- Hirdetés -

Nem tudnak mit kezdeni az európaiak a mesterséges intelligenciával

|

A Samsung legfrissebb kutatása rámutat, hogy az európaiaknak csak töredéke érzi magát biztosnak abban, hogy képes használni az AI-t a mindennapokban. A tíz európai országban, több mint 11 000 résztvevő megkérdezésével végzett felmérés szerint a válaszadók több mint fele szeretné, ha az AI egyszerűsítené az életét (53%), fokozná a szórakozási lehetőségeket és javítaná az életminőséget: a takarítás és az időmegtakarítás a prioritások közé tartozik. A válaszadók 42 százaléka örülne, ha az AI segítené az intelligens otthoni eszközök hatékony összekapcsolódását.

A nagyszabású kutatás során a megkérdezettek 90 százaléka állította, hogy valamennyire érti a mesterséges intelligencia működését, azonban csupán 15 százalékuk van tisztában azzal, hogyan hasznosíthatja ezeket az előnyöket a mindennapi életében.

Arra a kérdésre, mennyire értik a technológiát, a lengyelországi válaszadók jórészt azt jelezték vissza, hogy értik (23%), a megkérdezett piacok közül a legkevésbé magabiztosnak az Egyesült Királyságban élők gondolják magukat (11%), amely rávilágít arra, hogy a kulturális és edukációs hatások is befolyásolhatják az AI-hoz való hozzáállást.

A Samsung új, Intelligens életvitel: Hogyan javítja az AI a mindennapi élményeket? (Intelligent Living: How AI is Enhancing Everyday Experiences) című tanulmányában közzétett eredmények azt is feltárják, hogy a felhasználók az AI-jal széles körben szeretnék jobbá és hatékonyabbá tenni mindennapjaikat, beleértve azokat a tevékenységeket, amelyek e technológia használata kapcsán prioritásként felmerülnek.

Ahogy a mesterséges intelligencia egyre inkább meghatározóvá válik életünk minden területén, a szórakozással kapcsolatos döntéseinket irányító algoritmusoktól egészen az otthoni szükségleteinkre figyelmeztető intelligens eszközökig, az európaiak több mint fele (53%) szeretné, ha a technológia megkönnyítené az életét. A fizikai munkák – köztük a takarítás – mellett a háztartási számlák kezelésében nyújtott segítség (21%) is vágyott cél az AI alkalmazása kapcsán.

A remény azonban még nem párosul lelkesedéssel – a válaszadók csupán egyharmada (38%) várja kíváncsian a mesterséges intelligencia elterjedésével kapcsolatos fejleményeket.

Dr. Chris Brauer, a Goldsmiths University of London innovációs igazgatója és a Symmetry innovációs igazgatója így nyilatkozott: „A mesterséges intelligencia igazi ígérete abban rejlik, miként alakíthatja át a rutinjainkat, hogyan adhat hozzá kedvenc tevékenységeinkhez anélkül, hogy dominálná őket. Ahogy az AI egyre inkább beépül az eszközeinkbe, valódi értékét a szerint ítélhetjük majd meg, milyen mértékben egyszerűsítheti le a feladatinkat, javíthatja az életminőségünket és teheti gördülékenyebbé a mindennapi interakcióinkat anélkül, hogy bonyodalmat okozna.”

Az AI otthon

A felmérés szerint az európaiaknak a csatlakoztathatóság fontos jelentőséggel bír: a válaszadók 42%-a nyilatkozott úgy, hogy szeretné, ha a mesterséges intelligencia nagyobb mértékben összekapcsolná otthoni eszközeiket. Ráadásul ugyanennyien (42%) adták azt a visszajelzést, hogy szerintük az AI jobbá teszi majd az életüket az otthonukban, míg majdnem egynegyedük (24%) szerint az intelligens otthoni irányítás a leginkább vágyott AI funkció.

· Takarításban és porszívózásban kérnék leggyakrabban a válaszadók a mesterséges intelligencia segítségét: 33% érdeklődést mutat olyan AI-alapú megoldások iránt, amelyek képesek ezeket a tevékenységeket elvégezni helyettük.

· Emellett 28% érdeklődik olyan mesterséges intelligencia iránt, amely segíthet a konyhai eszközök tisztításában, míg 25% a mosogatásban szeretne segítséget kapni.

· A válaszadók 23 százaléka érdekelt az olyan AI funkciókban, amelyek segíthetnek az ételek összeállításában és az élelmiszerlisták kezelésében.

A biztonság kiemelt tényező az AI mindennapi használatában. A bizalom kiépítése érdekében a válaszadók 37 százaléka a rendszeres biztonsági frissítéseket nevezte meg alapvető fontosságúnak, 34 százalékuk a folyamatos aktív fenyegetésfigyelést értékelte, 27 százalékuk pedig a teljes körű biztonsági védelmet jelölte meg a legfontosabb AI funkcióként, ha a jövőben a mesterséges intelligenciát a mindennapi életük szerves részévé tennék. Ezek a visszajelzések alátámasztják, hogy olyan AI-technológiákra van igény, amelyek nem csupán forradalmiak, de biztonságosak is.

Tim Hospedales, a Samsung cambridge-i mesterséges intelligencia kutatóközpontjának vezetője így nyilatkozott: „A Samsungnál hiszünk abban, hogy az AI a mindennapi életet hivatott javítani azáltal, hogy láthatatlan segítőként egyszerűsíti a feladatokat, mindezt anélkül, hogy külön figyelmet követelne. Elkötelezettek vagyunk, hogy olyan technológiát hozzunk létre, amely éppoly intuitív, mint amilyen erős, valamint könnyedén illeszkedhet a felhasználók rutinjaiba, lehetővé téve, hogy az igazán fontos dolgokra koncentráljanak.”

AI, avagy kikapcsolódási lehetőségek, új szintre emelve

Az európaiak mintegy kétharmada (66%) szeretne több időt szánni hobbijára, kedvenc időtöltésére, 37 százalék úgy véli, hogy az AI segíthet nekik abban, hogy fontossági sorrendet állítsanak fel kedvenc szabadidős tevékenységeik között, 41 százalékuk pedig arra számít, hogy az AI kiszélesítheti a kreatív lehetőségeiket.

A felhasználók szeretnék, ha a kedvelt tevékenységeikhez, például az utazáshoz, a játékokhoz és a tévénézéshez kapcsolódó élményeiket tovább fokozhatnák. Ezt tükrözik a felmérés eredményei is, amelyekből kiderül, hogy a leginkább vágyott AI funkciók közé tartoznak a valós idejű fordítás (23%) és a képminőséget optimalizáló AI módok (27%), valamint a háttérzajok felismerése és a hangminőség beállítása (27%), a még magával ragadóbb megtekintési élmény érdekében.

A személyre szabhatóság szintén kulcsfontosságú trend, különösen az egészség és a jóllét területén: a felmérésben résztvevők fele (50%) a megelőzné a betegségeket ahelyett, hogy a kezelésre várna. A válaszadók 32 százaléka személyre szabott étrendtervek, 24 százaléka testmozgási rutinok kialakításához, 34 százaléka pedig az egyéni egészségügyi adatokon alapuló életmódbeli változtatásokhoz használná a mesterséges intelligenciát. Hasonló arányban (31%) szeretnék alvási szokásaik nyomon követésére és javítására alkalmazni a technológiát.

Az AI iránti növekvő érdeklődés ellenére azonban továbbra is szkeptikusak azok, akik jelenleg nem használják: és nekik csak 17 százalékuk válaszolta azt, hogy alkalmazná a mesterséges intelligenciával működő egészségügyi aktivitásmérőket a mindennapokban. Továbbá, annak ellenére, hogy a mesterséges intelligencia a televízió kép- és hangminőségének optimalizálására törekszik, a válaszadók 28 százaléka azt jelezte vissza, hogy nem érdeklik őket az otthoni szórakozással kapcsolatos AI funkciók. Ez a hozzáállás vélhetően azt tükrözi, hogy hiányosak lehetnek az ismereteik a potenciális lehetőségeket illetően.

A kutatás rámutat a folyamatos fejlesztés fontosságára és a jobb kommunikáció jelentőségére a mesterséges intelligencia alapú funkciók és eszközök előnyeivel és megbízhatóságával kapcsolatban – kifejezetten az egészségügy területén. Valamint kiemeli, hogy a biztonsági megoldások, rendszeres frissítések és az egyenes, könnyen érthető kommunikáció elengedhetetlenek a felhasználói bizalom kiépítéséhez és fenntartásához.

Dr. Chris Brauer, a Symmetry innovációs igazgatója így foglalta össze a kutatás tanulságát: „A mesterséges intelligencia jövője arról szól, miként ágyazódik be a mindennapi életünkbe zökkenőmentesen – nemcsak az otthonunkban, hanem a teljes városi környezetünkben is. Ahogy haladunk előre, az etikai megfontolások egyre inkább kritikus fontosságúak, biztosítva ezzel azt is, hogy az AI ne csak a társadalmi egyenlőséget mozdíthassa elő, hanem segíthessen intelligensebb, fenntarthatóbb környezetek kialakításában is. A teljes ágazatunknak figyelnie kell a felhasználókra, hangsúlyozva a biztonságot, az inkluzivitást és a gyakorlati előnyöket, hogy az AI a globális változások valódi katalizátorává válhasson.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...