Bánhegyi Zsófia végzett a Marketing&Media magazin legsikeresebb hazai marketingvezetőket bemutató TOP50-es rangsora élén, míg a PR/kommunikációs szakembereket felvonultató TOP50 listát Beke Zsuzsa vezeti. Jelentős változások voltak a múlt évhez képest az idei rangsorokban, a marketingesek esetében a listán szereplők negyede, míg a PR-eseknél ötöde cserélődött egy év alatt.
Idén már kilencedik alkalommal állította össze az 50 legsikeresebb marketingvezető listáját a Marketing&Media magazin, amelynek az első helyén a szakmai zsűri szavazatai alapján Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója végzett, aki a 2016-os, első ízben összeállított rangsort is megnyerte. Ő azon kevesek közé tartozik, akik három különböző vállalattól isfelkerültek a listára, ugyanis a Magyar Telekomot követően a Magyar Turizmus Ügynökség munkatársaként is ott volt az összeállításban. Az Szrt.-nél 2019 óta dolgozik, és 2020 óta zsinórban elért második helyezései után lett listavezető.
Az idei második a tavalyi éllovas, Szabó Béla Attila, a Magyar Telekom márka- és kereskedelmi kommunikációs igazgatója, aki 2020 óta, azaz négy éve „nem talált legyőzőre”. Az idei jó szereplését annak köszönheti, hogy a vállalata tavaly árbevétel, profit és növekedés szempontjából is topévet zárt, így a részvényárfolyam is történelmi magasságokba emelkedett. Ennek a sikernek több összetevője volt, de a marketing kiemelt helyet foglal el közöttük.
Az éllovasok tehát helyet cseréltek, a marketinges TOP50 rangsor harmadik helyén azonban nem volt változás, a dobogó harmadik fokán, ahogy tavaly, az idén is Mérő Ádám, a Coca-Cola edigital acceleration strategy for Europe, senior directora található. Ő mozgalmas időszakot tudhat maga mögött, hiszen a cég két globális és egy európai kampányában is aktívan szerepet vállalt, és az E2E-stratégiák kialakítását vezette.
A tavalyi debütálás után az idén második alkalommal állította össze a Marketing&Media magazin a legjobb PR- és kommunikációs szakembereket bemutató rangsort, amelynek az élén Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. csoportszintű PR-, SCR- és kormányzati kapcsolatok vezetője áll. A második helyen a 2023-as listavezető Pantl Péter, a Mol Csoport kommunikációs igazgatója található, a harmadik pedig Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs ügyvezető igazgatója, aki az elmúlt esztendőben a PR-es összeállításunk második helyén végzett.
Beke Zsuzsa már huszonöt éve dolgozik a Richter Gedeonnál, és az idén a pozíciója is változott egy kicsit, ugyanis összhangban a vállalat multinacionális cégként való működésének erősítésével, az idén júniustól az általa vezetett szervezeti egység neve csoportszintű kommunikációs, SCR- és kormányzati kapcsolatok főosztály lett. A Richternél a társaság márkáiért felel minden olyan piacon, ahol jelen vannak, így az Európai Unió országai mellett az orosz régióban és Latin-Amerikában is.
Pantl Péter 2015-ben igazolt át a médiapiacról a vállalati kommunikáció területére, öt éven keresztül a Hell Energy marketingigazgatója volt, és 2020 óta dolgozik a Mol kommunikációs igazgatójaként. Az általa vezetett kommunikációs osztály közel 60 márkáért felelős 20 országban, ezek között megtalálható többek között a Mol, az INA és a Slovnaft is.
Horváth Magyary Voljč Nóra Beke Zsuzsához hasonlóan hosszú évek, egészen pontosan 2002 óta dolgozik a K&H-nál, előtte hat esztendőt töltött a Coca-Colánál, azaz a nagyvállalati kommunikáció terén a legtapasztaltabb hazai szakemberek közé tartozik. Munkája során a K&H Csoport teljes
magyarországi kommunikációs tevékenységét irányítja, és az általa vezetett csapat munkájának is
köszönhetően évek óta nő a hitelintézet innovációs imázsmutatója.