- Hirdetés -

Év végéig felpöröghet az ingatlanpiac

|

Jól indult az ősz a hazai ingatlanpiacon. A Duna House által szeptemberre becsült 9 754 tranzakció 4,8 százalékkal az előző hónap, 20,9 százalékkal az előző év azonos időszakában mért eredményeket is meghaladta. Az ingatlanközvetítő becslése szerint 2024-ben eddig 92 ezer tranzakció valósult meg, így a várakozásoknak megfelelően az előrejelzett 110-130 ezres, éves sáv közepe körül fogja zárni az évet a piac. A Duna House Kereslet indexe minimális enyhülést jelez szeptemberre, azonban az idei legalacsonyabb, vagyis a júliusi értéknél még így is egy ponttal erősebb aktivitást mutat. A forrás és a vevői bizalom adott, az év hátralévő részében számottevő vevői érdeklődésre és nagyszámú tranzakciózárásra számítanak az ingatlanközvetítő szakértői.

A 2024-es évben tapasztalt erős vevői kereslet az ingatlanárakra is hatással volt. A Duna House országos lakásárindexe nominál értéken 4 pontos növekedés után 296 ponton zárt, míg reál értéken 1 ponttal nőtt az előző negyedévhez képest. A panellakások árszintje az országos index szerint 11 pontot ugrott, míg a téglaárindex nominál értéke 3 pontot enyhült. Külön vizsgálva a vidéki területeket, Kelet-Magyarországon mind a panel, mind a téglalakások árindexét illetően emelkedést hozott a harmadik negyedév, a nyugati országrészben ugyanakkor mindkét ingatlantípus esetében mérséklődés tapasztalható.

A cégcsoport nemzetközi pénzügyi márkájának, a Credipass-nak a magyarországi adatai szerint a jelzáloghitel-piacon is lecsengett a nyár, idén szeptemberben a cég becslése alapján 112 milliárd forint szerződéses összegű lakáscélú jelzáloghitel realizálódott. 2024 harmadik negyedévében az ország teljes területén a 20 millió forint feletti összegre szerződők aránya volt a legmagasabb. Kelet-Magyarország kivételével országszerte csökkent az átlagos hitelnagyság az előző negyedévhez képest. Keleten jelentős emelkedés után 22,4 millió forintra nőtt az átlagos hitelösszeg, a nyugati országrészben 20 millió forint alá csökkent ez az érték. A budapesti hitelfelvevők körében az átlagos hitelnagyság 26,6 millió forint volt. Az ország teljes területén a 20 éves futamidőre szóló ügyletek aránya volt a legkiemelkedőbb ezúttal is, Kelet-Magyarország kivételével mindenütt emelkedett a kiszámíthatóbb, legalább 10 évig fix kamatozású hitelek aránya. Kitart a CSOK Plusz iránti kereslet az otthonteremtők körében, az előző negyedévhez képest országosan 1 százalékponttal, 19 százalékra emelkedett a CSOK Plusz népszerűsége a beadott hitelügyletek között a Credipass adatai alapján.

Kitartóan, továbbra is 7000 feletti lakásszámmal várta az újépítésű otthont kereső vevőket a XIII. kerület az elmúlt negyedévben. Keresett lokáció továbbá Újbuda is, ahol ezúttal is 4000 körüli új lakásból válogathattak az érdeklődők. Négy kerületben, az I., a II., a VI. és a XII. kerületben haladta meg az újépítésű otthonok átlagos négyzetméterára a 2 millió forintot, Terézvárosban és a II. kerületben pedig már 3 millió forintnál is magasabb áron kínálják az új lakásokat. A fővárosi újépítésűek átlagos négyzetméterára 2024 Q3-ban megközelítette az 1,5 millió forintot.

Új kedvence lett a fővárosi ingatlant kereső ügyfeleknek 2024 szeptemberében a Duna House felmérése szerint. 19,8 százalékos népszerűséggel átvette Angyalföld és Újbuda vezető szerepét a II. kerület, a befektetők körében gyakorta választott belvárosi kerületek – Erzsébetváros és Terézváros – ezúttal a hatodik, illetve a hetedik helyre csúsztak vissza. Ennek ellenére a legmagasabb, 34 százalékos arányban a befektetési célú vásárlások domináltak a fővárosban, az első lakásukat szerzők az előző év azonos időszakához viszonyítva 8 százalékponttal voltak aktívabbak. Befektetésre 44 millió forintot, első lakásra 45,5 millió forintot fordítottak átlagosan a Duna House ügyfelei Budapesten. Vidéken a vevők 26 százaléka cserélte nagyobbra régi otthonát, míg a befektetői arány 22% volt szeptemberben. Az első lakásukat szerzők 34,7 millió forintot, a nagyobba költözők 55,1, a befektetők pedig 31,6 millió forintot szenteltek átlagosan ingatlanvásárlásra. A vezető eladói motiváció a fővárosban 36 százalékkal a korábbi ingatlanbefektetés értékesítése volt, vidéken az örökölt ingatlan értékesítése 2 százalékponttal verte a befektetésüket pénzzé tevők arányát.

Három érdekes adat

Nyugaton enyhülést, keleten és a fővárosban emelkedést mutatnak a Duna House árindexei.

Újabb budai győzelem, szeptemberben a II. lett a legkeresettebb fővárosi lokáció.

Terézváros és a II. kerület 3 millió feletti forint négyzetméteráron kínálja az új lakásokat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...