Idén várhatóan 164,9 milliárd dolláros lesz az európai reklámköltés a WARC Global Ad Spend Outlook 2024/25 című kiadványa szerint, ami éves összevetésben 5 százalékos növekedésnek felel meg. Az EMEA térségben az Egyesült Királyságban és Franciaországban fejlődik majd leggyorsabban a hirdetési piac.
A WARC elemzése szerint a legnagyobb európai reklámpiacnak számító Egyesült Királyságban idén 47,5 milliárd dollárt költhetnek el a hirdetők, ami 8 százalékkal múlja felül a tavalyi értéket. Hasonló mértékű bővülésre lehet számítani Franciaországban is, míg Olaszországban 5,4, Németországban pedig 4 százalékos növekedéssel lehet számolni.
Az EMEA térségen belül a Közel-Keleten a reklámköltés idén 8,1 százalékkal emelkedik az előrejelzés szerint, de a szakértők arra hívják fel a figyelmet, hogy ez változhat, ha a konfliktus a Gázai övezeten túl a régió egészére kiterjed.
Az afrikai költés várhatóan stagnálni fog (+0,2 százalék), miután 2023-ban 15,7 százalékos, 2022-ben pedig 1,4 százalékos visszaesés volt. Afrika legnagyobb piacának, Dél-Afrikának a reklámpiaca idén várhatóan 6,0 százalékkal nő, de ez dollárban mérve mindössze 1,1 százalékos bővülést jelent majd, a helyi valuta, a rand gyengélkedése miatt.
Ahogyan arról korábban az mmonline.hu is beszámolt, globális szinten idén a reklámköltésben 10,5 százalékos növekedéssel számol a WARC, a teljes piac értéke átlépheti az ezermilliárd dollárt.