- Hirdetés -

Elmélyültebb gondolatokra és felkészülésre van szükség – interjú Kovács András Péterrel

|

A generációs és a társadalmi nyomasztás beforduláshoz, bizalomvesztéshez, az együttműködés hiányához vezet. Ezeket az utakat kellene visszaépíteni és ebben a marketingnek van szerepe termék, szolgáltatás és kommunikációs – kulturális oldalról is - véli Kovács András Péter. A Yettel márka- és marketingkommunikációs igazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban többek között beszélt a marketing meghatározó trendjeiről, de szóba került a figyelmi deficit és az adatkezelés és -felhasználás témája is.

- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?

- Én szeretném inkább ezt egy belülről jövő tudatos útkeresésnek látni és láttatni magunk felé. El kell fogadjuk, sőt élen kell járjunk abban, hogy másokkal is elfogadtassuk, hogy az eddigi működésünk megfeneklett. Szakmaként elsők között lehetünk új megközelítések és együttműködések kialakításában, ember-, és környezet központú megoldások priorizálásában és az eddig periférián tartott, vagy kirekesztett és kiszorult rétegek bevonásában és felzárkóztatásában. Elmélyültebb gondolatokra és felkészülésre van szükség, nem a trendek felszínének kanalazására, vagy azok kihasználására. A meghasonlottság érzete pedig ebből is fakadhat, hogy miközben a status quo-t próbálják sokan menedzselni, a változások adta lehetőségekből pedig csipegetnek.

- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?

- Szerintem a legfontosabb trend a remény keresése és újra felfedezése. Ennek végtelenül leegyszerűsített szimbolikája az, ami a mostani amerikai elnök választási kampányban is zajlik. De az elmúlt évek nagyobb trend kitörései is mind ebbe az irányba mutatnak, a generatív AI demokratizálódása, a remény, hogy újszerű eszközöket kapunk régi problémák megoldására, a szórakoztató formátumok és a humor visszatérése mint a reklámok terjedő formanyelve is mind ezt sugallják. Tudjuk, hogy krízisek között élünk és azt is tudjuk, hogy mint emberiség nem tudjuk hogyan oldjuk meg ezeket. A generációs és a társadalmi nyomasztás beforduláshoz, bizalomvesztéshez, az együttműködés hiányához vezet. Ezeket az utakat kellene visszaépíteni és ebben a marketingnek van szerepe termék, szolgáltatás és kommunikációs – kulturális oldalról is.

- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a Marketing Summitot?

- A Summit az ország egyik legnagyobb rendezvénye. Növekedése és ambíciója világos és példamutató. Fontos, hogy minél többen lehetőséghez juthassanak, hogy részesei legyenek egy párbeszédnek, akár előadóként, akár hallgatóként, de közösen teremtsünk új együttműködési lehetőségeket és tárjuk fel hogyan tudunk növekedni a társadalommal közösen.

- Véleményed szerint, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Továbbra sem látom, hogyan készülünk fel az egyre polarizálódó és fragmentált figyelmi deficitre az emberek felől. Ezen felül pedig szerintem érdemes figyelnünk a digitális térbe került adatok sorsára és felhasználására, és biztosítani a jogtiszta, etikus és transzparens adatkezelést és felhasználást, főleg a generatív AI kiterjesztése mellett, de optimális esetben, mondom naivan, még előtte.

- A cégetek számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?

- Valódi megkülönböztethető értéket és ajánlatokat felmutatni az emberek számára egy nagyon kiélezett telekommunikációs piacon. Az általam vezetett szervezetben a hasznosságot tartjuk az elsődleges fokmérőnek és irányzéknak amikor kommunikációt fejlesztünk, vagy az ajánlatokért felelős kollégákkal egyeztetünk a jelen és jövő megoldásairól.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- Óriási felelősségünk van, a szakma hitelességét és fenntarthatóságát - utánpótlás, budget, és helyünk a szerveztünkben - tekintve.

- Ott leszel-e az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?

Természetesen. Büszke vagyok arra, hogy egy kicsit részese is lehettem annak a víziónak a megvalósításának és egyre nagyobbá és tekintélyesebbé válásának, amit az MMSZ kitűzött és Hinora Ferenc elnök és Katona Norbert operatív igazgató irányított.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- Leginkább azért, hogy elsőkézből lássa a hazai szakma erejét, inspirációt és bátorságot nyerjen ahhoz, hogy csatlakozzon az új lehetőségek kereséséhez és a megoldás részese lehessen. Egy olyan megoldásé, ami a márkák működésén és hatásán keresztül társadalmi változással és remélhetőleg fejlesztéssel jár majd.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...