Az olimpiai játékok első hetében 42 százalékkal több turista látogatott el Párizsba, ahol az amerikai Visa kártyabirtokosok képviselték a látogatók legnagyobb részét, 72 százalékos éves növekedést mutatva.
Jelentősen többen látogattak azokba a városokba is, amelyek különböző olimpiai eseményeknek adtak otthont, mint például Lille, Saint-Étienne és Marseille.
A legtöbbet azok a szurkolók költötték, akik élőben vettek részt a versenyeken.
2024. augusztus 13. - A vasárnapi olimpiai záróünnepséget követően a Visa, az olimpiai és paralimpiai játékok hivatalos fizetési technológiai partnere további adatokat tett közzé, melyek alapján kiderül, hogy a 2024-es párizsi olimpia hogyan élénkítette Franciaország turizmusát és gazdaságát. Párizsba nemcsak 42%-kal több Visa kártyabirtokos látogatott el az olimpiai játékok első hetében, mint 2023 ugyanezen időszakában, de a többi olimpiai helyszínt rendező város is jelentős látogatószám- és fogyasztásnövekedést tapasztalt, különösen azok körében, akik szurkolóként részt vettek a versenyeken.
Párizs megerősíti szerepét, mint vezető turisztikai célpont
42%-kal több Visa kártyabirtokos utazott Párizsba a 2024-es olimpiai játékok idején.
Az olimpiai játékok további rendezővárosai is profitáltak: Lille látogatottsága 188%-kal, Saint-Étienne 150%-kal, Marseille pedig 48%-kal nőtt.
Az amerikai Visa kártyabirtokosok képviselték a látogatók legnagyobb részét, 72%-os éves növekedéssel, őket követték a Latin-Amerikából és a Karib-térségből (+62%), valamint az ázsiai-csendes-óceáni térségből (+57%) érkező turisták.
Számos európai országból is érkeztek Visa kártyabirtokosok Franciaországba, köztük az Egyesült Királyságból (+53%) és Németországból (+53%).
Top költési szokások
A Visa kártyabirtokosok többet költöttek Párizsban, mint az előző évben: az Egyesült Királyság vezette az éves növekedést 42%-kal, ezt követte Latin-Amerika és a Karib-térség (+34%) és az USA (+32%).
A versenyeken résztvevő Visa kártyabirtokosok 20%-kal többet költöttek, mint azok, akik nem vettek részt az eseményeken (Franciaország kivételével), az európai szurkolók közül 39%-uk költött többet.
Az éttermekben volt tapasztalható a legnagyobb éves szinten mért fogyasztási növekedés Párizsban, amely +49% volt.
Charlotte Hogg, a Visa Europe vezérigazgatója elmondta: „Adataink szerint az olimpiai játékok megrendezése jelentős lendületet adott a párizsi gazdaságnak. Párizs mindig is a világ egyik leglátogatottabb városa volt, de biztos vagyok benne, hogy az olimpiai játékok idején szerzett felejthetetlen élmények sokkal több látogatót vonzanak majd a következő években. Örülünk, hogy hozzájárulhattunk ahhoz, hogy a 2024-es párizsi olimpiai játékok valóban emlékezetes maradjon”
A Visa feladata az olimpiai és paralimpiai játékok fizetési rendszereinek biztosítása, amely robosztus és helyspecifikus tervezést és jelentős megvalósítási erőforrást igényel. A Visa az elmúlt három évben szorosan együttműködött a 2024-es párizsi olimpia szervezőbizottságával, és egyedi fizetési hálózatot épített ki Párizson túl is, amely gördülékeny érintéses fizetési élményt biztosít 3500 értékesítési ponton, 32 olimpiai és 16 paralimpiai helyszínen.
A Visa útjára indította a Visa Go alkalmazást, hogy a nézőket és a turistákat a összekapcsolja a helyi vállalkozásokkal a játékok alatt.