- Hirdetés -

Továbbra is jól megy a hoteleknek

|

Az előző év kiugró eredményeihez képest is tovább tudta növelni teljesítményét a nemzetközi hotelpiac: az idei első félévben az egy kiadható szobára jutó árbevétel 3,0 százalékkal, az átlagos napi szobaár 2,1 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi értéket, miközben az átlagos szállodai foglaltság 68,9 százalékról 69,4 százalékra emelkedett – derül ki a Moore Hungary tanácsadó és könyvvizsgáló cég által közzétett legújabb iparági elemzésből.

A nemzetközi tanácsadó cég négy globális hotellánc: a Marriott, a Hilton, az InterContinental és a Hyatt által közzétett adatokból összeálló reprezentatív mintája alapján 109 ország közel 25 ezer szállodája teljesítményének elemzését végzi el minden negyedévben, értékes betekintést adva a nemzetközi hotelpiac aktuális folyamataiba.

Az egy kiadható szobára jutó árbevétel (RevPAR) 2024 első félévében 114,0 dollár volt, szemben az egy évvel ezelőtti 110,7 dolláros szinttel. A mutatószám emelkedésében kiemelkedő szerepe volt a közvetlenül a luxuskategória után következő upper upscale kategóriás szállodáknak, amelyek a csoportos foglalásokra és rendezvényekre komoly keresletet tapasztaltak ebben az időszakban.

Az átlagos napi szobaár (ADR) 163,9 dollárra nőtt az egy évvel korábbi 160,6 dollárról, ezt a mutatószámot elsősorban a luxuskategóriás hotelek áremelkedése biztosította: itt egy év alatt 295-ről 310 dollárra nőtt az egyetlen szobaéjszaka átlagára, ami korábban soha nem látott árszínvonalat jelent, miközben továbbra is erősek a legmagasabb kínálati szegmens árazási pozíciói. Az átlagárakkal párhuzamosan a szállodák költségei is jelentősen növekedtek az elmúlt évek inflációs időszakában. Ez a hatás a hotelekben leginkább a munkabértömeg növekedésében jelentkezett, ami arányosan az ötcsillagos szállodákat érinti legerősebben a nagyobb személyzet és az intenzív vendégfigyelem miatt.

A már csaknem 70 százalékos átlagos foglaltságot a kiemelt városi és üdülőhelyi szállodák iránt megnyilvánuló belföldi és nemzetközi érdeklődés együttesen eredményezte. Egyértelműen látszik, hogy mind az üzleti egyéni, mind pedig a csoportos utazások, továbbá a nemzetközi rendezvények, konferenciák száma is stabilan emelkedik. Mindez hatékonyan támasztja meg a szállodák keresletét a hétköznapokon, miközben megmaradt a szabadidős városi kereslet bővebb értelemben vett hétvégi koncentrációja is.

„Az adatokból az látszik, hogy a nemzetközi szállodaipar továbbra is növekedési pályán van. Az iparág fundamentumaira alapozva tovább nő a nemzetközi utazások volumene, ami közvetetten tovább bővíti a szállodaingatlan eszközosztály befektetői körét, akár más kereskedelmi ingatlan kategóriákkal szemben is – értékelte az adatokat Takács Márton, a Moore Hungary hotel ingatlan tanácsadási partnere és Hotel és Turizmus munkacsoportjának globális vezetője. – A globális lendület a második félévben is kitart, még olyan régiós ellenszélben is, mint az eszkalálódó közel-keleti, vagy a továbbra is elhúzódó orosz-ukrán konfliktus. A finanszírozási környezet folyamatos javulásával és az építési költségek stabilizálódásával felgyorsulhat az új fejlesztések volumene, illetve a nagy hotelmárkák további piaci részesedés-növekedése. Magyarországon az élénkülő budapesti fejlesztési és tranzakciós aktivitáson túlmenően elsősorban a megyeszékhelyek és a kiemelt turisztikai desztinációk számíthatnak további folyamatos hotelfejlesztésekre.”

A vizsgált négy szállodaláncnál világszerte egy év alatt 4,8 százalékkal, 23 409-ről 24 531-re nőtt a szállodák száma. Csupán az elmúlt negyedév során 335 hotellel több tartozott a legismertebb brandek valamelyikéhez. A bővülés jelentős része már meglévő hotelek csatlakozásának eredménye: az ismert brandek erősítik a piaci pozíciót és a javítják a jövedelmezőséget – különösen a kiemelt városi üdülőhelyi szegmensekben. Emellett zajlottak szállodafejlesztések is, noha a szigorú finanszírozási feltételek, a magas kamatszint és az építési költségek emelkedése mindeddig érezhetően visszafogta a befektetéseket. Ez ugyanakkor lehetőséget teremtett a meglévő üzemeltetőknek arra, hogy a teljesítményük optimalizálásával és szelektív fejlesztésekkel akár növelni is tudják piaci részesedésüket.

Amint arról a Moore Hungary korábbi jelentése beszámolt, az érintett szállodaláncok év eleji előrejelzése 2024 egészére a RevPAR tekintetében 4 százalékos átlagos növekedést tartalmazott. Ugyanerre az időszakra figyelemreméltó, 6 százalék körüli átlagos nettó szobaszám-növekedési rátával kalkuláltak, ami egyrészt töretlen terjeszkedési erőfeszítéseiket, másrészt a köztük zajló éles versenyt tükrözi a szállodai kínálat minden szintjén.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...