Noha a reklám és médiapiac robbanásszerű változásokon megy át, az alapok nem változtak: a legjobb eszközökkel és a lehető leghatékonyabban kell elérni a megfelelő célcsoportot, érthető és releváns üzenetet kell eljuttatni hozzájuk – mutatott rá Jamniczky Tímea. A JCDecaux Hungary vezérigazgatója az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt a közterületi hirdetések hatékonyságáról, a digitális felületekben rejlő lehetőségekről és elárulta azt is, hogy melyek lesznek azok az előadások az idei Marketing Summiton, amelyeket mindenképpen meghallgat majd.
- A JCDecaux idén a Marketing Summit Gyémánt fokozatú védnöke. Miért döntöttetek úgy, hogy ilyen módon az esemény mellé álltok?
- A Marketing Summit Hungary mára egy olyan esemény lett, ahol a marketing szakma legjobbjai közösen gondolkodhatnak a kihívásokról, megoszthatják a tapasztalataikat, hogy a marketingkommunikációt még magasabb szintre emelhessük. Mi a JCDecaux-nál hiszünk abban, hogy folyamatosan tanulni kell egymástól, meg kell osztani a tapasztalatokat, a tudásmegosztás aktív szereplőjévé kell válni. Az outdoor területén betöltött meghatározó, innovatív szerepünk miatt úgy gondoljuk, hogy nemcsak feladatunk, de felelősségünk is a szakma felé, hogy a marketing szakma csúcsrendezvényén minél jobban bemutassuk az outdoorban lévő lehetőségeket.
- Véleményed szerint miért fontos rendezvény a Marketing Summit?
- Szeretek másoktól tanulni, szeretem a párbeszédet, mert egy ember nem tudhat mindent. Ez a rendezvény rengeteg inspirációt tud adni hallgatóként, tervekkel feltöltődve tér haza az ember, ami másnaptól már a cég és az iparág működését szolgálja.
- Részt veszel egy kerekasztalbeszélgetésben a Marketing Summiton, amely többek között azzal foglalkozik majd, hogy merre tart a hazai médiapiac. Véleményed szerint milyen válasz adható erre a kérdésre?
- Noha a reklám és médiapiac robbanásszerű változásokon megy át, az alapok nem változtak: a legjobb eszközökkel és a lehető leghatékonyabban kell elérni a megfelelő célcsoportot, érthető és releváns üzenetet kell eljuttatni hozzájuk. A közterületi hirdetések pedig hatékonyan érik el a célközönséget. Ezt támasztja alá egyébként a legfrissebb reklámpiaci felmérésünk is. Nem akarok mindent elárulni, hogy legyen ok részt venni az erről szóló kerekasztal-beszélgetésen, de az eredmények azt bizonyítják, hogy az outdoor-eszközök továbbra is az egyik leghatékonyabb tömegmédium. Ráadásul ezeket a kampányokat egyre többször színesítik, kiegészítik a minden érzékszervre ható innovatív outdoor megoldások
- Az idén négy teremben zajlanak majd a Marketing Summit szakmai eseményei, rengeteg program lesz. Van olyan előadás, amiről már most tudod, hogy meghallgatod? Ha igen, miért éppen azt?
- A kollégáimat mindenképpen meg fogom hallgatni. A pénzügyi vezetőnk a JCDecaux ESG törekvéseiről és eredményeiről, egy belga kollégám a programatik és digitális oudoor trendekről fog előadást tartani, az idei reklámpiaci körkép kutatásunk kapcsán érdekes kerekasztal-beszélgetéssel készülünk. Izsák Miklós kereskedelmi és marketing vezetőnk izgalmas beszélgetést fog folytatni több vállalat marketing vezetőjével az eredményekről.
- A közterületi hirdetési piacon melyek a meghatározó trendek? A JCDecaux hogyan alkalmazkodik ezekhez?
- Az elmúlt években magánemberként is hozzá kellett szoknunk az állandó változáshoz, ahogy a reklámpiacnak is szembe kellett néznie ezzel és a sok szempontból kedvezőtlen külső körülményekkel. Erre a hatékonyság javításával, kreativitással, jól megtervezett kampányokkal és innovációval lehet reagálni. Mi például igyekszünk személyre szóló innovatív megoldásokat mutatni ügyfeleinknek, amikben a hagyományos outdoor eszközök jól kombinálhatók digitális megoldásokkal. Például egy utasváró olyan technológiákkal felszerelve, mint például hologram vagy a beszélő plakát, szavazófelület, de idén már az illat is aktív szereplője volt egy-egy egyedi megjelenésnek. A megbízókban már megvan a nyitottság és az akarat az innovatív outdoor megoldásokra, így az elmúlt években számos sikeres innovatív kampányt valósítottunk meg, amelyekkel díjakat nyertünk, valamint – és ez a legfontosabb - az utazóközönség elismerését is kivívtuk.
- Mi jelenti idén a legnagyobb kihívást a JCDecaux számára?
- A JCDecaux fejlődési lehetősége a digitális felületekben rejlik, ami hazánkban egyelőre gyerekcipőben jár szemben Nyugat-Európával és az USA-val. Az a célunk, hogy a digitális felületek iránt egyre növekvő igényeket ki tudjuk folyamatosan szolgálni. Az idei és következő évek kihívása számunkra ez.
- Miért javasolnád egy marketingesnek, vagy kommunikációs területről érkező érdeklődőnek, hogy vegyen részt a Marketing Summiton?
- Mert a nap végén teljesen más szemmel fognak nézni a reklámpiacra, legalábbis reményem szerint a közterületi hirdetésekre mindenképpen.