- Hirdetés -

Nagy lehetőségek vannak a női labdarúgásban

|

A női labdarúgás egyre népszerűbbé vált az elmúlt években, amit jól példáz, hogy 2021 óta megduplázódott a sportág szurkolóinak száma. A márkák és az általuk hozott nagyobb befektetések kiemelt szerepet játszanak a sportág átalakításában és a benne rejlő lehetőségek kiaknázásában.

Az elmúlt öt évben folyamatosan nőtt a női labdarúgás ismertsége, elismertsége és népszerűsége, amely pénzügyi sikereiben is megmutatkozott. A Visa elkötelezett a női futball népszerűsítése iránt, ezért friss tanulmányában bemutatja a sportág fejlődését és kiemeli további növekedési potenciálját.

Napjainkra a szponzorációkon keresztül a női labdarúgás is jelentős hatással van a globális gazdaságra. A 2023-as FIFA női labdarúgó-világbajnokság hatásait összegző kutatás szerint a torna közel 1,9 milliárd dollárral járult hozzá a globális GDP-hez, 38 000-nél is több munkahelyet teremtett, és 932 millió dollárral növelte a háztartások jövedelmét. Mivel a női labdarúgás gazdasági befolyása évről évre növekszik, a közelgő 2025-ös UEFA női Európa-bajnokság a sportág nagy jelentőségű pillanatának ígérkezik.

A Visa a női labdarúgás összetett hatásait vizsgáló új tanulmányában rávilágít a női futballt befolyásoló legfontosabb tényezőkre:

A női labdarúgásban egyre több szponzor jelenik meg, a márkák mostanra felismerték a játékban rejlő lehetőségeket

Az új befektetőknek és a velük kötött megállapodásoknak köszönhetően a mérkőzések közvetítési jogainak értékesítése is egyre elterjedtebb a sportágban

A női futballba áramló befektetések a pályán zajló játék fejlődését eredményezik, egyúttal javítják a profi játékosok játékélményét

A nagyobb stadionokban lebonyolított mérkőzések jobb közvetítéseket, valamint érdekesebb helyszíni és a tv-k előtti digitális szurkolói élményt jelentenek

A női játék különbözik a férfiak játékától és egyedi vonzereje van, a játékosok és személyiségük pedig kulcsfontosságú szerepet tölt be a játék sikerében

A Visa által hét országban, 7000 szurkoló körében végzett kutatás főbb megállapításai:

A női futballszurkolók több mint fele (53%) az elmúlt három évben kezdett el érdeklődni a játék iránt, amelynek népszerűsége a 18-24 évesek körében 62%-ra emelkedett

A válaszadók közel fele (44%) úgy gondolja, hogy a következő három évben a mostaninál is elkötelezettebb szurkolója lesz a sportágnak

Tízből hét szurkoló úgy véli, hogy a márkák fontosak a sportág ismertségének növeléséhez, míg kétharmaduk (67%) szerint elengedhetetlenek a sportág fejlődéséhez

A női futball rajongói jelentős vásárlóerővel rendelkeznek, 71%-kal többet költenek sportcikkekre és 41%-kal többet szórakozásra, mint az Egyesült Királyság lakossága általában.

A kutatás alapjául szolgáló adatok a női futball népszerűségének soha nem látott mértékű növekedését mutatják. Az elmúlt három szezonban megháromszorozódott például az angol női labdarúgó-bajnokságok átlagos látogatószáma, míg az „UEFA Women's Champions League” internetes keresések száma 2024-ben volt a legmagasabb az elmúlt öt évben.

Kim Kadlec, a Visa Europe marketingigazgatója elmondta: „Úgy gondoljuk, hogy egy olyan meghatározó pillanatban vagyunk, amely a női futballt még magasabb szintre emelheti. Segítettünk lerakni a női labdarúgás népszerűvé válásának alapjait, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ezt a mozgalmat még tovább építsük. Új tanulmányunk bemutatja, hogy milyen hatalmas lehetőségek rejlenek a női labdarúgásban, amelynek nézettsége továbbra is rekordokat dönt és világszerte meghódítja a szurkolók szívét.”

Karen Carney OBE OLY, műsorvezető és korábbi angol válogatott játékos hozzátette: „A nézettség növekedésének katalizátorai mindig a nemzetközi versenyek, különösen, ha kedvezőek a közvetítések időpontjai. A 2025-ös svájci UEFA női Európa-bajnokság az eddigi legnagyobb torna lesz, és nem szabad elszalasztanunk a lehetőséget, hogy a játékosok és a szurkolók is megkapják a nekik járó figyelmet és elismerést.”

A Visa 2018-ban lett az UEFA első olyan szponzora, amely a női labdarúgást támogatja, miután már több mint 15 éve fektetett be a női labdarúgás fejlődésébe. Ezzel párhuzamosan a Team Visa és a Második félidő programjain keresztül a Visa a sportolók számára is biztosítja azokat az eszközöket, forrásokat és támogatást, amelyekre a pályán és azon kívül is szükségük van, mivel professzionális játékossá válásuk kulcsfontosságú a sportág növekedéséhez.

A Visa célja, hogy a női labdarúgás esetén is növelje a szurkolói élményt, amelyhez a vállalat által használt technológiát hívja segítségül: gördülékeny és biztonságos fizetési élményt nyújtson minden fizetési tranzakcióhoz, a streaming előfizetésektől és a jegyvásárlásig, vagy a szurkolói ajándéktárgyak megvásárlásáig.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...