Az okoseszközökkel - például okosórákkal és okostelefonokkal - történő érintésmentes fizetések előnyeit helyezi középpontba a Mastercard legújabb kampánya. A kampány célja, hogy növelje a mobil- és viselhető fizetési megoldások elfogadottságát Magyarországon, ahol a digitális fizetések egyre elterjedtebbek.
Az érintésmentes fizetés egyre nagyobb szerepet kap a modern életvitelben, hiszen nem csak gyors és kényelmes, de biztonságos is. Magyarországon a kártyaterminálok több mint 95%-a támogatja az érintésmentes fizetést, így az okoseszközök használata a kártyaelfogadó kereskedők széles körében lehetséges.
Számos olyan helyzet adódhat a mindennapokban, amikor különösen előnyös, hogy nem kell magunknál tartani a fizikai kártyát vagy a pénztárcánkat. Ezek közé tartozik a sportolás, hiszen futás vagy edzés során nem praktikus pénztárcát vagy kártyát magunkkal vinni. Egy okosóra segítségével könnyedén és gyorsan fizethetünk például egy frissítő italért.
Külföldi utazások során biztonságosabb és kényelmesebb, ha nincs nálunk nagy mennyiségű készpénz. Az okoseszközökkel bármikor fizethetünk az elfogadóhelyeken, és nem kell aggódnunk a pénztárcánk elvesztése miatt. Amikor csak egy gyors bevásárlásra ugrunk be a boltba, elegendő az okostelefonunk, nem szükséges magunkkal vinni a pénztárcát.
Koncerteken, fesztiválokon vagy egyéb rendezvényeken szintén előnyös, ha nem kell pénztárcát magunkkal vinni. Az érintésmentes fizetés gyorsabb, így több időt tölthetünk a szórakozással.
Biztonság és megbízhatóság
A Mastercard kampányának központi üzenete a mobil- és viselhető fizetési megoldások biztonsága. Az okoseszközökkel történő fizetés során egy plusz védelmi réteg is bekerül a tranzakciós folyamatba: egy biztonsági eljárás során a valódi kártyaadatokat egyedi, egyszer használatos kódokkal (úgynevezett tokenekkel) helyettesítik, amelyeket a fizetési tranzakciók során használnak. Ezek a kódok a fizetési folyamat részeként jönnek létre, és a kártya számát, lejárati dátumát, valamint a biztonsági kódot helyettesítik. Ennek az eljárásnak köszönhetően a valódi kártyaadatok nem kerülnek átadásra vagy tárolásra az eladónál, ami jelentősen csökkenti az adatlopás és a visszaélés kockázatát.
Edukáció és a jövő digitális fizetései
A kampány célja nemcsak a digitális fizetések előnyeinek bemutatása, hanem a bizalom növelése is a technológia iránt. „A digitális fizetések ma már a modern életvitel szerves részei. A Mastercard célja, hogy mindenki számára elérhetővé és biztonságossá tegye ezeket az innovatív megoldásokat. A kampányunkkal szeretnénk a mobilfizetések népszerűségét tovább növelni Magyarországon” – mondta el Szalkai Réka, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős marketingigazgatója.