Korosztálytól függően az X-Faktor és a Megasztár volt a múlt hét legnézettebb műsora. Jól teljesített az RTL-en az Árulók, a TV2-n az Ázsia Expressz is.
Október első hetének nézettségi eredményeiben mindkét nagy kereskedelmi csatorna megtalálhatja a számára örömteli fejleményeket. Az RTL nyert a fő csapásirányának számító 18-49 éveseknél főműsoridőben. A TV2 pedig a 18-59 éveseknél főműsoridőben és teljes napon. Illetve szokás szerint a TV2 behúzta a teljes lakosságos heti versenyt is, az esti sávban és teljes napon is. Az egyes estékre lebontva is hasonló eredményeket kapunk: múlt héten 18-49 éveseknél a TV2 nyerte a keddi és a pénteki főműsoridőt, a többi az RTL-é volt. A 18-59 éveseknél a szombaton és vasárnap hozott össze magasabb közönségarányt az RTL, a többi nap a TV2 nyert. Teljes lakosságnál minden estét, még a hétvégéit is megnyerte a TV2.
A teljes csatornaportfóliókat nézve is hasonló volt az eredmény. Az RTL Magyarország nyert a 18-49 éveseknél és főműsoridőben (RTL Magyarország: 25,9%, TV2 Csoport: 24,6%). A többi bontásban a TV2 Csoport nyert, köztük 18-59 éveseknél, főműsoridőben is, bár közel járt hozzájuk a fő konkurens (TV2 Csoport: 26,2%, RTL Magyarország: 25,3%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 15,6 | 18,7 | 14 |
RTL | 14,7 | 13,1 | 15,1 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 40. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 11,4 | 13,7 | 10,4 |
RTL | 8,9 | 8 | 8,9 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 24,2 | 25,7 | 23,0 |
RTL Magyarország | 18,9 | 16,7 | 19,1 |
AMC Networks | 5,6 | 5,5 | 5,6 |
MTVA | 4,6 | 9,2 | 3,7 |
Network4 | 3,9 | 5,4 | 2,8 |
Warner Bros.Discovery | 3,1 | 3,2 | 2,9 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,4 | 2,6 |
Paramount Global | 2,7 | 2,3 | 3,2 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 17,1% / 14,1% (16,9% / 14,4%)
Tények Plusz – 13,8% / 11,6% (13,8% / 11%)
Ázsia Expressz – 17,4% / 15,7% (18% / 16,7%)
A Kísértés – 13,9% / 15% (14,4% / 15,6%)
RTL
Híradó – 16,6% / 14,1% (17,2% / 13,7%)
Fókusz – 12,3% / 12,3% (12,9% / 11,9%)
Az Árulók – 17,5% / 19,2% (16,1% / 17,3%)
Házasodna a gazda – 10,8% / 10,4% (10,6% / 9,9%)
Érdekesen alakult az esti hírműsorok versenye, a 18-49 éveseknél egál volt a Tények és az RTL Híradó heti átlaga, a 18-59 éveseknél pedig jobb share-t produkált a Tények. Az RTL-en az Árulók továbbra is nagyon erős nézettséggel futott, és még a korábbi heti eredményükön is javítottak. A 18-49 éveseknél az Árulók az Ázsia Expressznél is jobb átlagot ért el, a 18-59 éveseknél pedig fej fej mellett haladtak (teljes lakosságnál az Ázsia Expressz nyerte ezt a sávot). A Házasodna a gazda új évada viszont elég gyengén teljesít, a TV2-s Kísértéstől lazán kikaptak.
A hétvége szinte ugyanazt hozta, mint a korábbi hetekben. Azaz korosztálytól függően nagyon eltérően teljesítenek az egyes műsorok. Az X-Faktor a 18-49 és a 18-59 éveseknél nagy előnnyel verte a Sztárban Sztár All Stars-t. A teljes lakosságnál viszont share-ben nyert a TV2-s produkció, nézőszámban pedig az X-Faktor, de ezen a téren nem volt nagy közöttük a differencia.
Vasárnap a Sztárbox közönségarányban és nézőszámban is jobban szerepelt a Megasztárnál. A 18-59 éveseknél már a TV2-s tehetségkutató teljesített jobban, a teljes lakosságnál pedig nagy előnyük volt az RTL-es produkcióval szemben. Konkrétan a Megasztár teljes lakosságos nézettsége 886 ezer volt, a Sztárbox két részét együtt nézve pedig 508 ezret tett ki a nézőszám, ez közel 400 ezres különbséget jelent.
A 40. hét legnézettebb műsora a 18-49 és a 18-59 éveseknél az X-Faktor volt, 380 ezer és 513 ezer nézővel. A teljes lakosságnál pedig a Megasztár vonzotta a legtöbb, 886 ezer nézőt. A kereskedelmi célcsoportnál az RTL második legnézettebbjének az Árulók, a TV2 második legnépszerűbb heti műsorának az Ázsia Expressz számított.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 513 338 | 25,7 |
MEGASZTÁR | TV2 | 387 156 | 18,2 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 350 087 | 18,4 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 341 955 | 17,8 |
SZTÁRBOX | RTL | 340 949 | 16,7 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 290 568 | 15,7 |
HÍRADÓ | RTL | 279 638 | 15,8 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 279 028 | 14,2 |
TÉNYEK | TV2 | 260 103 | 18,2 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 249 370 | 12,8 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
MEGASZTÁR | TV2 | 886 179 | 21,7 |
X-FAKTOR | RTL | 810 891 | 20,3 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 807 788 | 21,9 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 781 511 | 21,2 |
TÉNYEK | TV2 | 731 685 | 24,2 |
HÍRADÓ | RTL | 647 548 | 17,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 608 457 | 15,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 553 241 | 13,6 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 530 345 | 13,3 |
SZTÁRBOX | RTL | 508 462 | 13,2 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
X-FAKTOR | RTL | 380 473 | 28,3 |
AZ ÁRULÓK | RTL | 257 935 | 20,0 |
SZTÁRBOX | RTL | 243 106 | 17,2 |
MEGASZTÁR | TV2 | 240 431 | 16,5 |
ÁZSIA EXPRESSZ | TV2 | 214 936 | 16,9 |
SZTÁRBAN SZTÁR ALL STARS | TV2 | 163 400 | 13,1 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 155 472 | 12,0 |
HÍRADÓ | RTL | 148 047 | 13,0 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 147 683 | 11,3 |
A KÍSÉRTÉS | TV2 | 147 399 | 15,7 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás