- Hirdetés -

Kommunikációs iparági AI kézikönyv készül

|

A mesterséges intelligencia (AI) rendszerek adta lehetőségek átalakították a tartalom előállításának és terjesztésének módját és új kérdéseket vetettek fel a kommunikációs iparág szakmai folyamataival és az ide kötődő minőségi és etikai kérdések szabályozásával kapcsolatban. Az idén tavasszal elfogadott európai szabályozás alapvetően a fogyasztóvédelem szempontjából fókuszál a mesterséges intelligencia igénybevételére, ezért Blaskó Nikolett MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) elnök kezdeményezésére összefogtak a kommunikációs iparág szakmai szervezetei, hogy közösen iránymutató kézikönyvet dolgozzanak ki az AI felelős használatára és önszabályozására.

A témában született európai szabályozás, az EU AI ACT alapvetően a fogyasztóvédelem szempontjából közelíti meg a mesterséges intelligencia fejlesztését és használatát, ezen túl pedig az EU önszabályozást vár el az AI által érintett szakmai területektől. A rendeletet 24 hónapos átmeneti időszakot követően fokozatosan kell majd alkalmazni, amely ugyanakkor – egy ilyen szédületesen gyorsan változó technológiai környezetben – hatalmas időbeni késedelmet és érezhető szabályozási hézagot jelent a gyakorlatban.

A fentiek miatt a hazai média-, és reklámiparágat összefogó, meghatározó hazai szakmai szervezetei úgy döntöttek, hogy önszabályozó, iparági fókuszú AI kézikönyvet hoznak létre. A közös munkát a MAKSZ, és elnöke, Blaskó Nikolett vezetésével a 3 leginkább érintett szervezet fogja össze. A megbízói oldalt az MMSZ (Magyar Marketing Szövetség), az ügynökségeket a MAKSZ (Magyországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége), a tartalom előállítókat pedig az MLE (Magyar Lapkiadók Egyesülete) képviseli. Az együttműködésben tevékeny koordinációs és véleményező szerepet vállal az ÖRT (Önszabályozó Reklámtestület) is.

Az ügy fontosságát és a piacformálásra való határozott igényt az is jól mutatja, hogy külső szakértőként csatlakozott a projekthez a KPMG; valamint olyan piachatározó nemzetközi tech cégek képviselői is.

A létrejövő kézikönyv hatása szempontjából kiemelten fontos, hogy az AI kézikönyv egy olyan útmutató legyen, amit a szereplők önmagukra vonatkozóan betartandónak ismernek el, ezzel etikus hozzáállásból is példát mutatnak. Az önkéntes és időszakos önellenőrzés megtartása és publikálása is segíthet, hogy a médiaipar és reklámszakma hitelessége fennmaradjon, sőt erősödjön.

A dokumentum célja, hogy egy átlátható keretrendszer mentén, bármely érintett iparági szereplő számára útmutatást kínáljon az AI felhasználásának transzparens és etikus módjára; különös tekintettel a fogalmi, tartalom előállítási és terjesztési, jogi és szabályozási, etikai, alkalmazási, adatbiztonsági, teljesítmény-mérési, valamint együttműködési területekre. Az anyag - úttörő jellege miatt - iránymutatásként szolgálhat más szakterületek, sőt akár a kormányzati szabályozók felé is.

A kézikönyvet kidolgozó szakmai szervezetek feladatuknak tekintik, hogy az útmutatóval támogassák az érintett szereplők (megbízók, ügynökségek, médiatulajdonosok, kreatív alkotók, szerzők, fejlesztők, stb.) eligazodását, együttműködésük és kommunikációjuk, hitelességét és átláthatóságát. Az AI iparági felhasználása kapcsán a szakma valamennyi szereplője egyetért abban, hogy elengedhetetlen az etikai keretek rögzítése, annak érdekében, hogy a mesterséges intelligencia által generált tartalmak és folyamatok egyszerre szolgálják az iparági szereplők és a fogyasztók biztonságát.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...