- Hirdetés -

Letarolta a magyar újautópiacot a Toyota

|

A Toyota az idei év januárja és szeptembere között 13590 új autót értékesített Magyarországon, ezzel a teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon legközelebbi versenytársát több mint egyhavi átlagos értékesítésének megfelelő mintegy 1654 új autóval előzve, 12,6 százalékos piaci részesedéssel áll az első helyen. Az országban maradó új autókról valós piaci képet mutató kivonásokkal tisztított újautó piacon a Toyota 13090 autót értékesített, így háromhavi átlagos értékesítésének megfelelő 4376 darabos előnnyel, 14,8 százalékos részesedéssel vezeti a magyarországi újautóeladásokat. Mindeközben a világelső autógyártó prémium márkája, a Lexus is tovább szárnyal: a márka az év első kilenc hónapjában 20,2 százalékot bővülést ért el a mindössze 7,7 százalékkal növekedő magyarországi prémium újautó piacon, így eladásai már szeptemberben, a tavalyinál két hónappal előbb elérték a bűvös négyszámjegyű értéket, ami a Lexus hazai történetében 2023-ban sikerült először. A Lexus így 0,7 százalékpontos növekedést elérve, 6,3 százalékos piaci részesdéssel a hatodik legkelendőbb prémium márka Magyarországon.

A személyautó piacot külön vizsgálva a Toyota január és szeptember között a teljes piacon 10734 új autó eladásával, 12,1 százalékos részesedéssel a második, míg a kivonásokkal tisztított piacon 10544 autó eladásával, 14,1 százalékos részesedéssel, legközelebbi versenytársához képest 1985 darabos előnnyel az első helyen áll, jól mutatva, hogy a kivonások milyen mértékben torzítják a piaci képet.

A kishaszongépjárműeladásokat vizsgálva a Toyota az év első kilenc hónapjában a teljes piacon 2856 új autó eladásával, 15,5 százalékos részesedéssel, míg a kivonásokkal tisztított piacon 2546 új autó eladásával, 18,7 százalékos részesedéssel áll a második helyen. A környezettudatos japán autómárka egyébiránt 2024-ben a legnagyobb bővülést a haszongépjárműpiacon könyvelhette el (január és szeptember között 33 százalékal több új Toyota kishaszongépjármű talált gazdára hazánkban mint a tavalyi év azonos időszakában), miközben teljesen megújult és a vadonatúj PROACE MAX révén teljessé váló haszongépjármű portfoliója még csak most ősszel debütál.

Komoly flottapiaci sikerek

2024 januárja és szeptembere között a magyarországi újautóértékesítések 72 százalékát tették ki a vállalatok számára történő értékesítések, a Toyota márka esetében ez 63,7%, míg a Lexus esetében 75% volt, igazolva, hogy a japán prémium márka a vállalati felsővezetők kedvelt választása. Érdekes látni, hogy a teljes flottapiacon a Toyota 8658 új autó eladásával, 11,2 százalékos részesedéssel a második, a kivonásokkal tisztított flottapiacon ugyanakkor 8168 új autó értékesítésével, 14 százalékos részesdéssel az első helyen áll, mintegy 3739 darabbal előzve legközelebbi versenytársát. Ezzel gyakorlatilag elmondható, hogy a Toyota a vállalati felhasználók körében toronymagasan a legnépszerűbb választás, míg a magánvásárlók között a második lekedveltebb márkának számít.

Szinte minden Toyota modell a TOP3-ban

A Toyota modelljei saját szegmensükben is rendre kategóriájuk legkedveltebb autóinak számítanak: a kivonásokkal tisztított piacon az Aygo a Yaris, a Proace City, a Proace City Verso, és a Hilux aranyérmes, a Yaris Cross, a Corolla, a C-HR, a RAV4, a Proace, ezüstérmes helyen végzett, míg a a C-HR-rel egy szegmensben versenyző Corolla Cross, a Highlander és a Yaris Van szegmense negyedik legnépszerűbb autójának bizonyult.

A Lexus modellek közül az RX bronzérmes helyen zárta az év első kilenc hónapját, míg az NX szegmense negyedik legkelendőbb modellje volt.

„Kétségkívül figyelemreméltó, hogy a Toyota az év első kilenc hónapjában, azaz három negyedév alatt egy negyedévnyi átlagos értékesítésének megfelelő, 4376 darabos előnnyel áll az élen a márkák rangsorában a kivonásokkal tisztított újautó piacon, miközben a Lexus a prémium piac bővülési üteménél háromszor gyorsabban növelte eladásait. Mindezt úgy, hogy az eladások tekintetében komoly puskaport jelentő modelljeink, így a teljes megújult és kibővült haszongépjármű portfóliónk (a Yaris Van, a Corolla Van, a Proace City, a Proace City Verso, a Proace, a Proace Verso, a vadonatúj Proace MAX és a Hilux), a vadonatúj Land Cruiser, vagy épp a flottapiacon rendkívül fontos vadonatúj Camry még csak most ékreznek a márkakereskedésekbe.” – mutat rá Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák kommunikációs vezetője.

„Hátradőlnünk azonban így sem szabad. A CAFE szabályozás eredményeként 2025-től életbe lépő új emissziós normák ugyanis várhatóan teljesen újrarajzolják majd a piacot, és az Európában 80 százalékban elektrifikált autókat értékesítő Toyota és 99 százalékban részben vagy teljesen elektromos autókat értékesítő Lexus esetén is lesznek olyan modellek, amelyeket érint a szabályozás. Várakozásaink szerint januártól általános áremelkedés várható majd a piacon, hiszen a legtöbb gyártó kénytelen lesz beépíteni a büntetési tételeket új modelljei árába, illetve bizonyos modellek és hajtásláncok eltűnhetnek a gyártók kínálatából, hasonlóan ahhoz, mint ahogyan az előző emissziós lépcső 2021-es életbe lépésekor megfigyelhető volt, ám attól jó eséllyel drasztikusabb mértékben. Éppen ezért az év végéig érezhetően kiélesedik majd a verseny, ezzel párhuzamosan pedig sok vevő praktikus módon előre hozza majd tervezett vásárlását. Ennek eredményeképp a 2025-ös év, különös tekintettel az első negyedévre kifejezetten kihívásokkal teli időszaknak ígérkezik az autógyártók számára, amire nekünk is fel kell készülnünk. Ennek rövidtávon tapasztalható pozitív hatása ügyfeleink számára, hogy év végéig részünkről is erősődő kedvező ajánlatokkal találkozhatnak majd.” – hívja fel a figyelmet a szakember.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...