Tíz százalékkal nőtt az RTL Magyarország bevétele az első félévben

Az idei első félévben 62 millió eurós bevételt ért el az RTL Magyarország, ez 10,7 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. Az RTL+ legnézettebb tartalma a ValóVilág12 volt, ami jelentős mértékben felpörgette a felhasználói aktivitást.

Kiadta az idei első félévre vonatkozó üzleti jelentését az RTL Group, amely tartalmaz néhány információt arról is, hogy a magyarországi érdekeltségeik hogyan teljesítettek. A beszámoló alapján az RTL Magyarország a 2023 első félévi 56 millió euró után az idei első hat hónapban 62 millió eurós bevételt ért el, ami 10,7 százalékos bővülést jelent. A cég korrigált EBITA eredménye viszont a tavaly 9 millió eurós plusz után az idei első félévben 3 millió eurós mínusz volt, elsősorban a magasabb műsorköltségek és a streaming miatt.

Ha már streaming: az RTL Magyarország tájékoztatása szerint az RTL+ legnézettebb tartalma a ValóVilág12 volt, ami jelentős mértékben felpörgette a felhasználói aktivitást. Összesen több mint 1,67 millió órán keresztül streamelték előfizetőik az élő közvetítést.

Az RTL Magyarország közlése szerint a csatornaportfóliójuk megszerezte az első helyet 29,1%-os közönségaránnyal (18-49-ben, főműsoridőben). 2024 első felében az RTL lett a legnézettebb csatorna főműsoridőben, 13,0%-os eredménnyel, a 18-49 évesek körében. A médiacég második generációs csatornáin 15,7%-os nézettségi arányt értek el, ami 1,2 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi első féléves eredményhez képest (teljes napot tekintve, 18-49-ben).

Az RTL Group az idei első félévben 2,9 milliárd eurós árbevételt tudott felmutatni, ez 1,8 százalékkal múlta felül az egy évvel korábbit. A cégcsoport teljes profitja a tavalyi első féléves 132 millió euróról 173 millió euróra nőtt.