Borszakértővel erősít a SPAR

Az ország egyik legismertebb borszakértője, Dr. Csiba-Herczeg Ágnes lett a SPAR Magyarország borstratégiai tanácsadója. A közös együttműködés az üzletláncban megvásárolható borokat, és a hozzájuk kapcsolódó gasztronómiai kínálatot is még magasabb szintre helyezi a jövőben.

A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helye van a hazai pincészeteknek, borászatoknak. A vállalat folyamatosan bővíti választékát, az INTERSPAR hipermarketekben például már csaknem 600-féle bort és pezsgőt forgalmaznak, de egy kisebb szupermarketben is változatos kínálattal találkozhatnak a vásárlók.

„Jelenleg több mint 100 pincészet és borászat nedűit forgalmazzuk az ország csaknem összes borvidékéről. A SPAR Régiók Kincsei programja révén pedig kiváló, kisebb hazai borászatok borai kerültek be az adott térségek kínálatába. Ezek mellett számos izgalmas külföldi bor is megtalálható választékunkban és nyitottunk az alkoholmentes borok, valamint a bor alapú koktélok felé is. Most pedig egy újabb fontos állomáshoz érkeztünk azzal, hogy az ország egyik legismertebb és legfelkészültebb borszakértője, Dr. Csiba-Herczeg Ágnes borstratégiai tanácsadóként csatlakozott a SPAR csapatához. Az ő szemléletmódja és ötletei új fejezetet nyitnak nemcsak a borok, hanem a hozzájuk kapcsolódó gasztronómia területén is” – ismertette Heiszler Gabriella, a SPAR Magyarország elnök-ügyvezető igazgatója.

Dr. Csiba-Herczeg Ágnes nemzetközi borakadémikus, borpiaci stratégiai szakértő, a Tokaj-Hegyalja Egyetem tudományos főmunkatársa, a Pécsi Tudományegyetem kutatója, Fine and Rare Wine Specialist. Magyarország egyik legjelentősebb borpiaci stratégiai szakértője rendszeresen oktat, bírál borversenyeken és tart mesterkurzusokat szerte a világban. Karrierje során több jelentős hazai és nemzetközi elismerést kapott, 2019-ben kiérdemelte a londoni WSET és IWSC Future 50 díját, és számos könyve jelent meg itthon és külföldön is. A SPAR Magyarországnál feladatai közé tartozik a borok kiválasztása, a saját márkák házasítása, a belső edukáció, a kommunikációs és értékesítési stratégia támogatása. Emellett a vásárlók borajánlásokat és különféle tanácsokat is kapnak majd tőle, és a vállalat borhoz fűződő rendezvényein is találkozhatnak vele.

„A SPAR üzletekben a mai borfogyasztási igényeket lefedő, előre mutató, ugyanakkor a meglévő igényeket is kiszolgáló választékot szeretnénk tartani. Minden kategóriában a lehető legjobb minőséget tesszük a polcokra, amit rendszeres kóstolásokkal és szigorú kiválasztási folyamatokkal biztosítunk. Nincs könnyű helyzetben a borágazat, hiszen az elmúlt években rengeteg gazdasági és természeti kihívás nehezítette és nehezíti a borászok munkáját. Ugyanakkor olyan természeti kincsei, értékes termőterületei és szőlőfajtái vannak az országnak, amelyek nemzetközi szinten is figyelemre méltóak. Szerencsésnek mondhatóak a magyar fogyasztók, mert országon belül is nagyon gazdag és kiemelkedő minőségű borokkal rendelkezünk. A borok világában mindig akad valami felfedezni való, legyen szó új évjáratokról a klasszikus termelők esetében, vagy fiatal, feltörekvő borászokról, új borkategóriákról vagy esetleg az alkoholmentesített borokról. 25 éve dolgozom borokkal, folyamatosan tanulok, utazok és kutatok. Mindig találok izgalmas borokat, újdonságokat és a megújuló borkínálatunk mellett ezt az izgalmas élményt is szeretném megosztani a vásárlóinkkal a SPAR borválasztékért felelős csapatával közösen” – árulta el Dr. Csiba-Herczeg Ágnes.

A vállalat bor- és pezsgőkínálatának kialakításánál figyelembe veszi a nyáron lefolytatott Országos Borteszt eredményeit is. A tesztet közel 23 ezren töltötték ki, amiből értékes és hasznos visszajelzéseket kapott a SPAR a magyarok borfogyasztási és borvásárlási preferenciáit illetően.

Fotó: spar.hu