- Hirdetés -

A magyar szülők harmada fél a mesterséges intelligenciától

|

Minden harmadik család már valamilyen módon használja az AI-t az oktatáshoz, de ugyanennyien el is utasítják a modern technológiát – derül ki a MediaMarkt és az Opinio közös reprezentatív felméréséből, amelyet az iskolakezdés alkalmából készítettek 1150 fő bevonásával. A kutatásból az is kiderül, hogy a 6-14 éves gyereket nevelő szülők 42%-a minden nap tanul a gyerekével.

Hamarosan becsengetnek, ám nemcsak a gyerekek számára kezdődik el az iskola, a tanév a szülőket is kihívás elé állítja. A MediaMarkt az őszhöz közeledve kíváncsi volt arra, hogy mit jelent az iskolakezdés a szülők nézőpontjából. A karantén-időszakban jellemző otthoni tanítás továbbra is velünk maradt, legalábbis a 6-14 éves diákot nevelő szülők körében, hiszen 42%-uk napi szinten tanul a gyermekével otthon. Az anyák valamivel jobban kiveszik a részüket ebből a feladatból, hiszen 45%-uk foglalkozik minden nap a tananyaggal, míg az apák 39%-a szán időt arra, hogy együtt tanuljon gyermekével.

Sok szülő a nagyobb dolgozatok/felmérők előtt (27%) ül le tanulni gyermekével, míg 16%-uk hétvégente szakít néha időt a lecke közös átnézésére. Mindössze 15% azoknak az aránya, akik nagyon ritkán, vagy soha nem tanulnak együtt a gyermekükkel. 

A gyermekükkel tanuló szülők többsége (42%) alkalmanként 1-2 órát, míg harmaduk (33%) fél-egy órát szán erre a tevékenységre. 

Tízből hat gyereknek saját “kütyüje” van

A családok többsége a gyermek tanulásához mobiltelefont (55%), laptopot (45%), asztali számítógépet (28%), tabletet (24%) és ebookot (7%) használ, azonban közel negyedük (24%) semmilyen elektronikai eszközt nem vesz igénybe segítségképpen.

Háztartásonként az is eltérő, hogy egy családra hány elektronikus, tanulást segítő eszköz jut. A kutatásban résztvevő szülők több, mint fele (59%) nyilatkozott úgy, hogy iskoláskorú gyermekének van saját kütyüje, míg mindössze 23% mondta, hogy a gyerek a szülő eszközén tanul. A családok 12 százalékánál egy-egy közös használatú eszköz van csupán.

Minden harmadik iskolás családjában bevetik a mesterséges intelligenciát

A mesterséges intelligencia (AI) használata napjaink egyik legaktuálisabb kérdése és hatalmas vitákat gerjeszt a szakemberek és a laikusok körében is. A kutatás igazolta, hogy valóban megosztottak a szülők a kérdésben: 33% használja valamilyen módon az AI-t a gyermekkel való tanuláshoz, 33% nem használja, de érdeklődik iránta, 33%-pedig elutasítja az új technológiát erre a célra.  

Abban is megoszlanak az eredmények, hogy miként használják a mesterséges intelligenciát: 13%-uk közösen használja az AI-t, míg 11%-uk esetében csak a szülők fordulnak a technikához, hogy segítséget kapjanak egy nehezebb témában. Kilenc százalék azoknak az aránya, akiknél a diák önállóan használja a mesterséges intelligenciát.

„2024-ben az AI forradalma zajlik, előbb-utóbb mindannyiunk életére hatással lesz az új technológia. Fontos, hogy a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket jól és tudatosan használjuk fel, előnyeit több területen is integrálni tudjuk. A gyermekek otthoni tanulása, a készségeik fejlesztése egy olyan téma, amelyben az AI hatékonyan tud segíteni a jövő nemzedékeinek - de a szüleiknek is. Kutatásunk szerint ezt egyre több család is felismeri” - mondta Szilágyi Gábor, a MediaMarkt Magyarország ügyvezetője.

Veszély vagy önállóságra nevelés a digitális tanulás?

A tanulást segítő lehetőségek közül a szülők az oktatóvideókat találják a leghasznosabbnak (29%), de sokan szeretik a különböző tanulós applikációkat is (22%). A mesterséges intelligencia is felkerült a listára 8%-kal, azonban a szülők ötöde (20%) úgy nyilatkozott, hogy semmilyen online megoldást nem vesz igénybe a gyermeke tanulásához.

A kutatás arra az alapkérdésre is kereste a választ, hogy miként viszonyulnak a szülők a gyermekeik „kütyü”- használatához. A többség (43%) úgy véli, hogy az elektronikus eszközöké a jövő, ezért fontos, hogy a gyermek mielőbb megtanulja jól használni ezeket. A szülők 34%-a is osztja ezt a véleményt, azonban ők erősen korlátozzák az okoseszközök használatát. Tizennégy százalék azoknak az aránya, akik inkább a veszélyt látják az eszközökben és szeretnék, ha gyermekük minél ritkábban nyúlna a telefon és a tablet után. A maradék 10% úgy véli, hogy az élet majd megtanítja a gyereket a technika használatára - ők nem érzik, hogy nekik feladatuk lenne ebben.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...