai és paralimpiai mozgalom kiemelt támogatójaként és a NOB valamint a MOB mobilitási partnereként a Toyota világszinten közel 300, hazánkban pedig mintegy 30 olimpikon és paralimpikon felkészülését segíti a párizsi játékokra, amelyek lebonyolítását a világ elsőszámú autógyártója mintegy 2740 környezetbarát (köztük 900 zéró emissziós akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) jármű és mobilitási eszköz biztosításával teszi gördülékennyé. Ennek állít emléket a hazai gyártású reklámfilm, amelyet Rasovszky Kristóf olimpiai ezüstérmes, kétszeres világbajnok, kétszeres Európa-bajnok és junior világbajnok magyar úszó, és Ekler Luca paralimpiai bajnok, világ- és Európa-bajnok, világcsúcstartó magyar paraatléta részvételével forgattak, akik mindketten a Global Team Toyota Athletes (GTTA) közösség tagjai.
A Menzkie rendezésében, Bernáth Milán operatőr Nagy Mariann és Fazakas Gerda gyártásvezetők, Gothár Márton vágó, Fodor Máriusz zeneszerző és a gyártást és utómunkákat végző Gyár közreműködésével elkészült reklámfilm forgatásán mintegy 60 fős stáb dolgozott. Az elővilágítási napot követő forgatási napon reggel 7 és este 21 óra között zajlottak a munkálatok, párhuzamosan zajlott a fotózás és a forgatás.
A reklámklip sugározta dinamizmust a csapat gyors jelenetekkel, izgalmas fényváltásokkal érte el, de fontos szerepe van a film hangulatának megalapozásában a kifejezetten erre a célra írt zenének is.
Külön homokozót épített a csapat
A két kamerával forgatott felvételek látványossá tételéhez komoly fénytechnikára volt szükség, bevetettek stroboszkópot, füstöt, de szükség volt homokra és vízre is, az autó hátulját pedig kézzel forgatták, hogy mozgást szimuláljanak. Luca számára külön homokozót épített a stáb, amibe ötször is beugrott, mire megszületett a tökéletes felvétel, Kristófot pedig mintegy fél órán keresztül spriccelték vízzel, mire a megfelelő hatást érték el az úszó mozdulatos jelenethez. Ezen felül is rengeteg részletre kellett odafigyelnie a stábnak, nem szerepelhettek például a ruhákon és a cipőkön a sportmárkák jelzései, így ezek kitakarása is aprólékos feladatnak bizonyult.
A stáb 25 jelenetet tervezett meg, amiből 23 került felvételre, a 30 másodperces klipbe pedig ebből végül 18 került bele. A jelenetek forgatásakor a Toyota magyarországi marketing vezetője, Csikós Gábor adta meg a jóváhagyást a továbblépés előtt.
„Ritka az olyan alkalom, hogy ilyen nagyszabású reklámfilmet forgathatunk lokálisan, az esetek többségében ugyanis az egyébiránt kimagasló minőségű nemzetközi, illetve regionális kreatívokat használjuk. Az olimpia azonban egy sokkal személyesebb, a nemzeti érzéseket megérintő téma, különösen egy olyan nem mindennapi sporthagyományokkal rendelkező országban, mint Magyarország. Úgy éreztük, hogy egy nemzetközi sportolókat felvonultató film ez esetben sokkal kevésbé működne, és nem adná meg azt az összetartozás érzést, a közös szurkolás élményét, amelyet reményeink szerint az így elkészült kisfilm sugároz. Azt gondolom, hogy rendkívüli minőségű reklámfilm született, amiért köszönettel tartozunk a stáb minden tagjának, és nem utolsósorban két kiváló sportolónknak, Ekler Lucának és Rasovszky Kristófnak, akik beleillesztették a forgatást a felkészülésük programjába, és egész nap állták a sarat. Nagyon bízunk benne, hogy filmünk a nézők körében is kedvező fogadtatásra talál majd, és sok magyar sikerért szurkolhatunk majd közösen a következő két hónapban.” - fogalmaz Csikós Gábor.
„A Toyota világszinten közel 300, Európában mintegy 100, csak Magyarországon pedig 9 sportág mintegy 30 sportolójának olimpiai és paralimpiai felkészülését támogatja, ami országunk méretéhez képest kimagasló szám, és méltó elismerése a magyar olimpiai hagyományoknak és a magyar olimpikonok és paralimpikonok történelmi sikereinek. Hatalmas öröm számunkra, hogy elkészülhetett ez a film, ami egyszerre főhajtás a sportolóink előtt és egyszerre felhívás a közös szurkolásra, és nem utolsósorban az ő példájukon keresztül saját korlátaink legyőzésére.” – teszi hozzá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.