A nyolc kulcsfontosságú piac – Egyesült Királyság, USA, Brazília, Franciaország, Németország, India, Ausztrália és Kína – 9 ezer ibis-ügyfelének adatait tartalmazó kutatása feltárja az utazások mögötti szándékokat.
Az úti cél kiválasztásának 5 legfontosabb inspirációs forrása:
45% – család és barátok
31% – személyes érdeklődés és hobbi
25% – utazási weboldalak/blogok
20% – YouTube
20% – ételek és konyha
Utazás és közösségi média
Az utazók 25 százaléka egyetért azzal, hogy „csak olyan nyaralást foglalna, amelyet a közösségi médiában látott” – ez az adat az Y/Z generáció esetében 39%.
Az influencernél vagy közösségi médiában látott helyszínre utazók 28 százaléka – az Y/Z generáció esetében 44% – jobb élményt kapott, mint amire számított.
Az úticélválasztást befolyásoló három legfontosabb szempont:
1. Költségek – 44%
2. A környezet (pl. tengerpart, sivatag, hegyek stb.) – 42%.
3. Időjárás – 33% (a britek esetén ez az első szempont, 42 százalékkal)
Utazási szándékokkal kapcsolatos viselkedés:
Az utazók 72 százaléka inkább szállna meg megfizethetőbb szállodában, és emellett szórakoztató programokkal töltené a napjait és éjszakáit.
A válaszadók 58 százaléka szerint „az élmények jobbak, mint a dolgok”.
57 százalék egyetért az állítással: „fontos számomra, hogy új dolgokat tapasztaljak meg utazás közben”.
A 2025-ben utazást tervezők 34 százaléka konkrét események vagy élmények (például koncertek, művészet, design, kulturális vásár, fesztiválok, kulturális események, sportesemények) miatt szándékozik utazni.