A női labdarúgás egyre népszerűbbé vált az elmúlt években, amit jól példáz, hogy 2021 óta megduplázódott a sportág szurkolóinak száma. A márkák és az általuk hozott nagyobb befektetések kiemelt szerepet játszanak a sportág átalakításában és a benne rejlő lehetőségek kiaknázásában.
Az elmúlt öt évben folyamatosan nőtt a női labdarúgás ismertsége, elismertsége és népszerűsége, amely pénzügyi sikereiben is megmutatkozott. A Visa elkötelezett a női futball népszerűsítése iránt, ezért friss tanulmányában bemutatja a sportág fejlődését és kiemeli további növekedési potenciálját.
Napjainkra a szponzorációkon keresztül a női labdarúgás is jelentős hatással van a globális gazdaságra. A 2023-as FIFA női labdarúgó-világbajnokság hatásait összegző kutatás szerint a torna közel 1,9 milliárd dollárral járult hozzá a globális GDP-hez, 38 000-nél is több munkahelyet teremtett, és 932 millió dollárral növelte a háztartások jövedelmét. Mivel a női labdarúgás gazdasági befolyása évről évre növekszik, a közelgő 2025-ös UEFA női Európa-bajnokság a sportág nagy jelentőségű pillanatának ígérkezik.
A Visa a női labdarúgás összetett hatásait vizsgáló új tanulmányában rávilágít a női futballt befolyásoló legfontosabb tényezőkre:
A női labdarúgásban egyre több szponzor jelenik meg, a márkák mostanra felismerték a játékban rejlő lehetőségeket
Az új befektetőknek és a velük kötött megállapodásoknak köszönhetően a mérkőzések közvetítési jogainak értékesítése is egyre elterjedtebb a sportágban
A női futballba áramló befektetések a pályán zajló játék fejlődését eredményezik, egyúttal javítják a profi játékosok játékélményét
A nagyobb stadionokban lebonyolított mérkőzések jobb közvetítéseket, valamint érdekesebb helyszíni és a tv-k előtti digitális szurkolói élményt jelentenek
A női játék különbözik a férfiak játékától és egyedi vonzereje van, a játékosok és személyiségük pedig kulcsfontosságú szerepet tölt be a játék sikerében
A Visa által hét országban, 7000 szurkoló körében végzett kutatás főbb megállapításai:
A női futballszurkolók több mint fele (53%) az elmúlt három évben kezdett el érdeklődni a játék iránt, amelynek népszerűsége a 18-24 évesek körében 62%-ra emelkedett
A válaszadók közel fele (44%) úgy gondolja, hogy a következő három évben a mostaninál is elkötelezettebb szurkolója lesz a sportágnak
Tízből hét szurkoló úgy véli, hogy a márkák fontosak a sportág ismertségének növeléséhez, míg kétharmaduk (67%) szerint elengedhetetlenek a sportág fejlődéséhez
A női futball rajongói jelentős vásárlóerővel rendelkeznek, 71%-kal többet költenek sportcikkekre és 41%-kal többet szórakozásra, mint az Egyesült Királyság lakossága általában.
A kutatás alapjául szolgáló adatok a női futball népszerűségének soha nem látott mértékű növekedését mutatják. Az elmúlt három szezonban megháromszorozódott például az angol női labdarúgó-bajnokságok átlagos látogatószáma, míg az „UEFA Women's Champions League” internetes keresések száma 2024-ben volt a legmagasabb az elmúlt öt évben.
Kim Kadlec, a Visa Europe marketingigazgatója elmondta: „Úgy gondoljuk, hogy egy olyan meghatározó pillanatban vagyunk, amely a női futballt még magasabb szintre emelheti. Segítettünk lerakni a női labdarúgás népszerűvé válásának alapjait, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy ezt a mozgalmat még tovább építsük. Új tanulmányunk bemutatja, hogy milyen hatalmas lehetőségek rejlenek a női labdarúgásban, amelynek nézettsége továbbra is rekordokat dönt és világszerte meghódítja a szurkolók szívét.”
Karen Carney OBE OLY, műsorvezető és korábbi angol válogatott játékos hozzátette: „A nézettség növekedésének katalizátorai mindig a nemzetközi versenyek, különösen, ha kedvezőek a közvetítések időpontjai. A 2025-ös svájci UEFA női Európa-bajnokság az eddigi legnagyobb torna lesz, és nem szabad elszalasztanunk a lehetőséget, hogy a játékosok és a szurkolók is megkapják a nekik járó figyelmet és elismerést.”
A Visa 2018-ban lett az UEFA első olyan szponzora, amely a női labdarúgást támogatja, miután már több mint 15 éve fektetett be a női labdarúgás fejlődésébe. Ezzel párhuzamosan a Team Visa és a Második félidő programjain keresztül a Visa a sportolók számára is biztosítja azokat az eszközöket, forrásokat és támogatást, amelyekre a pályán és azon kívül is szükségük van, mivel professzionális játékossá válásuk kulcsfontosságú a sportág növekedéséhez.
A Visa célja, hogy a női labdarúgás esetén is növelje a szurkolói élményt, amelyhez a vállalat által használt technológiát hívja segítségül: gördülékeny és biztonságos fizetési élményt nyújtson minden fizetési tranzakcióhoz, a streaming előfizetésektől és a jegyvásárlásig, vagy a szurkolói ajándéktárgyak megvásárlásáig.