Több nehéz évet követően van okunk a bizakodásra – interjú Spiegel Györggyel

Kevesen mondhatják el, hogy felállítottak egy befagyott szökőkutat a Széll Kálmán téren – idézte fel a Coors márka hazai bevezetésével kapcsolatos egyik különleges aktivitásukat Spiegel György. A Borsodi Sörgyár Kft. marketingigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt többek között arról, hogy mit várnak attól, hogy a Coors sörük a Groupama Aréna hivatalos söre lett, mekkora lehetőségek vannak még az ízesített, alkoholmentes sörökben és milyen lehet idén a hazai sörpiac.

- Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorai lesztek egy terasznak a Groupama Arénában?

- Mindig is kerestük a sporttal kapcsolatos, hosszú távú együttműködési lehetőségeket. Ezért is nagy öröm számunkra, hogy a következő három évben a Coors lesz a Groupama Aréna hivatalos söre. Ennek oka, hogy hisszük, számos olyan alkalom adódhat, amikor jól esik egy hideg, egészen pontosan Coors hideg sör, ilyen a közös szurkolás élménye is. A Coors márka évtizedek óta szervesen kötődik a sporthoz, ez a kapcsolat is hozzájárult ahhoz, hogy világszerte az egyik legismertebb sörmárkává válhasson. A sport a Borsodi Sörgyár életében is meghatározó tényező, hiszen a labdarúgás hagyományosan az egyik legnépszerűbb sport, a sör pedig az egyik legnépszerűbb alkoholos ital. Arra törekszünk, hogy olyan partnerségeket alakítsunk ki és olyan megoldásokat találjunk, amik a leghatékonyabban érik el fogyasztóinkat, ezért is örülünk annak, hogy az ország egyik legmodernebb és második legnagyobb befogadóképességű stadionjában is megismerkedhetnek a szurkolók a Coors sörrel és a Coors hideg fogalmával. Ez az együttműködés azért is kiemelt fontosságú számunkra, mert amellett, hogy idén februárban Kelet-Közép-Európában elsőként Magyarországon vált elérhetővé a Coors sör, ez az első olyan kontinentális európai együttműködés, aminek keretében a Coors lett egy stadion hivatalos söre.

- Mit vártok a Ferencvárossal való együttműködéstől?

- Először is bízunk benne, hogy a Coors elnyeri a Ferencváros szurkolók tetszését is. Az amerikai piacon nagy népszerűségnek örvend a termék, és úgy látjuk, Magyarországon is növekszik az igény az üde és könnyed, láger típusú sörre, mely tökéletes választás az új élményeket keresőknek, és többféle alkalomhoz is illik. Ezt támasztja alá az az évek óta megfigyelhető hazai trend is, hogy a sörfogyasztók körében egyre népszerűbbek a szuper prémium és a prémium kategóriás sörök. Ezért bízunk benne, hogy a Groupama Aréna vendégeinek körében is sikert fog aratni a Coors.

- Az idei nyár igazán forró és volt két nagy sportesemény is. Hogyan hatott mindez a sörpiacra?

- A korábbi évek tapasztalatai alapján tudjuk, hogy a sportesemények, bár nagy érdeklődés övezi őket, egy nyári szezonhoz képest rövid ideig tartanak, így a hatásuk is korlátozott, ami a fogyasztást illeti. Bár a pontos eredményt még nem tudnánk mondani, de az már most látszik, hogy az idei fogyasztásra a kitartó, jó idő nagyobb hatással volt, mint a két sportesemény.

- Milyen aktivitásokkal támogattátok és támogatjátok a Coors hazai bevezetését?

- A Coors a világ egyik legismertebb és legnépszerűbb márkája, így igazán nagy megtiszteltetés és egyben izgalmas kihívás volt, hogy Kelet-Közép Európában a magyar piac volt az első, ahol bevezethettük ezt a sörkülönlegességet. Ugyanakkor a márka külföldi ismertsége nem végezte el a munkát helyettünk. Fontos volt, hogy olyan megoldásokat tudjunk választani és alkalmazni, amelyek segítettek a Coors egyedi értékeit kihangsúlyozni, és kiemelni a többi márka közül. Legyen szó a csomagoláson található hőérzékeny jelzésről, ami megmutatja, hogy a termék elég hideg-e a tökéletes ízélményhez, azaz a hegyek kékre váltanak a csomagoláson, ha fogyasztásra kész hőmérsékletű a sör, vagy éppen az egyedi márkaaktiváló kampányokról. Például kevesen mondhatják el, hogy felállítottak egy befagyott szökőkutat a Széll Kálmán téren. Ezt pedig kiegészítik az olyan partnerségek, mint a Groupama Aréna együttműködés, vagy éppen a Magyar Amerikai Futball Szövetség által szervezett Coors Bajnoki évad támogatása is.

- Volt egy nagy kampányotok a válogatottal. Mennyire vagytok elégedettek annak az eredményével és mit szólsz ahhoz, hogy 3. lett csoportjában a válogatott az EB-n?

- Bíztam a továbbjutásban és sajnálom, hogy nem sikerült, de azt gondolom büszkék lehetünk összességében a csapat teljesítményére, és arra, hogy immáron sorozatban harmadszorra jutottunk ki az Európa-bajnokságra, ahol a válogatott megmutathatta a tudását, valamint mindannyiunk számára biztosította az együttlét, a közös szurkolás élményét. Azt gondolom ezt az érzést tökéletesen sikerült átadni a nyári kampányunkkal, az MLSZ-el való együttműködésen keresztül. Büszkék vagyunk rá, hogy a különleges aktivációnkhoz, melynek során arra hívtuk fel a hazai nagyvállalatok figyelmét, hogy lehetőség szerint a Borsodi Sörgyárhoz hasonlóan engedjék egy órával hamarabb haza kollégáikat a magyar-német mérkőzés napján több mint 100 vállalat csatlakozott, így potenciálisan akár 100 000 ember tudott együtt szurkolni.

- A visszaváltós aludobozok milyen változásokat hoztak a piacon? Mennyire kellett árat emelni? Hogyan fogadták ezt a fogyasztók, van-e érezhető változás az aludobozos termékek forgalmában?

- A Borsodi Sörgyár működése során kiemelt figyelmet fordít a fenntartható működésre, így az általunk gyártott termékek már eddig is újrahasznosítható anyagú vagy visszaváltható csomagolásokban kerültek a boltok polcaira. Emellett működésünk során mindenkor figyelünk a hatályos hazai és nemzetközi jogszabályok betartására. Ennek megfelelően a Borsodi által forgalomba bocsátott termékek csomagolásai, címkéi teljes mértékben megfelelnek a vonatkozó követelményeknek. A MOHU és a kereskedelem által üzemeltetett visszaváltási rendszer működésének tapasztalatait még korai lenne értékelni.

- Mindenki próbálkozik a különböző ízekkel. Szerinted milyen lehetőségek vannak abban, hogy a sörösöknek kvázi (sör)üdítőket, 0,0-ásokat dobnak piacra?

- Azt látjuk, és a piaci számok is ezt igazolják, hogy egyre többen keresik az alkoholmentes, sőt alacsony kalória tartalmú termékeket. Ezért is dolgozunk folyamatosan a Borsodi Friss ízportfóliójának bővítésén, alakításán. Így még szélesebb közönség ízlését tudjuk kiszolgálni az olyan termékeinkkel, mint például az alkoholmentes, kizárólag természetes forrásból származó összetevőkből készült Borsodi Friss 0,0% mangó-maracuja. Ráadásul az alacsony kalóriatartalmú, ízesített alkoholmentes sört mi vezettük be először a hazai piacra néhány évvel ezelőtt.

- Összességében milyen éve lehet idén a hazai sörpiacnak és azon belül nektek?

- Ahogy minden évben, úgy idén is számos kihívással kellett szembenéznie a piacunknak, de talán az eddig eltelt időszak stabilabb volt, mint a korábbi esztendők. Ennek megfelelően, bár pontos értékelést még korai lenne megfogalmazni, azt gondolom, több nehéz évet követően van okunk a bizakodásra.