Várják meg a november 4-i Big Picture-t a tenderek árazási feladataival – javasolja a hirdetőknek a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ). A szervezet azzal indokolja ezt, hogy november 4-től állnak majd rendelkezésre azok a televíziós piaci információk, amelyek alapján megalapozott döntéseket lehet hozni 2025-re vonatkozóan.
Az ősz hagyományosan a hirdetői tevékenység erősödését hozza magával, ami különösen a televíziós és a digitális szegmenst érinti. A MAKSZ a korábbi évekhez hasonlóan erős negyedik negyedévre számít, különös tekintettel a televíziós piacra, és ennek egyik egyértelmű előjele az Atmedia szezonális indexeinek új publikációja is.
Mindeközben már javában folyik a 2025-ös év tervezése, és számos médiaügynökségi tender zajlik. Fontos ugyanakkor látni, hogy jelen pillanatban a piaci szereplők kizárólag a 2024-es ÁSZF-ek kondíciói szerint tudnak árazni, mivel a Big Picture-re 2024. november 4-én kerül sor, és a televíziós kereskedőházak hagyományosan ezen az eseményen mutatják be a piacnak a jövő évre vonatkozó kereskedelmi kondícióikat.
Mindez azt jelenti, hogy a 2024. november 4-e előtt kiírt tendereken az ügynökségek kizárólag a 2024-es szezonális indexekkel tudnak számolni, amely ilyen módon torzíthatja a tendereredményeket.
Annak érdekében, hogy a hirdetők a jövő év szempontjából valóban releváns adatokra alapozva tudjanak döntéseket hozni, a MAKSZ ügynökségeinek javaslata az, hogy a hirdetők a tenderek árazási feladataival várják meg a Big Picture-t, azaz november 4-ét.