- Hirdetés -

Négy magyar munka is díjat kapott a legrangosabb dizájnversenyen

|

A 2024-es Red Dot Design díjátadón négy elismerést is hazahoztak magyar tervezők a Graphasel Design Stúdió színeiben. A Red Dot az egyik legnagyobb presztízsű nemzetközi dizájnverseny, amely három kategóriában díjazza a legjobb alkotásokat: termékdizájn, márka és kommunikációs dizájn, valamint koncepciótervezés. A díjazott projektek között szerepel a Herz New York Coffee Roasters környezetbarát csomagolása, a Moena Wermut boros címkéje és a Pátzay pincészet arculata. A Dorothea Hotel Budapest látogatóirányítási rendszere is kiemelkedő művészi és innovációs elismerést kapott.

A Graphasel Design Stúdió munkáit évek óta komoly jutalmakkal díjazza a nemzetközi szakma, 15 Red Dot elismerés fémjelzi már a csapat hazai viszonylatban egyedülállóan innovatív, minőségorientált látásmódját. Az idei évben újabb négy Red Dot díjjal büszkélkedhet a Drozsnyik Dávid és Ördögh László vezette ügynökség.

A Red Dot Design Award a világ egyik legnagyobb grafikai és dizájner megmérettetése. A díjakat egy 24 tagú nemzetközi zsűri ítéli oda három kategóriában: termékdizájn; márka és kommunikációs dizájn; koncepciótervezés. A Graphasel kapott már Red Dot-ot többek között csomagolástervezési, látogatóirányítási rendszer tervezési, image videó készítési munkákért, de tavaly például CSR tevékenységhez kötődő illusztrációkért is.

„A 2024-es díjaink is nagyon kedvesek a szívünknek. Mindegyik olyan munka elismerését tükrözi, amelyek egy-egy hosszú, a megrendelőkkel szoros együttműködést igénylő, a társterületeken komoly szakembergárdát felvonultató alkotó folyamat eredményei. Így ezek az elismerések bár a Graphasel nevéhez kötődnek, azt gondolom, hogy minden esetben a megrendelő által delegált összes érintett munkáját is dicsérik. Örömmel osztozunk velük a büszkeségben!” – fogalmaznak a tulajdonosok.

Red Dot márka és kommunikációs dizájn elismerést kapott 2024-ben a Herz New York Coffee Roasters arculatának, csomagolásának terve. A tulajdonosok, az apa-fia vállalkozás és a tervezők közötti együttműködés hosszú tervezési folyamat volt.

A megrendelő által adott instrukciók alapján látványos, feltűnő, egyben környezetbarát csomagolási megoldás megalkotása volt a feladat, mely éppúgy kompromisszummentesen minőségi, mint maga a kávétermék, melyet a csomagolás rejt. A tervezés során a környezetbarát csomagolás jelenlegi trendjeinek betartása mellett a minimalista esztétikai irányt kívánták szem előtt tartani, közben a kávékultúrához gyakran kapcsolódó élénk színeket felhasználni. Inspirálódtak más iparágak best parctice-iből és innovatív megoldásaiból, a végső tervek kiállításához pedig fogyasztói visszajelzéseket, piackutatást is igénybe vettek.

A munka a Red Dot mellett júniusban elnyerte Koppenhágában a World of Coffee Copenhagen - Coffee Design Awards elismerését is környezetbarát, multifunkciós fémdoboz csomagolásával.

A Graphasel igen komoly referenciákkal rendelkezik különböző italok címketerveinek elkészítésében. Az egyik ilyen megbízásuk az idén Red Dot-ot érdemelt. Magyarország első számú bártendere, a Boutiq’ Bár alapítója, Nagy Zoltán és társa Molnár Balázs által megálmodott márka, a Moena Wermut címkéje igazán fülledt, sejtelmes hangulatot tükröz. A márkanévvel az alapítók a múlt század névadási hagyományai előtt tisztelegnek, ugyanis akkoriban gyakran került női név a vermutos palackok címkéire. Az ital megalkotásakor a dél-olasz életstílusból, a forró nyári életérzésből merítettek ihletet, a klasszikus gyógynövényes borok és vermutok jellegzetességeit a modern ízlésvilághoz hangolták. A tervezők az italhoz olyan címkét álmodtak meg, amely tükrözi annak összetettségét, közben emlékeztet az egzotikumban megtestesülő szépségre, merészségre is, melyet ez a vermut képvisel. A címke meghatározó jegyei, a növények a vörös vermutot kísérő egyéb növényi összetevőkre, fűszerekre utalnak, míg a női alak eleganciát, ugyanakkor pici túlfűtöttséget, erotikát képvisel a megszelídített fekete párduccal az oldalán. Az illusztrációk a kifinomultság és a bátorság harmonikus egyensúlyát szimbolizálják.

A Moena Wermut címkéje 2024-ben a holland, progresszív vonalat képviselő Indigó Design Awards-on is díjazott lett, ezüst fokozatú elismerést kapott.

A boroscímkén túlmenően teljes arculat kialakítására kapott felkérést a Graphasel a Pátzay pincészettől. A családi borászat nemesi származására utal az üres címerforma, melyet a borbirtok - Kis Péter által tervezett - díjnyertes épületének formája inspirált. A több éves arculati fejlesztés első állomása a logó és a címkeforma voltak. A hazánkban egyedülálló, modern technológiával és komoly fenntarthatóságért tett erőfeszítésekkel dolgozó borászat 14 hektáron újratelepített szőlőinek első „szűz szürete” 2024-ben lesz esedékes. A kitartó szakmai fejlesztések révén mára a borászat csúcsbora is elnyerte igazi „formáját”, közben pedig a palack polcokra álmodott képe is kikristályosodott: az emblémából kialakított terülőminta a luxus divatmárkák bőrmegmunkálási stílusát jelképezi. Formavilága a minimalista eszközökre utal, ugyanakkor cseppet sem szerény vagy visszafogott. Méltán mutatja ezt, hogy a címke nyomdai munkái is komoly szakmai kihívást jelentettek a kiválasztott hazai gyártónak. Az elegancia, a luxus azonban elengedhetetlenek voltak, hiszen a Red Dot-tal jutalmazott terveket viselő palackokkal csak éttermi környezetben, bárokban, hotelekben találkozhat a fogyasztó, üzletekben nem kerül forgalomba.

A stúdió életében eddig az egyik leghosszabb és legjelentősebb szakmai fejlesztés a Dorothea Hotel Budapest, Red Dot díjjal is elismert látogatóirányítási rendszerének kialakítása volt. A közel hét éven át tartó projekt hazai és nemzetközi együttműködésben valósult meg. A kreatív koncepciót a BDPST Koncepttel együtt alakították ki, nemzetközi oldalról pedig a világ egyik legnevesebb építészeti irodájával, az olasz Piero Lissoni által vezetett Lissoni&Partners-szel dolgozott együtt a Graphasel csapata. A napi együttműködésben Rodrigo Tellez vezette az olasz team munkáját annak érdekében, hogy a grafika, a színek, a felületek, az anyaghasználat, a fény-árnyék hatások és a tapintási élmény is a legmagasabb művészi színvonalon valósuljanak meg, és álljanak össze egységes egésszé.

A szálloda enteriőrje a legmagasabb, kompromisszumot nem ismerő tervek szerint készült, miközben a műemlékvédelmi szempontokat a legapróbb részletig tiszteletben tartották. A tervezők a különböző korok lenyomatait megőrizve, ugyanakkor egységgé simítva alakították ki az szálloda építészeti karakterét úgy, hogy az ide látogató kifinomult, műértő közönség se találjon benne kivetni valót. A Graphasel célja az volt, hogy az általuk készített tervek méltón illeszkedjenek ebbe a környezetbe, és emeljék a művészi élményt.

A látogatóirányítási rendszerek kialakítása tulajdonképpen a grafikai és belsőépítészeti tervezés határterülete, az írott, tipográfiai információk belsőépítészeti környezetben való megjelenítése. A Graphaselnek komoly referenciái vannak már ezen a területen, hiszen ők tervezték a Puskás Aréna és az MVM Dome látogatóirányító rendszerét is. Ez a mostani feladat azonban egészen más megközelítést igényelt. Egy ilyen környezetben – a hotel a Marriott Autograph Collection láncának 5 csillagos tagja –- az Inkredible kivitelezői által elkészített eszközök, mint egy „láthatatlan vezető” diszkréten, óvatosan kell, hogy irányítsák a vendégeket úgy, hogy közben a legnemesebb anyagok felhasználásával (fa, réz, bőr), egyedileg kikevert színekkel, eseteként a Tombor Zoltán által készített fotókkal mutatják az útvonalat a vendégeknek. Mindezt tovább nehezítette, hogy a három különböző korban készült épületből álló hotelben sok szinteltérés van, struktúrája nagyon komplikált, így különösen bonyolult feladat volt a látogatók magas művészi színvonalú irányításának megvalósítása.

fotó: Graphasel Design Stúdió

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...