- Hirdetés -

A gyorsan változó trendek világát éljük – interjú Marczin Bencével

|

A marketingszakma komoly kihívásokkal néz szembe és folyamatos megújulásra van szüksége - állítja Marczin Bence. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kommunikációs igazgatója szerint nagy kihívás, hogy visszaállítsák a szakma szavahihetőségét, éppen ezért fontosnak tartja például azt, hogy a kampányokat, reklámokat ebben a tudatban, ezzel a részcéllal készítsék.

- Az idei Marketing Summit nyitóelőadását tartó Ralf Strauss szerint a „skizofrén marketing” időszakát éljük. Véleményed szerint mennyire igaz a szakmára a „meghasonlott” jelző?

- Alapvetően egyetértek Strauss úr állításával: a marketingszakma komoly kihívásokkal néz szembe és folyamatos megújulásra van szüksége. A meghasonlott kifejezést egy kicsit túlzásnak tartom, bár marketing szempontból jó kifejezés, felkapja rá az ember a fejét. Azt látom, hogy a gyorsan változó trendek világát éljük, félévente, évente jön egy újdonság és a marketing terület egyik alapvetése, hogy ha nem is a szakma alakítja mindig a trendeket, de legalább az első hullámán üljünk.

- Hogyan látod, melyek a legfontosabb üzleti és szakmai trendek, amelyek meghatározzák a marketing világát?

- Nem mondok újdonságot a mesterséges intelligenciával, hiszen szinte minden területre betette a lábát, a nagy nyelvi modellek megjelenése, a rendszer felhasználóbarátabb mivolta önmagáért beszél. Annak az ígérete, hogy már nem kell speciális szaktudás a használatához, mindenkihez közel hozta a technológiát. Ugyanakkor egyértelmű, hogy ha valaki jól akarja használni, ahhoz bizony szaktudás, a rendszer működési elvének ismerete szükséges. A digitalizáció ugyan nem újkeletű, ugyanakkor még mindig folyamatos a térnyerése: egyre több generációt érint. A webshopok, az ügyfélszolgálati szolgáltatások ár/érték arányban sokszor kedvezőbbek, mint offline társaik, az árérzékenység miatt már az idősebbek is egyre gyakrabban használják vásárlásra, ügyintézésre mobileszközeiket. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.-nél is elsődleges célként kezeljük a digitális szolgáltatásaink fejlesztését. Kiemelném például az értékesítési és ügyfélszolgálati tevékenységünk digitalizációjának növelését.

- Miért döntöttetek úgy, hogy támogatjátok a rendezvényt?

- A Marketing Summit már bizonyított, megbízható márka és egy jövőbemutató rendezvény. Számunkra nagyon fontos a megbízhatóság, hitelesség és az edukáció, amelyet e rendezvény képvisel. Úgy gondolom, hogy a Marketing Summit nem csak a marketingszakmának szól. A program alapján az itt elhangzottak hatására jobban megismerjük a célközönségünket, illetve azt, hogy célközönségünk hogyan változott. Ez az információ tükrözi az emberek, az emberi szokások változását is. Az így kapott tudás mindenkinek hasznos.

- Véleményed szerint, melyek lehetnek a következő év legfontosabb kihívásai, amelyekre nagyobb figyelmet kellene fordítani itthon a marketingszakmának?

- Az AI mellett a fogyasztási szokások változása, az, hogy milyen platformok kopnak ki és mik lépnek be a fogyasztói világba. Ez a jelenség mindig tapasztalható volt a szakmában, de a változások sokkal gyorsabbak manapság. Elég itt a TV nézési szokások változására gondolni a streaming szolgáltatók tükrében…

- A cégetek számára mi jelenti idén a legnagyobb kihívást és a marketing hogyan tudja segíteni ennek kezelését?

- A legnagyobb kihívásaink egyike a digitalizációhoz kapcsolódik: új videós ügyfélszolgálatunkat szeretnénk az utazóközönség minél nagyobb részével megismertetni. A kihívás az, hogy minél több emberhez eljusson, és minél többen próbálják ki. A jó szolgáltatás ismérve, hogy a kezdeti időszak után organikusan terjed a jó híre. Hiszem azt, hogy a videós ügyfélszolgálatunk egy ilyen szolgáltatás.

- Hogyan látod, a hazai marketingvezetőknek milyen felelősségük van a szakmai közvélemény formálásában? Erre mennyire alkalmas egy olyan konferencia, mint a Marketing Summit?

- A szakma szereplőinek nagy kihívás, hogy visszaállítsák a szakma szavahihetőségét. Fontosnak tartom például azt, hogy kampányokat, reklámokat ebben a tudatban, ezzel a részcéllal készítsünk. A Marketing Summit résztvevői, előadói példát mutatnak ebben, továbbá a tőlük tanulható és működésünkbe beépíthető információk is segíthetik ennek a célnak az elérését.

- Ott leszel-e az idei Marketing Summiton, mit vársz a rendezvénytől?

- Kollégáimmal részt veszünk a rendezvényen és mindent megteszünk annak érdekében, hogy akár egy jó beszélgetés keretében a mi szakmai értékeinket is átadhassuk a standunkhoz látogatóknak.

- Te miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?

- A korábbi rendezvények alapján leszűrt tapasztalat és a programterv mondatja velem: nemzetközi és hazai viszonylatban is a marketingszakma kiemelkedő rendezvényének ígérkezik a 2024-es Marketing Summit.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...