- Hirdetés -

Támogatásokról és frekvenciákról is döntött a Médiatanács

|

Több mint 80 millió forintnyi támogatást ítélt meg médiaszolgáltatóknak a Médiatanács, emellett több baranyai rádiós frekvencia sorsáról is döntött a testület. A Rádió 1-et ismét bírságolták, és három esetben is a letelepedés helye szerint joghatósággal rendelkező társhatósághoz fordult amiatt, hogy a külföldön bejegyzett médiaszolgáltatók tévesen klasszifikálták a Magyarországon elérhető műsoraikat.

Összesen közel 81 millió forint sorsáról döntött a Médiatanács a RÁDIÓÁLLANDÓ2024 pályázat második fordulójában. A hírműsorok, közérdekű szolgáltató magazinműsorok, valamint tematikus magazinműsorok készítéséhez nyújtandó támogatás keretében 23 kereskedelmi és közösségi médiaszolgáltató között csaknem 73 millió, míg 3 kisközösségi médiaszolgáltatási jogosultsággal rendelkező médiaszolgáltató között több mint 7 és fél millió forintot osztott szét a testület a bírálóbizottság javaslata nyomán.

A Médiatanács pályázati eljárás keretében évről évre támogatást nyújt a magyarországi közösségi médiaszolgáltatások működéséhez is. A REZSI2024 pályázati eljárás négy fordulójában 69 pályázónak több mint 450 millió forint támogatást ítélt meg a testület.

Baranyai rádiós médiaszolgáltatási lehetőségek kereskedelmi jellegű használatára indított pályázati eljárások ügyében is döntéseket hozott a Médiatanács szeptember 3-i ülésén. A Villány 100,9 MHz, illetve a Pécs 90,6 MHz rádiós frekvenciák használatára egyedüliként a jelenlegi médiaszolgáltató, a MAMBÓ RÁDIÓ Kft. nyújtott be pályázati ajánlatot. Mivel ezek megfeleltek a törvényi és a pályázati követelményeknek, ezért a testület mindkét eljárásban az egyedüli pályázó MAMBÓ RÁDIÓ Kft.-t hirdette nyertesnek.

A Médiatanács ugyanezen az ülésén megállapította, hogy a Rádió 1 szolgáltatója három alkalommal sem tett időben eleget a Balázsék című műsorszám egy-egy adásával kapcsolatban a jogsértés tényéről tájékoztató közlemény közzétételére vonatkozó kötelezettségének, amelyet a testület a kiskorúak védelmére vonatkozó törvényi rendelkezések megsértése miatt, bírság kiszabása mellett rótt ki a médiaszolgáltatóra. A mulasztás miatt a szolgáltatót esetenként 100 ezer, összesen 300 ezer forint megfizetésére kötelezte a Médiatanács.

Az NMHH három ügyben is a joghatósággal rendelkező társhatósághoz fordult külföldön bejegyzett médiaszolgáltatók által tévesen megválasztott korhatár-besorolás okán. A hatóság hivatalból vizsgálta a Való Világ 12. szériájának július 18-i, 24 órás közvetítését az RTL+-on, amely nagy sajtóvisszhangot váltott ki amiatt, hogy a streamingcsatornán látható volt egy jelenet, amelyikben az egyik férfi játékos női játékostársával erőszakoskodott, megalázó helyzetbe hozva ezzel. A hatósági ellenőrzés alapján – a magyar szabályozás szerint – felmerült az emberi méltóság, valamint a megalázó, kiszolgáltatott helyzetben lévő személyek médiatartalomban történő bemutatásának tilalmára vonatkozó rendelkezések sérelme. A hatóság értesítette a luxemburgi társhatóságot a vélelmezett jogsértésekről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

A holland társhatósághoz a Netflixen elérhető Wednesday című sorozat 1. évad 1. epizódjával kapcsolatban fordult az NMHH. Amennyiben ugyanis a médiaszolgáltató magyar joghatóság alá tartozna, az érintett műsorszám a IV. korhatári kategóriába (tizenhat éven aluliak számára nem ajánlott) sorolandó lenne, tekintettel az erőszakos jelenetek realisztikus és részletező ábrázolására, azonban az epizódot a médiaszolgáltató tizenhárom éven felülieknek ajánlott minősítéssel látta el. A streamingfelületen ráadásul a korhatári kategória kizárólag akkor válik láthatóvá, amikor a felhasználó a műsorszám ikonjára kattint, holott a magyar szabályozás szerint a lekérhető audiovizuális médiaszolgáltatás műsorkínálatát tartalmazó felületen valamennyi műsorszám minősítését jól látható módon fel kell tüntetni.

A cseh joghatóság alá tartozó AMC TV-n június 5-én 22 óra 32 perces kezdettel sugárzott, korhatáros reklámszpotot is tartalmazó reklámblokk esetében a képernyőn korhatárjelzés nem jelent meg, és korhatárra történő figyelmeztetés sem hangzott el, így a magyar szabályozás szerint a reklámszpot formailag az I. korhatár-kategóriában („korhatárra való tekintet nélkül megtekinthető”) került közzétételre. Mivel azonban a műsorszám a hatósági ellenőrzés alapján az V. korhatár-kategóriába (tizennyolc éven aluliak számára nem ajánlott) tartozna, a hatóság értesítette a cseh társhatóságot a vélelmezett jogsértésről, egyúttal felkérte a szükséges intézkedések megtételére.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...