- Hirdetés -

Így találkozott a matyóhímzés és a Z-generációval

|

Az idei STRAND fesztivál egyik üde színfoltja volt a “hazAI avatár”, amely jó példát mutatott arra, hogy miként lehet kitűnni a fesztiválok márkaaktivációs tengeréből. Az egyedileg fejlesztett, AI-alapú megoldást a KNK kommunikációs ügynökség készítette a CBA és a Magyar Termék Nonprofit Kft. közös megbízása nyomán.

„Célunk az volt, hogy a fiatalokat úgy szólítsuk meg a hazaiság és a hazai termékek üzenetével ezen az alapvetően bulizós hangulatú zenei fesztiválon, hogy az ne legyen se tolakodó, se helyszínidegen. Viszont legyen emlékezetes és egyedi, hiszen ilyenkor a fiatalok nemcsak a vízben “lubickolhatnak”, hanem a marketingcélú élményekben is” – nyilatkozta a projektről Dárdai Adrienn, a CBA marketingigazgatója.

A KNK koncepciójának alapja a “hazAI plázs” elnevezésű stand kialakítása volt, amelyre a hazai termékek bemutatása mellett fő attrakcióként egy magyaros elemeket felvonultató digitális megoldást tervezett az ügynökség. A “hazAI avatár” készítő, mesterséges intelligencia alapú webalkalmazást a fesztiválon kihelyezett touchscreen-en, valamint a hazaiplazsxcba.hu oldalon lehetett kipróbálni. Egy fotó feltöltése után a mesterséges intelligencia mindenki számára elkészítette a “matyóhímzésbe” öltöztetett avatárját. Pont úgy, mintha a fiatalok hagyományos, magyar népviseletbe öltözve álltak volna a kamera elé.

„Mivel azt tapasztaltuk, hogy a mesterséges intelligencia alig-alig ismeri a magyar népviselet és folklór specifikus elemeit, ezért erre egyedileg kellett megtanítani. A végeredményre viszont nagyon büszkék vagyunk: az alkalmazás ugyanis a látogatók haját és ruházatát is magyaros stílusúvá alakította. Például a lányoknak a hajába szalagot font vagy kontyba fogta, a fiúkra pedig népies kalapot adott. Mondhatom, hogy mindenki számára igazán kackiás avatár készült, amely a letöltés előtt még egy, a CBA és a Magyar Termék logóival ellátott keretet is kapott. Ezt a képet aztán mindenki a saját social media felületein is megoszthatta” - tette hozzá Horváth Petra, a KNK digitális területének vezetője.

Az egyedi AI workflow működtetéséhez egy különálló szerver-infrastruktúra kialakítása volt szükséges, ugyanis a szokásos tárhelyek nem lettek volna elegendőek egy ilyen összetett rendszer futtatásához. Ez a háttér biztosította, hogy a fesztivál ideje alatt minden látogató zökkenőmentesen tudja használni a hazAI avatár alkalmazást, és ne kelljen az internetkapcsolat vagy a sávszélesség miatt aggódni. Arra ugyanis lehetett számítani, hogy egy népszerű zenei fesztivál idején az adott helyszín adatforgalma akár extrém mértékben is megugorhat, ami leállást okozhatott volna.

„Természetesen az alkalmazást mi is kipróbáltuk és öröm volt látni, hogy a Z-generációsok körében is mekkora sikert aratott ez a mai, mégis hagyományőrző digitális megoldás. A számos pozitív visszajelzésen túl a helyszínen végzett gyors kutatásunk is igazolta a kreatív márkaélmények image-építő hatását” - emelte ki Horváth Petra.

A "hazAI avatár" alkalmazás sikeresen emelkedett ki a nyári fesztiválok zajos forgatagából, és célzottan szólította meg a fiatal generációt. Megrendelői oldalról különösen értékesnek tartottuk, hogy a látogatók nagy lelkesedéssel készítették el saját avatárjukat, és a megosztások révén önkéntes nagyköveteivé váltak a hazai termékeknek. Az ügynökség innovatív, mégis autentikus megoldása így egyaránt erősítette a magyar márkák ismertségét és az itthoni értékek iránti kötődést” - fűzte hozzá összegzésképpen Dárdai Adrienn.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...

Kiderült, mi hajtja a zöldhiteleket

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint a teljes zöld vállalati és önkormányzati hitelállomány 2020 végi 69 milliárd forintról több mint kilencszeresére nőtt, elérve a 633,45 milliárd forintot 2024 közepére. A bank a vállalati szegmensben...

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...