Rengeteg hazai szektorban unikális kihívásokkal találkozunk a külföldi piacokhoz képest, amikre adaptív módon szükséges reagálnunk – mondta el Bognár Tamás. A Porsche Hungaria Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban többek között beszélt arról is, hogy milyen szerepet játszik az ágazatukban az event marketing, miért kulcsfontosságú a különböző trendek és eszközök szintetizálása, illetve miért éri meg részt venni a Marketing Summiton.
- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?
- Nem feltétlenül bélyegezném ennyire a mostani helyzetet skizofrén marketing időszaknak…vagy mégis????? A rengeteg új kihívásnak, globális folyamatnak való megfelelés és a rendelkezésre álló erőforrások ritkán tudnak a kezdetektől együttműködni, ez gyakran válthat ki egy ideig skizofrén jelenséget.
- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?
- A teljesség igénye nélkül felsorolhatunk rengeteg olyan dolgot, mint az AI és az automatizáció, analitikai módszerek, tartalommarketing, fenntarthatóság, az ügyfélélmény folyamatos fejlesztése és mérése, de mind közül ezeknek a szintetizálása lehet az egyik legfontosabb trend, ezzel is segítve a skizofrén jelenség mérséklését.
- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a Marketing Summitot?
- Egy ilyen színvonalas rendezvény mellé örömmel csatlakozunk bármelyik márkánkkal, hiszen technológiai cégként a konferencián feltérképezésre kerülő új trendekkel és kihívásokkal mi is könnyen azonosulunk. A konferencián részt vevő közösségnek és közönségnek pedig örömmel mutatjuk meg mi is a saját márkaértékeinket.
- Véleményed szerint, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?
- A fogyasztói bizalom megőrzése, a személyre szabott ügyfélélmény és a folyamatos technológiai innovációkra való gyors és hatékony reagálás megkerülhetetlen fókuszt kell, hogy kapjon. Rengeteg hazai szektorban unikális kihívásokkal találkozunk a külföldi piacokhoz képest, amikre adaptív módon szükséges reagálnunk.
- A cégetek számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?
- Globális és lokális hatásokból egyaránt erednek kihívások. A megpróbáltatások az új technológiák és márkák megjelenésével tovább fokozódnak, azonban mi szeretjük a versenyt, hiszen az további fejlődésre ösztönöz minket. A marketing szerepe ilyenkor még inkább felértékelődik olyan tudatosságnövelő és edukatív kampányokkal, amelyek a márkák értékét is növelni tudják. Kifejezetten fontosnak tartom az autóiparban a termékek kipróbálását és személyes megismerését. Így a széleskörű tájékoztatási platformokon túl az event-marketing is kulcsfontosságú eszköz, amivel a fogyasztói bizalmat is tovább tudjuk növelni.
- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?
- A hazai marketingvezetők releváns fórumokon való aktív részvételükkel jelentősen hozzájárulhatnak a szakmai közvélemény alakításához, ez komoly felelősséggel is jár. Hiszem, hogy évről-évre szinergikus módon egyre közelebb hozza a szakembereket a Marketing Summit és így egy igazi tudásmegosztó központként tudunk együtt gondolkodni és fejlődni.
- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- A kapcsolatteremtési lehetőségeken túl egy széleskörű szakmai fórumon tudja rövid idő alatt megismerni megannyi szektor aktuális iparági kihívásait.