- Hirdetés -

Bevételkiegészítés vagy megélhetési mód? Így indítsunk webshopot egyszerűen (x)

|

Az internet világában egyre többen fontolgatják, hogy valamilyen online vállalkozásba kezdenek. Ennek az egyik legnépszerűbb formája pedig nem más, mint a webshop készítés, ami kiváló lehetőséget kínál arra, hogy kiegészítsük bevételeinket vagy akár a teljes megélhetésünket biztosítsuk. De melyik lesz számunkra a járható út? És ha ezt már eldöntöttük, hogyan kezdjünk bele? (x)

A következőkben körbejárjuk, hogy pontosan milyen céllal érdemes útjára indítani az online üzletünket, de bemutatjuk az elindítás lépéseit is, ahogy azt is, mire kell figyelnünk az online kereskedelem világában.

Webshop készítés: bevételkiegészítés vagy a megélhetésünk záloga?

Az, hogy melyik szerepet tölti be az életünkben az online üzlet, számos tényezőtől függ. Vizsgáljuk meg közelebbről, hogy mikor lehet egy webshop inkább csak bevételkiegészítés, és mikor válhat megélhetési móddá!

Webshop mint bevételkiegészítés

Egy webáruház indítása viszonylag alacsony kezdeti tőkével is működik, különösen, ha dropshipping modellt vagy digitális termékek értékesítését választjuk. Ezek a modellek minimális készletet és logisztikai költségeket igényelnek, így kevesebb anyagi kockázattal járnak. Emiatt ideálisak azok számára, akik meglévő munkájuk mellett szeretnének extra jövedelemhez jutni.

Az online vállalkozás lehetőséget ad arra, hogy rugalmasan kezeljük az időnket. A webshop üzemeltetése nem feltétlenül igényel teljes munkaidős elkötelezettséget, így lehetőséget nyújt arra, hogy más elfoglaltság mellett foglalkozzunk vele. Ez különösen vonzó lehet azok számára, akik családjuk vagy más vállalkozásaik mellett keresnek kiegészítő bevételi forrást.

Az sem mindegy, hogy mi pontosan milyen célt szánunk az online üzletnek. Bőven akadnak olyanok, akiknek nincsenek komolyabb terveik a projekttel, csak egy kis extra bevételhez szeretnének jutni – például ebből finanszíroznák a kedvenc hobbijukat.

Webshop mint megélhetési mód

Az sem lehetetlen, hogy egy webáruház fő bevételi forrássá váljon, ám ehhez jó eséllyel teljes munkaidős elkötelezettséggé kell azt tennünk. A munkaidő során a mi feladatunk a termékek kiválasztása, a készletkezelés, a marketingstratégiák kidolgozása és a vásárlói kapcsolatok kezelése is. A sikeres webshopok tulajdonosai – különösen a kezdeti szakaszban – naponta sok-sok órát töltenek a vállalkozásuk építésével és fenntartásával, általában többet, mint egy „általános” munkarendben tennék.

A hosszú távú siker érdekében szükség van egy jól átgondolt üzleti tervre és stratégiára. Ez magában foglalja a piackutatást, a versenytársak elemzését, a marketingkampányok kidolgozását és a folyamatos fejlesztést. Az online marketing, a SEO, a közösségimédia-menedzsment és a vásárlói visszajelzések elemzése mind-mind hozzájárulnak a sikerhez.

Egy jól működő online áruház jelentős bevételeket generálhat, így akár meg is élhetünk belőle. Különösen igaz ez akkor, ha kihasználjuk, hogy az online kereskedelem globális piacot jelent, így a növekedési lehetőségek szinte korlátlanok. Az eladások növelésével és új piacok elérésével a webshop könnyen válhat fő megélhetési forrássá.

Melyik út a megfelelő?

Az, hogy egy webshop inkább bevételkiegészítés vagy megélhetési mód lesz-e, nagyban függ az egyéni céloktól és erőforrásoktól. Ennek eldöntéséhez először meg kell határoznunk a pontos céljainkat, aztán pedig ki kell találnunk, hogy pontosan mennyi időt és energiát vagyunk hajlandóak erre rászánni. Szintén át kell gondolnunk, hogy mekkora befektetést tudunk ilyen célra allokálni. Tartsuk szem előtt, hogy a magasabb kezdeti beruházás gyorsabb növekedést és nagyobb bevételeket eredményezhet. A piacot is meg kell vizsgálnunk, hiszen nem árt ismerni, hogy mekkora a verseny, hogy van-e lehetőségünk kitűnni ebben a közegben.

Őszintének kell lennünk önmagukkal annak kapcsán, hogy rendelkezünk-e szükséges szakértelemmel ahhoz, hogy belevágjunk a webshop készítés. Van tapasztalatunk az online kereskedelem területén? Ha még nincs, készen állunk arra, hogy időt és pénzt fektessünk a tanulásba, a fejlődésbe?

A webáruház indításának alapjai

Legelső lépésként azt kell eldöntenünk, hogy milyen terméket szeretnénk értékesíteni. Ehhez alapos piackutatás szükséges, hogy megtudjuk, milyen termékek iránt van kereslet, és milyen versenytársakkal kell szembenéznünk.

Mielőtt belevágunk, készítsünk egy részletes üzleti tervet, ami segít meghatározni a célpiacot, a termékeket, a marketingstratégiát és a pénzügyi előrejelzéseket. Ez nemcsak abban segít, hogy átláthatóbbá váljon a folyamat, hanem a potenciális befektetők számára is meggyőző lehet.

A következő lépés a technikai alapok kiépítése. Ez magában foglalja a domain kiválasztását, a megfelelő webhosting szolgáltató megtalálását és a webshopmotor (Shopify, WooCommerce, stb.) kiválasztását. A webshop megjelenése és a felhasználói élmény kulcsfontosságú a vásárlók megtartásában. Használjunk letisztult, professzionális dizájnt, amely tükrözi a márkánk arculatát. Figyeljünk a könnyű navigációra, a gyors betöltési időkre és a mobilbarát kialakításra.

Ha ezekkel már megvagyunk, ideje feltölteni a termékeket. Fontos, hogy minden termékről részletes leírást adjunk, jó minőségű képekkel és pontos árakkal. Az árukészlet kezelése is kritikus, hiszen senki sem szeretne kifogyni a népszerű termékekből, vagy éppen túl sok készleten ragadt termékkel foglalkozni.

Biztosítsunk többféle fizetési lehetőséget. A legnépszerűbb megoldások közé tartozik a bankkártyás fizetés, a PayPal, és az utánvétes fizetés.

Szót kell ejtenünk a marketingről is, hiszen enélkül nem tudunk sikeresen üzemelni. Használjuk ki az online marketing eszközeit, például a közösségi médiát, a keresőoptimalizálást (SEO), a fizetett hirdetéseket (PPC) és az e-mail-marketinget!

A sikeres webshop működéséhez elengedhetetlen a kiváló ügyfélszolgálat. Biztosítsunk gyors és hatékony válaszokat a vásárlók kérdéseire, kezeljük a panaszokat és törekedjünk a pozitív vásárlói élmény megteremtésére. Gyűjtsünk visszajelzéseket, hogy folyamatosan javíthassuk szolgáltatásainkat és termékeinket!

Határozzuk meg a célokat, és vágjunk bele!

Bármilyen céllal is indítsuk el az online üzletünket, ha fenti tanácsokat megfogadjuk, jó eséllyel siker koronázza majd az igyekezetünket. Így ilyen formában könnyen, rugalmasan és hatékonyan kereshetünk pénzt az online üzletünkből.

 


 

A LogiNet Systems Kft. magyar tulajdonú szoftverfejlesztő ügynökség, 90+ fős IT szakember csapattal. Több mint 15 éves működése során a LogiNet számos cégnek segített beindítani és továbbfejleszteni online kereskedelmét. Széleskörű tapasztalattal rendelkezik B2C és B2B webshopok fejlesztésében hazai és nemzetközi szinten. Ehhez saját Logishop e-commerce platform megoldása biztosítja a biztos növekedési alapot.

Ügyfeleik között olyan cégek szerepelnek, mint például az Auchan, Szimpatika, Garmin, vagy a Mirbest csoport. (x)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...