A múlt évben 15 százalékkal csökkent a nyomtatott napilapok példányszáma az előző évihez képest – derül ki a nyomtatott sajtótermékek terjesztéséről, olvasottságáról és online megjelenéséről készített, az NMHH honlapján elérhető elemzésből. A hetilapok esetében még nagyobb, átlagosan 17 százalékos visszaesést tapasztaltak.
A legolvasottabb napilapok közé a Blikk, a Metropol és a Bors tartozik. Az olvasók figyelméért folytatott versenyt a Blikk vezeti, megközelítőleg félmillió recent olvasóval, de vetélytársai is legalább 200 ezer fős olvasótáborral dicsekedhetnek. 27 napilap webes felületét vizsgálva szintén visszaesés mutatható ki: még a listavezető Blikk.hu is veszített 172 ezer felhasználót. A borsonline.hu látogatottsága a 360 ezer főt sem érte el tavaly, ami azt jelenti, hogy a lap online felülete 100 ezer internetezőt veszített egy év alatt. A Metropol.hu azonban 88 ezer fővel tudta bővíteni napi felhasználóinak számát, ami így már megközelítette a 197 ezer főt.
Bár a hetilapok terjesztési átlaga is csökkent átlagosan 17 százalékkal, a legnagyobb példányszámban kiadott hetilap, a Nők Lapja (136 ezer megjelentetett példány) mellett a Kiskegyed nyomtatott példányszáma is meghaladta a 100 ezret. A hetente megjelenő lapok bizonyultak a legnépszerűbb sajtótermékeknek, a legfrissebb példányokat forgatók száma 2023-ban átlagosan 217 000 főt tett ki, míg több mint 470 ezren legalább negyedévente kezükbe vették az adott kiadványt. A legnépszerűbb hetilapnak a Szuperinfó bizonyult, 1,32 millió olvasóval.
A hetilapok online felületein is kevesebb volt az olvasó tavaly. A legtöbben a ripost.hu-tól pártoltak el, közel 410 ezren, de veszteséget könyvelhet el az olvasottság terén még a hvg.hu is, amelyre 300 ezerrel kevesebben voltak kíváncsiak tavaly, mint tavalyelőtt. A legolvasottabb online hetilap 2023-ban a kiskegyed.hu volt 1,39 millió heti felhasználóval, akik közül 453 ezer volt az új olvasó, de a mandiner.hu és a story.hu olvasótábora is gazdagodott, mintegy 80 ezer új látogatóval.
A havonta vagy ritkábban megjelenő nyomtatott sajtótermékek közül az ingyenes Patika Magazin bizonyult a legnépszerűbbnek, a legutolsó lapszámot közel 570 ezren olvasták, míg az elmúlt tizenkét szám bármelyikét majdnem 968 ezren vették kézbe. 2023-ban a vizsgált 31 periodika weblapját összesen 3,3 millió internetező nyitotta meg egy átlagos hónapban. A marieclaire.hu egy év alatt 381 ezerrel növelte az olvasótáborát, miközben az evamagazin.hu oldalát átlagosan 282 ezer fővel látogatták kevesebben tavaly, mint 2022-ben.