Így viselkednek a vásárlók a Black Friday idején

A Milleniálok (69%) és a GenZ (67%) a legaktívabb vásárlók a Black Friday idején, ugyanakkor az X generáció képviselői dominálnak a költekezés tekintetében, 33%-uk nyilatkozott körülbelül 100 000 forintot meghaladó értékű vásárlásról – többek között ez derült ki a TERRITORY Influence legújabb riportjából, amely a fogyasztók vásárlási szokásait elemzi a 2023-as Black Friday során. A nyolc európai országban, köztük Magyarországon is elvégzett felmérés valódi betekintést nyújt a fogyasztók vásárlási preferenciáiba, a legfontosabb értékesítési csatornákba és az influencerek szerepébe a vásárlással kapcsolatos döntések meghozatala során.

A fogyasztók 70%-a vásárol online a Black Friday ideje alatt, és a legnépszerűbb termékek listáját olyan kategóriák vezetik, mint az elektronika és a divat. A fogyasztók 40%-a az Instagramot használja fő inspirációs forrásként a vásárláshoz. A GenZ fogyasztók (45%) különösen fogékonyak a felhasználók által generált tartalmakra (UGC) és az influencerek ajánlásaira, amelyek kulcsszerepet játszanak a vásárlási döntéseikben.

A tanulmány szerint a fogyasztók 41%-a jobban megbízik a nano- és mikroinfluencerektől származó ajánlásokban, mint a nagyobb tartalomgyártók ajánlásaiban. A kisebb, de hitelesebb tartalomgyártók bevonása kulcsfontosságúvá válik a fogyasztók bizalmának kiépítéséhez és az elkötelezettség növeléséhez.

A felhasználók által generált tartalom a marketing sarokkövévé vált. A fogyasztók, különösen a fiatalabb generációba tartozók, egyre inkább más felhasználók véleményére alapozzák vásárlási döntéseiket, ami rávilágít annak fontosságára, hogy a fogyasztókat bevonják a kampányokban való aktív részvételbe.

A Black Friday alatti vásárlási preferenciák elemzésével a márkák jobban megtervezhetik reklámkampányaikat, üzeneteiket az egyes korcsoportok és értékesítési csatornák sajátosságaihoz igazítva. Ez lehetővé teszi számukra, hogy pontosabban elérjék célközönségüket, és növeljék a kampányok hatékonyságát.