- Hirdetés -

Kávéfogyasztás: régiós dobogón a magyarok

|

Közép-Európában a csehek a legnagyobb kávéfogyasztók, de csak minimális előnnyel vezetnek a magyarok előtt. A MOL összegyűjtötte Magyarország és a térség más országainak töltőállomásait felkereső utazók kávéfogyasztási szokásait.

Csehország, Magyarország, Horvátország – így fest jelenleg a régiós kávéfogyasztási rangsor a MOL töltőállomások 2024 első nyolc hónapjáról szóló fogyasztási statisztikái alapján. Idén január és augusztus között több mint 40 millió csésze kávét értékesítettek a MOL töltőállomásain, vagyis percenként több mint 120 csésze kávét fogyasztottak a régióban élők.

Érdekes adalék, hogy Marco Rossi, a magyar labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya és a Fresh Cornerek kávénagykövete egyértelműen felfelé húzza az átlagot, legalábbis, ami a kávét illeti: róla közismert, hogy naponta akár 6-7 csészével is elfogyaszt. „Többször beszéltem már róla, hogy az olaszoknak és magyaroknak rengeteg közös vonásuk van. Most bebizonyosodott, hogy ezek között ott van a nagy kávéfogyasztás is – még akkor is, ha Magyarországon a fogyasztott kávék típusa elég eltérő is az Olaszországban jellemzőektől”­ – hangsúlyozta az olasz szakember arra utalva, hogy a személyes kedvence, a Mogyorós Praliné Cappuccino is megjelent tavasszal a szezonális kínálatban, kedvelt kávéfajtájából, és az általa favorizált csokoládé ízesítéssel.

Ami az ízlést illeti, ott lényegesen nagyobb különbségek mutatkoznak az egyes országok között. Idehaza egyértelműen az espresso kategória vezet, utána pedig capuccino és latte a sorrend. A szomszédos Szlovákiában is hasonló a kép: náluk espresso és a hosszú kávé vezet. A magyar kedvencek közül az espresso és a capuccino Szerbiában is felfért a dobogóra, de a második helyet náluk az espresso tejjel foglalja el. A csehek a latte, americano, cappuccino, a horvátok pedig az espresso macchiatto, espresso, cappuccino hármasban hisznek, ha kávét kell választani.

Ezeket a változatos igényeket csak úgy tudja kiszolgálni a MOL, hogy folyamatosan figyeli a vásárlók választásait, és az ízvilágot az elvárásokhoz igazítja. A visszajelzések nyomán a közelmúltban új blenddel (kávékeverék) gazdagodott a választék, így a MOL Fresh Corner kávéira hagyományosan jellemző, közepes szintre pörkölt arabica-robusta ötvözet mellett immár az eredeti termőhelyről, Brazíliából származó, lágyabb ízű, 100 százalékos „single origin” brazil arabica is elérhető (a jelző a termőterület szerint szelektált jellegre, ebben az esetben a Brazílián belül is kávétermesztésről híres Minas Gerais régióra utal). A termőhely és az összetétel természetesen az ízekre is hatással van: az arabica-robusta ötvözetből, gazdag, intenzív, aromás, karakteres espresso alapú italok (latte, cappuccino, hosszú kávé) készülnek, míg a 100% brazil arabica kávéból inkább édesebb ízvilágú, lágyabb és krémesebb kávékat (flat white, espresso, espresso macchiato). Ezt most egy kis szerencsével közelebbről is megtapasztalhatják a MOL töltőállomások vásárlói: aki szeptember 16. és december 1. között regisztrál a játékba, és legalább egy gasztro terméket vásárol, valamint használja a MOL Move kártyáját egy Brazíliába szóló kétszemélyes utazást, 100 kávéra jogosító Fresh Corner kávébérletet vagy 100 ezer forint értékű bankkártyát is nyerhet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...