- Hirdetés -

Kiderült, mit díjaznak a munkavállalók

|

A magyar munkavállalók számára is a bér az elsődleges motivációs tényező, de egyre előkelőbb helyen szerepelnek az olyan juttatási formák is, amelyek a fizikai, mentális és szociális jóllétet is támogatják.

„Erre a halmazra munkáltatóként 2024-ben már kötelező megfelelően rezonálni annak érdekében, hogy a legtehetségesebb jelentkezőket vonzzuk be, miközben a legjobb szakembereket is megtartsuk” – állítja Katkics Attila, HR szakember. „Célzottan a lojalitást és az elégedettséget növelő juttatásokat kell összeállítani ahhoz, hogy egy valóban vonzó, egyben hosszú távon sikeres közösséget hozzunk létre. A családunk egészségügyi biztonsága, a prevenció, az otthon töltött idő, közösség és a társadalmi szerepvállalás – ezek jelenleg a legfontosabb ügyek, amelyekre trendi válaszokat kell tudni adni munkáltatóként” – fogalmaz a szakértő.

A munka és a magánélet egyensúlyának fontosságát egyre többen felismerik munkáltatói oldalon. „Mindez magában foglalja, de többet jelent már a home office-nál” – hangsúlyozza Katkics Attila. „Bár a trend itthon inkább abba az irányba mutat, hogy egyre több munkáltató dönt a munkavállalók fokozatos visszarendeléséről az irodákba - elsősorban a jobb ellenőrizhetőség és a közösség hatékony építése miatt – a bér mellett a legvonzóbb motiváció mégis a hibrid munkavégzés lehetősége.”

Jelenleg a magyarok 10%-a dolgozik és dolgozhat hibrid munkavégzés keretei között, szemben az EU-s átlaggal, ami 22% feletti, Ausztriában pedig közel 28%. Az átlag magyar munkavállaló – olyan helyen, ahol egyáltalán elérhető a hibrid munkavégzés lehetősége – heti 1-2 nap otthoni és 3-4 irodai munkanappal rendelkezhet.

Magánegészségügy az egész családnak

A munka - magánélet egyensúlya megteremtésének fontos része a mentális és fizikális egészség megőrzése. Erre egyre több, sikeres közösséget építeni kívánó vállalat válaszol úgy, hogy a magánegészségügyi ellátáson, az egészségmegőrzést célzó sportolási lehetőségen túl, egyéni motivációs tényezőként pszichológiai támogatást nyújt a munkavállalói számára. „A magánegészségügyi ellátás sok esetben kiterjeszthető az egész családra, ami manapság, a túlterhelt állami egészségügy és a hosszú várólisták időszakában rendkívül komoly érték” – teszi hozzá a HR szakértő.

A SZÉP kártya és a cafetéria kínálata ma már elengedhetetlen

„Messze vagyunk már a vásárlási utalványok, a bérletes és a benzinpénzes időktől és érthető, hogy egy kompetitív gazdasági környezetben nem mindig van lehetőség béremelésre, bérkorrekcióra. Érdemes tehát átgondolni a cafetéria rendkívül széles tárházát” – javasolja Katkics Attila. „Ezek már túlmutatnak a szállás és melegétel kérdéskörén, mégis kevésbé terhelik meg a vállalatokat. Számos adómentes és kedvező adózású tétel elérhető, amelyek óvják a családi kasszát, mégis trendik, egyértelműen növelik a munkavállalói jólétet és adott esetben környezetkímélők is: kerékpár használat, car sharing, kulturális események, távmunka költségtérítés, bölcsödei, óvodai szolgáltatások” – sorolja a lehetőségeket a szakértő.

Katkics Attila szerint a vállalatok csak egy sikeres közösséggel a hátuk mögött képesek saját gazdasági céljaik elérésére.

„Ezt felismerve, vannak olyan vállalatok is, amelyek szeretnének kitűnni a tömegből és egyedi megoldásokkal léptek piacra. Ilyen a lojalitás ösztönzése – azaz egyszeri juttatás például az 1., 3., vagy 5. évet követően – vagy az a lehetőség, hogy a vállalat tulajdonában lévő kisteherautót használhatják a munkavállalók egy esetleges költözéskor” – teszi hozzá a HR szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...

Magyarországon is kapható az év egyik legjobb találmányának titulált okosmobil

A Honor még november elején árulta el, hogy a Honor Magic V3 felkerült a TIME magazin 2024-es, az év legjobb találmányait tartalmazó listájára. A készülék már kapható Magyarországon, ahogy elődje, a szintén kiváló Honor...

Ezeket a filmeket és sorozatokat néztük idén a Maxon

Év vége közeledtével itt az ideje, hogy megnézzük, mely tartalmak érdekelték a hazai nézőket mind a lineáris csatornákon (Discovery, TLC, Investigation Discovery, Eurosport, HGTV), mind pedig streamingen (Max). Az adatok 2024. január 1. és...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...